بهترین روغن ها برای جوانی پوست و تقویت مو

بهترین روغن ها برای جوانی پوست و تقویت مو
بیشتر روغن‌های گیاهی، تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارند از جمله روغن درخت چای، رزماری، چوب سرو، بهارنارنج و رازیانه را می‌توان نام برد. روغن‌های استخراج شده از اسطوخودوس، ایلانگ ایلانگ‌، بابونه، جوجوبا، کندر، دانه گل سرخ و میوه سروکوهی نیز برای نرم ماندن، تغذیه و سالم ماند پوست بسیار موثر می‌باشند. همچنین استفاده از روغن برای تقویت مو و پرپشت شدن آن بسیار مفید می باشد.
روغن های مفید برای پوست
 
بیشتر روغن‌های گیاهی، تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارند. هرکدام ازاین روغن‌ها با ارائه طیف گسترده‌ای از خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد پیری، جمع‌کننده (منقبض‌کننده)، مرطوب کننده، ضدباکتری، ضدالتهابی و جوان‌‎کننده و مجموعه‌ای بی‌نظیر از مزایا را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.
 
  1. روغن درخت چای
خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی روغن درخت چای آن را به یک اسانس عالی برای از بین بردن علائم آکنه و بهبود ظاهر پوست شما تبدیل می‌کند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و نشان می‌دهد بیمارانی که از روغن درخت چای استفاده می‌کنند از نشانه‌های کمتری از آکنه درپوست‌شان دیده می‌شود و اثرات ناشی از آکنه‌های گذشته را می‌توان با استفاده از این روغن قدرتمند کاهش داد.
  1. روغن رزماری
روغن رزماری به تعادل روغن‌های طبیعی در پوست کمک می‌کند و بدون ایجاد خشکی اضافی، آن را تازه نگه می‌دارد. این ماده دارای خواص ضدباکتریایی و ضد عفونی‌کننده‌ای است که آکنه‌ها، جوش‌های سرسفید و جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد.
  1. روغن بهار نارنج
روغن بهار نارنج با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و تحریک کننده گردش‌خون، به از بین بردن تکه‌های کوچک گوشت اضافه روی پوست کمک کرده و از بازگشت آنها جلوگیری می‌کند. جریان خون در لایه‌های بالای پوست می‌تواند سموم را از بین ببرد و منجر به رشد سلول‌های جدید شود که همین موضوع به رفع توده‌ها و برچسب‌ها نیز کمک می‌کند.
  1. روغن چوب سرو
روغن چوب سرو برای پاک کردن پوست‌های چرب استفاده می‌شود و همچنین باعث کاهش آکنه و علائم آن می‌شود. از منافذ پوست در برابر ورود میکروب‌های مضر و گرد و غبار به بدن محافظت می‌کند. روغن اسانس سرو دارای خاصیت ضد پیری هم است که ظاهر و درخشش جوانی را به پوست شما می‌بخشد.
  1. روغن رازیانه
روغن رازیانه بدون خشک شدن پوست، چربی‌های سطح پوست را متعادل می‌کند و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. این روغن به عنوان یک تونر عمل می‌کند و گردش خون را در زیر پوست تحریک می‌کند.
  1. روغن لیمو
روغن لیمو دارای خاصیت جمع کننده است و باعث از بین رفتن چربی اضافه (سبوم) موجود در پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را جمع کرده و آن را تازه و تمیز نگه می‌دارد. خاصیت ضد باکتریایی روغن لیمو، باعث شده که این روغن در درمان آکنه و جوش‌های سرسیاه موثر باشد.
  1. روغن ایلانگ ایلانگ
استفاده از روغن ایلانگ ایلانگ بر روی پوست تحریک شده یا ملتهب، یک درمان سریع و مؤثر برای تحریک رشد سلول‌های جدید می‌باشد. این روغن با توجه به خاصیت ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث تولید بیش از حد چربی می‌شوند را کنترل کند و در مبارزه با آکنه نیز بسیار عالی است.
  1. روغن دانه هویج
روغن دانه هویج سرشار از ویتامین E است که باعث مرطوب شدن پوست می‌شود و البته ویتامین C موجود در آن از پوست در برابر التهاب و اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین باعث جوانسازی پوست و رفع افتادگی پوست می‌شود و از این طریق ظاهری محکم و خوش رنگ به پوست شما می‌بخشد.
  1. روغن درخت کندر
این روغن باستانی دارای آنتی اکسیدان‌های بی‌شماری است که می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و در عین حال باعث کاهش اثرات زخم‌ها، علائم کشش و لکه‌ها نیز می‌شود. همچنین می‌تواند رشد سلول‌های جدید را تحریک کند و روند ترمیم مناطق آسیب دیده یا ملتهب پوست را تسریع کند.
  1.  روغن گل شمعدانی
روغن شمعدانی سموم را از بین می‌برد و سلول های پوست را با مرطوب و بدون چربی نگه داشتن، تغذیه می‌کند. این روغن شما را از شر التهاباتی مانند اگزما است که اغلب درخشش پوست شما را از بین می‌برد، نجات می‌دهد. این روغن ضروری همچنین باعث کاهش لکه‌های پیری، جای جوش و آکنه و لکه‌ها می‌شود.
  1. روغن بابونه
روغن بابونه به خاطر طبیعت آرامش بخشی که دارد، برای درمان پوست ملتهب بسیار عالی است. این ماده دارای خواص درمانی است که باعث کاهش تحریکات روی پوست می‌شود. روغن بابونه نیز برای درمان زخم‌های اطراف دهان، پوست ترک خورده، سوختگی، کبودی و بثورات به اندازه کافی قدرتمند و مفید است.
  1. روغن گل بی‌مرگ
روغن گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم که برای پوست‌های حساس توصیه می‌شود، بیشترین خاصیت مرطوب کنندگی را داراست و باعث مرطوب نگه داشتن پوست می‌شود. همچنین باعث تسکین و درمان پوست پوسته پوسته می‌شود. دارای خاصیت ضد پیری است که پوست را پر جنب و جوش و جوان نگه می‌دارد. از نظر طبیعی آنقدر ملایم است که برای کودکان نیز استفاده می‌شود.
  1. روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس با چند روش مختلف با مشکل آکنه مقابله می‌کند. اول از همه، روغن اسطوخودوس برای کاهش استرس شناخته شده است و ثابت شده که بین سطح استرس و آکنه‌ی بر روی صورت ارتباط مستقیمی وجود دارد. علاوه بر این، اسانس اسطوخودوس پر از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضدعفونی کننده است. بنابراین روغن اسطوخودوس می‌تواند به سرعت باکتری‌هایی که باعث ایجاد نشانه‌های آکنه بر روی پوست شما شده‌اند را ازبین ببرد، مانع تولید چربی اضافه بر روی پوست شما می‌شود و مشکل را از ریشه حل می‌کند.
  1. روغن جوجوبا
روغن اسانس جوجوبا با داشتن مقادیر زیادی ویتامینE ، ویتامینB ، مس و روی، برای مرطوب کردن پوست و تحریک پوست برای بهبود، بسیار عالی است. ویتامین E ماده‌ای رایج در بسیاری از محصولات زیبایی است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند که علائم پیری مانند چین و چروک را از بین می‌برد و در عین حال یک لایه طبیعی روغن نیز ایجاد می‌کند که رطوبت را بر روی پوست حفظ می‌کند.
  1. روغن میر (نوعی صمغ)
هنگامی که پوست خشک می‌شود، ممکن است که ترک خورده یا پوسته پوسته شود، که می‌تواند باعث تحریکات دردناک شود و شما را در معرض عفونت قرار دهد. روغن میر نه تنها از شما درمقابل هرگونه عفونت یا بیماری که می‌تواند از طریق پوست وارد بدن شود، محافظت می‌کند، بلکه به حفظ رطوبت و جلوگیری از کم آبی بدن نیز کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به بهبود سریع آسیب‌های ناشی از آفتاب، که می‌تواند پوست شما را خشک‌تر کند، کمک کند.
  1. روغن پرتقال
روغن پرتقال یک ماده مرطوب کننده طبیعی است، چراکه مانع از دست دادن رطوبت اضافی بدن می‌شود، ضمن اینکه آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای‌آلی جوان‌کننده را نیز به لایه‌های زیرین و عمیق پوست تزریق می‌کند. این روغن گیاهی از یکپارچگی سلولی محافظت می‌کند و مانع خشک شدن پوست و بافت بدن شما می‌شود.
  1. روغن انگور
اگر دچار خشکی پوست دارید، روغن ضروری هسته‌ی انگور به خاطر اینکه که سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و قادر به تنظیم میزان تولید روغن در پوست است، انتخابی کامل وعالی برای شما می‌باشد. روغن انگور با تقویت توانایی بدن برای حفظ رطوبت خود و در عین حال ایجاد مانعی برای جلوگیری از ازدست دادن بیش از حد رطوبت، می‌تواند حتی با افزایش سن هم پوست شما را نرم و مرطوب نگه دارد.
  1. روغن پونه کوهی
روغن پونه کوهی با داشتن خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی، می‌تواند در طی چند هفته استفاده گوشت‌های اضافی بر روی پوست را بهبود بخشد. این روغن جریان خون را تحریک کرده و باعث سم‌زدایی می‌شود که در نهایت می‌تواند باعث از بین رفتن گوشت اضافی شود.
  1. روغن ریحان شیرین
به خاطر دارا بودن خاصیت ضد عفونی کننده، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی، روغن ریحان شیرین به طور مستقیم با کاهش گوشت‌های اضافی روی پوست در ارتباط است. اگر مرتباً این روغن را بر روی گوشت‌های اضافی بمالید، در نهایت یا ازپوست جدا می‌شوند، یا صاف می‌شوند و از بین می‌روند.
  1. روغن ضروری چوب صندل
روغن چوب صندل می‌تواند تولید سلول‌های جدید را تحریک کند، سطح پوست را نرم کند و علائم پیری را محدود کند. پوست ما بیش از سایر اعضای بدن در معرض عناصر طبیعی و آلاینده‌ها قرار دارد، بنابراین ترمیم سلول‌های پوستی یک روند ثابت است و روغن چوب صندل یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای مراقبت از پوست محسوب می‌شود.
  1. روغن مریم گلی
ممکن است برخی از آکنه‌ها توسط باکتری‌های موجود در غدد چربی ایجاد شود، اما گاهی آکنه‌ها به عنوان یک بیماری التهابی نیز شناخته می‌شوند. به همین ترتیب، روغن مریم گلی با توجه به غلظت بالای ترکیبات ضد التهابی، مانند لینیل استات، یک داروی ایده آل محسوب می‌شود. این روغن ضروری همچنین می‌تواند تولید چربی و روغن در پوست شما را کنترل کند و pH پوست شما متعادل‌تر می‌کند و ظاهری پاکتر و سالم‌تری به پوست شما می‌بخشد.
  1. روغن دانه گل رز
موارد خیلی کمی وجود دارد که به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی بهتر از روغن دانه‌ی گل رز باشد. به دلیل غلظت بالای ویتامین A طبیعی، این روغن می‌تواند باعث کاهش چین و چروک پوست، پاکسازی و لکه‌های روی پوست شود. همچنین روغن دانه گل رز باعث تولید کلاژن و رشد سلول‌های جدید را می‌شود. علاوه بر این، روغن بذر گل رز باعث سفت شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی می‌شود و ظاهری جوانتر به شما می‌بخشد.
  1. روغن سرو کوهی
ترکیبات قدرتمند ضد باکتریایی موجود در این روغن گیاهی، یعنی آلفاپینن و بتظپینن می‌توانند به سرعت باکتری‌هایی که باعث علائم آکنه در پوست شما شده‌اند را جستجو کرده و از بین ببرند. از آنجایی که این روغن به خاطر توانایی‌اش در از بین بردن سریع عفونت‌های پوستی و کاهش التهاب و قرمزی شناخته شده است، اگر آکنه از مسائلی می‌باشد که شما به شدت درگیر آن هستید، پس باید این روغن را در لیست خرید خود قرار دهید.
  1. روغن خراطین 
روغن خراطین از نوعی کرم خاکی تهیه می شود و یکی از طبیعی ترین روغنها محسوب شده. این روغن خواص گسترده ای داشته، امروزه از آن در صنایع آرایشی و مد استفاده فراوان میشود، همچنین خواص درمانی متعددی نیز داشته، برخی از مهمترین خواص این روغن عبارتند از: چاقی صورت، حجم دهنده گونه، لب و سفت کننده عضلات سینه و باسن، از بین بردن خط اخم ، خط خنده و خط پیشانی و کاربرد برای ورزشکاران و پرورش اندام. در حقیقت میتوان گفت روغن خراطین یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راهها برای افزایش و حجیم شدن عضلات و بافتهای بدن بوده و بدون بازگشت است. ترکیبات شیمیایی این روغن سرشار از امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹ و پروتئین‌های فراوان است. خواص دارویی و درمانی روغن خراطین بسیار گسترده است.
  1. روغن زالو
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد امکان دارد با آن دست و پنجه نرم کنند لاغر بودن صورت یا لک و جوش های پوستی می باشد. برای رفع این مشکل روش های گوناگونی وجود دارد. اولین راهی که در ذهن عموم می آید استفاده از داروهای شیمایی با هزینه های بالا در پزشکی نوین است. امکان دارد مدت زیادی برای درمان وقت بگذارید و پس از هزینه های زیاد نتیجه مطلوب بدست نیاید. اما در طب سنتی روغن زالو برای صورت به منظور حجم دادن، رفع چین و چروک و جوش و لک استفاده می شود. روغن زالو برای صورت کاملا طبیعی است و از داروهای شیمیایی کاملا عاری است. پس با اطمینان می توان گفت بهترین راه برای حجم دادن طبیعی به اندام کوچک مانده بدن است.
 
روغن های مفید برای تقویت مو

ممکن است ماهها طول بکشد تا موی شما رشد کند و به طول دلخواه شما برسد، اما با استفاده از برخی روغن هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، رشد سریع مو های خود را تجربه خواهید نمود. 
 
  1. روغن نارگیل
روغن نارگیل بر روی انواع مو و مخصوصاً موهای فرفری معجزه می کند ، رطوبت مورد نیاز را تأمین می کند و کوتیکول مو را مهر و موم می کند تا از وز شدن و شکافتن مو جلوگیری کند.
اگر موهای نازک یا ظریفی دارید و یا در حال حاضر دچار ریزش مو شده اید ، روغن نارگیل به لطف ترکیب بی نظیر اسیدهای چرب که توانایی نفوذ به اعماق ساقه مو را دارند ، می تواند این روند را کند کرده و از شکستگی و موخوره جلوگیری کند.
همچنین می توانید از آن به عنوان یک روش درمانی با روغن برای از بین بردن تجمع مواد مهارکننده شناخته شده رشد مو و تسکین پوست خشک استفاده کنید ، که آن را به گزینه ای مناسب برای کسانی که از شوره سر رنج می برند تبدیل می کند.
  1. روغن زیتون 
اگر موهای خشک یا موخوره دار دارید ، می توانید رشته های خود را با روغن زیتون صاف و براق نشان دهید.
روغن زیتون به عنوان یک محافظ گرما عمل می کند و به لطف ترکیبی از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین E و اسید اولئیک محافظی در اطراف کراتین طبیعی موجود در موهای شما ایجاد می کند. همچنین از خواص ضد التهابی تشکیل شده است که به درمان شوره سر کمک می کند.
با این روش درمانی قبل از شستشو ، یک مقدار عمده آبرسانی مو را تأمین کنید. روغن زیتون را گرم کنید و قبل از دوش گرفتن ، از سر تا انتها موها را بمالید. موها را با حوله گرم به مدت ۲۰ دقیقه بپوشانید و سپس طبق معمول شامپو بزنید.
  1. روغن چوب درخت سرو 
وقتی صحبت از روغن چوب سرو می شود ، کارکرد اصلی آن حفظ سلامتی و شاداب بودن پوست سر است. این روغن باعث تحریک پوست سر و افزایش گردش خون می شود ، بنابراین پوست خشک یا پوسته پوسته و موهای شکننده را کاهش می دهد.
همچنین به تعادل غدد تولیدکننده روغن در پوست سر کمک می کند ، که می تواند منجر به تقویت مو ، ایجاد رشته مو های سالم و در نتیجه رشد سریع مو ها شود.
این ماده همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است ، که می تواند شرایط مختلفی را که ممکن است منجر به ایجاد شوره سر یا ریزش مو شود ، درمان کند.
برای استفاده از روغن چوب درخت سرو ، توصیه می شود تا دو قطره به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل اضافه کنید تا ماسک موی تحریک کننده و مرطوب کننده ای ایجاد کند.مخلوط را بمالید و با استفاده از انگشتان خود آن را کاملا ماساژ دهید. برای بهترین نتیجه ، قبل از شستشو بگذارید ۳۰ دقیقه روی سر شما بماند.
توصیه می شود قبل از استفاده از روغن ، تست انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که پوست شما را تحریک نمی کند.
هنگام استفاده از روغنهای اساسی تقویت مو ، قبل از استفاده موضعی ، همیشه آن را با یک روغن حامل (مانند روغن جوجوبا ، روغن نارگیل یا حتی شامپو یا نرم کننده خود) رقیق کنید.
  1. روغن رزماری 
روغن رزماری اولین روغن ضروری است که هنگام فکر کردن در مورد راه های بهبود سرعت رشد مو و تقویت مو به ذهن خطور می کند. همچنین روغن رزماری برای درمان ریزش نیز مفید میباشد.
این ماده با گشاد کردن رگهای خونی و تقسیم سلول در پوست سر ، رشد مو را تحریک می کند و در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز برای رشد فولیکول ها را تحویل می دهد.
اگر پوست سر شما خشک است ، خواص ضد التهابی رزماری به سالم نگه داشتن فولیکول های مو و از بین بردن شوره سر کمک می کند.
برای استفاده از اکسیر پرپشت شدن مو ، پنج قطره روغن رزماری بر روی پوست سر خود قرار داده و بعد از دوش گرفتن آن را ماساژ دهید و یا می توانید آن را به شامپو و نرم کننده موجود خود اضافه کنید.
اگر هدف شما رشد مجدد و پرپشت شدن ابرو است ، اسانس رزماری در آن جبهه نیز کار می کند. قبل از خواب یک قطره روغن رزماری به ابروهای تازه شسته شده خود اضافه کنید تا موهای پر و سالم تری داشته باشید.
همچین میتوانید یک مشت برگ رزماری خشک را با آب مقطر بجوشانید و بگذارید به مدت پنج ساعت بماند. می توانید از این معجون روی پوست سر خود استفاده کنید یا به شامپوی خود اضافه کنید.
  1. روغن آرگان 
اگر به دنبال روغنی هستید که بتواند انتهای شکاف مو را صاف کند و موهای شما را از گرما و اشعه ماورا بنفش مضر آفتاب محافظت کند ، باید به دنبال روغن آرگان باشید. در مقایسه با روغن های دیگر ، سبک تر است ، بنابراین برای اکثر انواع مو مناسب است.
به لطف ترکیب مغذی اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E ، کوتیکول را مهر و موم کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.
چند قطره روغن آرگان روی موهای خشک و مدل دار استفاده کنید تا از موخوره جلوگیری نمایید.
  1. روغن بادام 
روغن بادام می تواند به تقویت و همچنین رطوبت رسانی کمک کند ، که آن را برای موهای خشک و آسیب دیده با رنگ مو ایده آل می کند.
اگر احساس می کنید نمی توانید طول موهای خود را به اندازه ای که می خواهید برسانید ، زمان آن فرا رسیده است که روغن بادام را در سبد مراقبت از مو خود بگنجانید.
روغن بادام نه تنها حاوی ویتامین E ، پروتئین و آنتی اکسیدان است ، بلکه دارای منیزیم است که به طور معجزه آسایی شکستگی مو را کاهش می دهد و رشد مو را تقویت و سریع تر می کند.
یک ماسک شبانه از روغن بادام برای تغذیه موهای خود درست کنید. صبح روز بعد با شامپو آن را بشویید. این روغن باعث آبرسانی شده و رشته های موی نرم و براق تری برای شما ایجاد می کند.
  1. روغن یلانگ یلانگ 
فراتر از یک منظره زیبا برای دیدن، گل یلانگ یلانگ چیزی فراتر از یک پایه برای عطرها است. روغن یلانگ یلانگ باعث متعادل شدن روغن روی پوست سر می شود ، فولیکول های مو را تقویت می کند و پوست سر را شادابی می بخشد.
این روغن برای پوست خشک به عنوان یک نرم کننده طبیعی خوب عمل می کند ، و همچنین به تحریک غدد چربی کمک می کند ، که باعث می شود مو به طور طبیعی مرطوب شود.
از آنجا که روغن یلانگ یلانگ ضد عفونی کننده است ، در صورت مخلوط شدن با روغن حامل می تواند به از بین بردن شپش و همچنین سایر عفونت های قارچی کمک کند.
  1. روغن ترنج 
روغن ترنج به دلیل مزایای آروماتراپی در رده بهترین روغن های اساسی مورد استفاده برای تقویت مو قرار می گیرد و برای از بین بردن مواد مضر موجود در مو و پوست سر بسیار مفید است.
تمام آن مواد شیمیایی ناخوشایند موجود در محصولات مراقبت از مو همراه با شوره ، کثیفی و سبوم بیش از حد باعث تجمع و تحریک پوست سر و همچنین گرفتگی فولیکول ها می شود. آنها باعث آسیب شدید به فولیکول های مو شده و از رشد سریع مو با ایجاد پاره ای از مسائل مربوط به پوست سر مانند عفونت ، آکنه و اگزما جلوگیری میکند.
روغن ضروری ترنج ، یک عامل ضد میکروبی طبیعی و عالی است و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. بنابراین ، پوست سر تمیز ، سالم و کاملاً مناسب برای رشد مو باقی می ماند.
علاوه بر از بین بردن میکروب ها و جلوگیری از احتمال ایجاد عفونت های پوست سر ، زیبایی ترنج به این معنی است که روی پوسته های قبلاً آلوده کار می کند و در نتیجه از بدتر شدن و سرایت آن به بخش های دیگر جلوگیری می کند.
این برای سلامتی بسیار مهم است ، زیرا این امر رشد مو را سریع می کند ، باعث استحکام آن می شود و آن را از موخوره حفظ می کند.
نکته مهم این است که روغن ترنج می تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس تر کند ، بنابراین پس از استفاده از آن روی پوست خود ، ۱۲ ساعت از قرارگرفتن در نور خورشید خودداری کنید.
  1. روغن درخت چای 
ما روغن درخت چای را به دلیل توانایی آن در بهبود جوش ها می شناسیم و دوست داریم ، اما همچنین می تواند برای سلامت موهای ما معجزه کند.
روغن درخت چای دارای خاصیت پاک کنندگی ، ضد باکتری و ضد میکروبی قدرتمند است ، به همین دلیل معمولاً در محصولات مو برای جلوگیری از شوره سر وجود دارد.
در صورت عدم درمان ، شوره سر می تواند منجر به ریزش مو شود. همانطور که پوسته ها روی پوست سر جمع می شوند و با روغنهای طبیعی تولید شده توسط پوست ما مخلوط می شوند ، این ماده غلیظ مومی باعث تحریک پوست سر و حتی گرفتگی فولیکول های مو می شود.
گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روغن درخت چای می تواند به تنظیم غدد چربی پرکار کمک کند.
استفاده از روغن درخت چای به مبارزه با بسیاری از انواع باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها کمک می کند.
  1. روغن اسطوخودوس 
اسانس اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی مشابه خواص موجود در روغن درخت چای دارد اما با استفاده موضعی از آن اثر ملایم تری روی پوست می گذارد.
فراتر از تمیز نگه داشتن ساقه ها و فولیکول های مو از باکتری ها (که می تواند از رشد مو جلوگیری کند) ، یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن ضروری اسطوخودوس توانایی تسکین پوست سر شما (و ذهن شما) خاصیت آرام بخشی طبیعی است.
وقتی استرس دارید موهای شما نازک می شود، بنابراین با افزودن چند قطره به شامپوی خشک یا نرم کننده خود از احساس استرس جلوگیری کنید.
اسطوخودوس می تواند برای سایر مشکلات مو مانند ریزش مو ، کم پشتی ، شکستگی ، خشکی و شوره سر نیز مفید باشد ، اما اگر داروهای مسکن یا ضد افسردگی سیستم عصبی مصرف می کنید معمولاً توصیه نمی شود زیرا تداخل با این داروها ممکن است باعث خواب آلودگی بیشتر شود.
  1. روغن مریم گلی 
تصور می شود روغن مریم گلی یک فوق ستاره برای بهبود سلامت کلی و تقویت مو است.
روغن مریم گلی حاوی لینالول ، استات لینالیل ، آلفا ترپینول ، ژرماکرین D و ژرانیل است و سالهاست که در مدیریت اختلالات هورمونی در زنان استفاده می شود.
اخیراً ، همچنین به دلیل توانایی آن در تنظیم سطح کورتیزول (هورمون استرس که در هنگام استرس جسمی و عاطفی توسط بدن بیش از حد تولید می شود) مورد ستایش قرار می گیرد ، که می تواند دلیل اصلی ریزش مو باشد.
توصیه میشود چند قطره روغن مریم گلی را با یک اونس روغن نارگیل مخلوط کرده و در پوست سر خود ماساژ دهید.
در حالی که تحقیقات در حال انجام است و در حال حاضر برای نتیجه گیری قطعی کافی نیست ، اما مریم گلی در بسیاری از محصولات طبیعی رشد مو یافت می شود.
  1. روغن نعناع فلفلی
روغن نغناع فلفلی برای کسانی که دارای موهای چرب هستند ایده آل است. روغن نعنا فلفلی به تحریک پوست سر و فولیکول های مو کمک می کند و همچنین گردش خون در پوست را تحریک می کند ، که می تواند به افزایش ضخامت پوست ، تعداد فولیکول و عمق فولیکول کمک کند.
در مورد احساس خنک کنندگی نعناع که ما با آن آشنا هستیم ، به دلیل غلظت بالای منتول است. تحقیقات نشان داده است که منتول می تواند رگ های خونی زیر پوست را در محلی که روی آن اعمال می شود ، گشاد کند و باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شود.
افزایش جریان خون در پوست سر خوب است زیرا خون اکسیژن و مواد مغذی را حمل می کند ، که حداقل می تواند باعث بهبود سلامت فولیکول های مو شود و در نهایت به رشد مو کمک می کند.
ناگفته نماند ، تجربه مزایای خنک کننده و آرام بخش روغن نعناع در یک روز پرتنش ، می تواند بسیار آرامش بخش باشد.
باید از استفاده روغن نعناع روی پوست حساس یا جاهایی که پوست به طور کلی نازک تر است (مانند گردن و اطراف چشم) خودداری کنید. این می تواند باعث ناراحتی به صورت سوزش یا تحریک شود.
  1. روغن آویشن 
روغن آویشن یک روغن غنی از مواد مغذی حاوی بیوفلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است.
با این حال ، این بیوفلاونوئیدها ، به طور خاص ، است که اخیراً توجه زیادی را به روغن آویشن و توانایی آن در رشد مو افزایش داده است ، زیرا نشان داده شده است که آنها نقش مهمی در تشکیل رشته های جدید مو دارند.
به طور کلی روغن آویشن ، کاهش التهابات پوست سر و فولیکول های مو باعث ایجاد یک پوست سر به طور کلی سالم و در نهایت یک محیط سالم برای رشد مو می شود.
  1. روغن بادرنجبویه 
روغن بادرنجبویه می تواند فولیکول های موی شما را تقویت کند و برای کسانی که شوره دارند بسیار عالی است.
اگر شما تمایل به شامپو زدن بیش از حد موهای خود ندارید ، روغن بادرنجبویه دارای خاصیت قابض است که می تواند باعث تمیز ماندن موها در بین شستشوها شود.
برای استفاده ، هنگام دوش گرفتن ، چند قطره (تقریباً سه تا پنج) در پوست سر خود ماساژ دهید. سپس بگذارید دو دقیقه بماند و خیس بخورد و آن را با آب سرد بشویید.
  1. روغن کرچک 
روغن کرچک می تواند باعث نرم شدن رشته های مو و حبس شدن رطوبت آنها شود و در عین حال باعث سریع شدن رشد مو و پرپشت شدن آنها می شود.
اگر می خواهید رشد موهای خود را تقویت کنید ، داشتن پوست سر سالم ضروری است ، به همین دلیل گردش خون بسیار مهم است، اینجاست که روغن کرچک وارد می شود. این روغن خواصی دارد که به جریان خون و گردش خون کمک می کند.
  1. روغن خراطین 
روغن خراطین از جمله بی نظیرترین تقویت کننده های مو است که برای مرطوب نگه داشتن و البته ترمیم موهای آسیب دیده به کار گرفته می شود. این روغن می تواند برای جلوگیری از خارش، بروز شوره سر و همچنین ایجاد عفونت های قارچی بسیار موثر باشد، روغن طبیعی خراطین با داشتن ویتامین های گروه ب و آنتی اکسیدان های چشم گیری می تواند کدری بودن مو را رفع کرده و درخشندگی خاصی را به موها هدیه دهد. این محصول با تقویت کردن کراتین مو و حذف چربی ها و ناخالصی های سطح تار مو می تواند نقش بسزایی را در نگهداری مو داشته باشد.
 

سخن آخر

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.
جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام