آشنایی با ستو استئاریل الکل و خواص آن

آشنایی با ستو استئاریل الکل و خواص آن
ستو استئاریل الکل (الکل سیتاریل) مخلوطی از الکل های چرب است که بیشتر از الکل های ستیل و استئاریل تشکیل شده  است و به عنوان یک الکل چرب طبقه بندی می شود. این ماده به عنوان تثبیت کننده امولسیون، ماده مات کننده و سورفاکتانت تقویت کننده کف و همچنین به عنوان یک ماده افزایش دهنده ویسکوزیته آبی و غیر آبی استفاده می شود.
این ترکیب به پوست حالت نرم کنندگی می دهد و می تواند در امولسیون های آب در روغن ، امولسیون های روغن در آب و فرمولاسیون های بی آب از آن استفاده کرد. ستو استئاریل الکل  معمولاً در نرم کننده ها و سایر محصولات مو استفاده می شود. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود لطفا ما را همراهی کنید.

این الکل چرب حاوی ۱۰ تا ۳۵% ستیل الکل و ۶۵ تا ۹۰% استئاریل الکل و مقادیر کمی از الکل هایی با زنجیره بلندتر یا کوتاهتر است. این ترکیب در آب نامحلول و در حلال های قطبی، الکل و مواد نفتی محلول است و با اکسید کننده های قوی و نمک های فلزی ناسازگار است.

ستو استئاریل الکل چیست؟

این الکل ماده ای مومی است که به طور طبیعی از روغن پالم یا روغن نارگیل گرفته می شود ، اما می تواند در آزمایشگاه نیز سنتز شود. این ماده در هر محصولی که بر روی پوست یا مو خود استفاده می کنید و معمولاً در کرم ها، لوسیون ها، مرطوب کننده ها و شامپوها یافت می شود. هنگامی که در محصولات آرایشی استفاده می شود، الکل سیتاریل به عنوان یک امولسیون کننده و تثبیت کننده عمل می کند و از جدا شدن اجزاء محصول جلوگیری می کند. الکل سیتاریل همچنین می تواند با چند نام مختلف روی برچسب محصولات ظاهر شود.

فواید ستو استئاریل الکل برای پوست

از این الکل عمدتاً در محصولات برای تثبیت آنها استفاده می شود به طوری که وقتی آنها را به پوست یا موهای خود می زنید اجزاء آنها جدا نشوند و ترکیب آنها یکدست و صاف باشد.

این الکل به عنوان ماده ضخیم کننده در محصولات برای تقویت بافت و احساس خوب استفاده می شود. اگرچه پوست را نرم می کند ولی این دلیل اصلی استفاده از الکل سیتاریل در یک محصول نیست ، از آنجاییکه یک ماده چرب است و از روغن گرفته می شود ، خاصیت نرم کنندگی دارد و می تواند پوست را نرم و صاف کند.

کاربردهای ستو استئاریل الکل

بیشترین کاربرد این الکل در محصولات آرایشی – بهداشتی و مراقبت از پوست و مو است. علاوه بر این مصارف دارویی نیز دارد و تماس آن با پوست و مو و ناخن ها مشکلی ایجاد نمی کند.
این ترکیب در تولید الیاف و لوبریکانت ها مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع غذایی نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم در سیستم های آب و روغن و تولید امولسیون استفاده می شود.
این الکل به عنوان مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست ، خارش ، سوختگی و تحریکات پوستی استفاده شده و با ایجاد یک لایه روغنی محافظ رطوبت پوست را حفظ کرده و مانع خشکی پوست می شود.
این ترکیب در صنعت نساجی ، دارویی ، شیمیایی و کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض جانبی ستو استئاریل الکل

متخصصان پوست می گویند استفاده از الکل سیتاریل در محصولات آرایشی بی خطر است و به طور کلی یک ماده غیر تحریک کننده محسوب می شود.

نکات ایمنی هنگام کار با  ستو استئاریل الکل

تماس این ماده به شکل خالص با پوست می تواند باعث خارش شود و مانند هر ماده شیمیایی دیگری موقع کار کردن با آن باید از دستکش و عینک محافظ استفاده کرد. برای احتیاط بیشتر برای کار با آن هود را روشن کنید و در صورت تماس با چشم ها آنها را با آب فراوان شستشو دهید. این ترکیب در دمای اتاق و به دور از نور مستقیم خورشید تا دو سال قابل نگهداری است.

الکل های دیگر در لوازم آرایشی

لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی ممکن است علاوه بر ستو استئاریل الکل، حاوی الکل های چرب دیگری باشند مانند: ستیل الکل ، استریل الکل، لوریل الکل. همه اینها بی خطر هستند. به جلوگیری از از دست رفتن آب از لایه بیرونی پوست کمک می کنند و به محصولات قوام کرم رنگ می بخشند.

با این حال، برخی از لوازم آرایشی حاوی الکل های قابض هستند. اینها الکل هایی هستند که می توانند پوست را خشک و تحریک کنند، به خصوص اگر کسی پوست حساسی داشته باشد.

اتیل الکل یا اتانول نوعی الکل قابض است. این الکل موجود در نوشیدنی های الکلی و همچنین در برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی است. گاهی اوقات تولیدکنندگان از آن برای حفظ مواد و جلوگیری از خراب شدن آنها، استفاده می کنند همچنین اتیل الکل باعث تسریع خشک شدن مایعات می شود.

برای جلوگیری از استفاده افراد از لوازم آرایشی حاوی اتانول به عنوان یک نوشیدنی الکلی، ممکن است این لوازم آرایشی حاوی یک ماده دناتوره کننده باشد، که ماده ای است که الکل را غیرقابل نوشیدن می کند.

محصولاتی که حاوی اتانول نیستند ممکن است روی برچسب «بدون الکل» باشند. این برچسب برای الکل های چرب مانند ستیل، ستیل یا استئاریل الکل اعمال نمی شود.

کلام آخر

ادونیس یک برند کاملا ایرانی هست و یکی از بی نظیرترین شرکت ها ی تولید عصاره و روغن ها ی تولید سنتی و مدرن، با مجوز رسمی می باشد. یکی از افتخارات ادونیس روغن های گیاهی دست ساز می باشد. همچنین با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد.

مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره های آزاد، مشاوره تولید ، مشاوره تحصیلی و مشاوره کسب و کار با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام