خواص روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو (قسمت دوم)

خواص روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو (قسمت دوم)
گفته می شود که روغن های طبیعی جایگزینی برای حالت دادن به موها، مرطوب کردن پوست، مقابله با آکنه و تقویت ناخن ها هستند. آیا روغن های طبیعی موثر هستند؟ پوست و مو در افراد مختلف متفاوت است و اثر گذاری این روغن ها تنها با آزمون و خطا مشخص خواهد شد.
روغن کندر

درمان جای جوش
 
روغن کندر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان زخم، چاله و لک های پوستی ناشی از جای جوش شناخته می شود.

جوان سازی پوست صورت
 
روغن کندر به دلیل خواص ضد التهابی و مرطوب کننده قوی دارد باعث آبرسانی به پوست شده و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.
 
درمان سریع زخم ها
 
روغن کندر به دلیل خواص ضد عفونی کننده که دارد می تواند به درمان سریع تر زخم کمک کند و خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.
 
درمان خانگی زگیل

استفاده از روغن کندر دو بار در روز برای 8 هفته می تواند به درمان طبیعی زگیل کمک کند.

درمان نیش حشرات

یک قطره روغن کندر را جای نیش حشرات بمالید تا به کاهش تورم و درد آن کمک کند.

تقویت و رشد سریع ناخن

گفته می شود که اگر روغن کندر را بر روی ناخن های خود بمالید باعث تقویت و رشد سریع تر آن ها می شود.

درمان شوره سر

روغن کندر به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد به درمان شوره مو کمک می کند.

درخشان کننده و براق کننده مو

شما می توانید هر روز مو های خود را با مقداری روغن کندر ماساژ دهید تا درخشان تر و براق تر شوند.

تقویت و افزایش رشد مو
 
ماساژ مو ها با روغن کندر به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکو ها باعث افزایش رشد مو ها و درمان ریزش مو می شود.

روغن امله 

تأثیر روغن آمله بر پوست

ویتامین C موجود در روغن آمله، موجب روشن‌شدن پوست صورت و تقویت رنگدانه‌های پوست می‌شود. روغن آمله سبب رفع تیرگی دور چشم و لکه‌های روی پوست می‌شود.
استفاده از خواص روغن آمله برای پوست، می‌تواند به شفاف کردن پوست کمک کند و همانند یک اسکراب لایه‌بردار عمل کند. روغن آمله علاوه بر روشن‌کردن پوست، می‌تواند میزان چربی پوست را تنظیم کند و پوست را پاکسازی کند.
 
خواص روغن آمله برای مو
 
خواص روغن آمله یک عامل موثر در تقویت سلامت و زیبایی مو است؛ این روغن با تقویت پیاز مو باعث تحریک فولیکول‌ها و رشد بهتر موها می‌شود و رویش مجدد موها افزایش پیدا می‌کند.
روغن آمله راز زیبایی موهای زنان هندوستان است. آن‌ها برای تقویت موهای خود از خواص این روغن بهرمند می‌شوند. این روغن رشد موها را سریع می‌کند و در مدت زمان کوتاهی با مصرف ان متوجه رشد سرسع‌تر موهای خود می‌شوید.
روغن آمله فواید بسیار زیادی برای موی سر دارد. از فواید روغن آمله برای مو ، می‌توان به جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر، رفع شوره و از بین بردن موخوره، اشاره کرد. این روغن از خشک شدن بیش از اندازه مو جلوگیری می‌کند و می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی، استفاده شود.
اگر دچار ریزش مو شده‌اید، استفاده از خواص روغن آمله برای مو، می‌تواند به طرز فوق‌العاده‌ای به حل این مشکل کمک کند. از روغن آمله می‌توان به عنوان یک پرپشت‌کننده بی‌نظیر برای مو، یاد کرد. روغن آمله به حفظ طراوت و شادابی موها کمک می‌کند و برای درمان موهای شکننده و آسیب‌دیده بسیار مناسب است.
روغن امله یکی از بهترین روغن‌های موجود برای درمان ریزش مو است. این روغن ریزش مو جلوی سر را به راحتی رفع می‌کند و ماسکی بی‌نظیر برای رفع این مشکل است. معمولا ریزش مو در قسمت جلو سر به مشکلات هرمونی مربوط می‌شود و این مشکل ممکن است در خانم‌ها به دلیل بروز پلی‌کیستیک، به وجود بیاید. ماساژ پوست سر با روغن آمله این عارضه را درمان می‌کند.

فواید روغن آمله برای رفع سفیدی مو
 
استفاده از رنگ‌های شیمیایی، سبب سفید شدن مو و از بین رفتن حالت طبیعی آن می‌شود. این روغن به حفظ رنگ طبیعی موها کمک می‌کند و تقویت‌کننده بسیار مناسبی برای ضخیم‌ شدن تارهای مو است. روغن آمله از سفیدشدن موها جلوگیری می‌کند و به حفظ درخشندگی مو کمک می‌کند. این روغن با تقویت کیسه‌های رنگساژ مو باعث سیاه ماندن تار مو و رفع سفیدی موی سر خواهد شد.
 
روغن مگس 

درمان کننده قولنج

کافیست ۳ الی ۵ قطره روغن مگس را روی محل مورد نظر بچکانید و سپس ماساژ دهید تا جذب گردد.

درمان کننده پوسته پوسته شدن سطح بدن
 
کافیست شب ها قبل از خواب پوست خود را با چند قطره از روغن خوب مگس ماساژ دهید. و سپس استراحت نمایید.
 
التیام دهنده زخم ها

کافیست ۲ الی ۳ قطره از این روغن را روی محل زخم بچکانید و سپس به آرامی ماساژ داده تا جذب گردد.

درمان کننده ترک های پوستی
 
کافیست شب ها قبل از خواب پوست ترک خورده خود را با چند قطره از روغن مگس ماساژ دهید. و سپس استراحت نمایید.
 
درمان کننده گزش زنبور
 
کافیست ۳ الی ۵ قطره از این روغن را روی محل گزیدگی بچکانید و سپس به آرامی ماساژ داده تا جذب گردد.

تقویت در رشد مو
 
کافیست شب ها قبل از خواب کف سر خود را با چند قطره از روغن پرخواص مگس ماساژ داده و صبح روز بعد موهای خود را با آب ولرم شستشو نمایید.
 
ازبین برنده شوره سر
 
کافیست ۲ الی ۳ ساعت قبل از استحمام کف سر خود را با روغن مگس به صورت دورانی ماساژ دهید . و کلاه مخصوص رنگ سر نماییدو پس از آن موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو نمایید.
 
درمان کننده مو خوره

کافیست پس از استحمام نوک موهای خود را با چند قطره روغن مگس ماساژ دهید.

نرم کننده مو
 
کافیست ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از استحمام موهای خود را با چند قطره روغن مگس ماساژ دهید. و سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو نمایید.
 
درخشان کننده مو

کافیست پس از استحمام موها ی خود را با ۲الی ۳ قطره از این روغن ماساژ دهید.

از بین برنده پف زیر چشم
 
کافیست شب ها قبل از خواب اطراف چشمان خود را با  ۱ تکه پنبه آغشته به ۲ قطره روغن مگس ماساژ دهید و سپس استراحت نمایید.

روغن دارچین

نکته مهم (تست عدم حساسیت) : پیش از مصرف موضعی روغن دارچین و مالیدن آن بر روی نقاط حساس بدن مانند پوست صورت، ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست دست خود بمالید و پس از گذشت 24 ساعت اگر واکنش آلرژیک نداشتید از آن بر روی سایر نقاط استفاده کنید.
 
جوان سازی پوست صورت
 
روغن دارچین به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به سفت تر شدن پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.
 
آکنه و جوش صورت
 
مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شده نشان می دهد که روغن پوست دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد به درمان مشکلات پوستی ناشی از التهاب مانند آکنه و جوش صورت کمک می کند.
 
تقویت و افزایش رشد مو
 
روغن دارچین حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است که به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد موی سر می شود.
 
درمان شوره سر
 
روغن دارچین بع دلیل خواص ضد قارچی و ضد میکروبی که دارد باعث درمان خارش و شوره مو می شود.
 
روغن گل گاوزبان

خواص روغن گل گاوزبان برای پوست
 
امروزه برای لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار از این روغن استفاده می شود. زیرا به پوست حالت نرمی و کشش می دهد و برای جوانسازی پوست موثر است. از خشکی پوست جلوگیری می کند. خاصیت ضد جوش و آکنه دارد و پوست را ضدعفونی می کند. به طوری که هر شب قبل از خواب آن را به صورت خود بمالید تا آکنه درمان شود.
 
روغن گل گاو زبان و ناخن
 
روغن گل گاوزبان به خاطر دارا بودن گاما لینولئیک موجب مرطوب سازی و تقویت ناخن ها می شود و همچنین اسیدسالسیلیک عفونت را نیز از بین می برد. برای استفاده از این روغن در حین مانیکور کردن ناخن ها یا بعد از اتمام کار پس از شستن دست ها به روی ناخن ها ماساژ دهید.
 
خواص روغن گل گاوزبان برای مو
 
یکی دیگر از خواص روغن گل گاوزبان خواص احیاکنندگی آن است و برای موهای ضعیف و ریزش مو بسیار مهم است. چون استفاده از این روغن سلول های پوست سر و رشته های مو در پوست را احیا می کند.

کلام آخر
 
ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است. ادونیس یک برند کاملا ایرانی هستیم و تولید بهترین روغن های گیاهی دست ساز یکی از افتخارات ماست.
 
ادونیس به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که برای تولید محصولات خود از باکیفیت ترین مواد اولیه بهره گرفته و با ارائه متنوع ترین محصولات، سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
 
برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.
جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام