معرفی چند روغن طبیعی و مفید برای ماساژ صورت بر اساس نوع پوست

معرفی چند روغن طبیعی و مفید برای ماساژ صورت بر اساس نوع پوست
اکثر افراد اینطور تصور میکنند که استفاده از روغن صورت بسیار ساده است؛ به این ترتیب که باید پوست رو با روغن چرب کرده و اجازه بدیم که روغن تا پایان روز، بر روی پوست بمونه. اما در واقعیت، این کار به این سادگی هم نیست!
اگر از تعداد انگشت شماری از افراد مختلف بپرسید که روغنهای صورت چه کاری انجام می دهند؟ احتمالا با طیف وسیعی از ادعاها مواجه خواهید شد! برخی از افرا معتقدند که روغن صورت باعث آبرسانی پوست میشه و برخی هم معتقدند که این روغن ها نقشی در آبرسانی به پوست رو نداره! برخی معتقدند که این روغن ها باعث مسدود شدن منافذ پوستی میشه و احتمال ایجاد جوش و آکنه رو افزایش میده و برخی هم معتقدند که روغن صورت، معجزه ای برای پوست هست و برخی هم در استفاده از این روغن ها سر در گم هستند و اطلاعی از اثربخشی این محصولات ندارند!
 
روغن ماساژ صورت چیست؟
 
روغن ماساژ صورت یا به طور کلی روغن صورت، هم نوعی روغن هست و اینطور گفته می شود که این روغن ها اگر درست و اصولی انتخاب شوند، هیچگونه مشکلی برای پوست ایجاد نمی کنند. روغن های مخصوص صورت دارای خاصیت نرم کننده هستند و تمایل دارند در سطح پوست بمونن و احساس نرمی و طراوت خیلی خوبی رو برای پوست ایجاد کنند.
این روغن ها علاوه بر مرطوب کردن پوست، تاثیر خیلی زیادی در تغذیه رسانی به لایه های مختلف پوست رو هم دارند و تاثیر خیلی زیادی در هیداراتاسیون سطحی پوست دارند.
اگر تمایل دارید پوستتان همیشه سالم و باطراوت باشد، باید استفاده از روغن پوست رو به روتین مراقبت از پوستتون اضافه کنید و از این طریق شرایط ایده آلی رو برای پوست خود ایجاد نمایید.
 
روغن صورت چه کاری انجام می دهد؟

 روغن صورت، نرمی و صافی فوق العاده و فوری برای پوست ایجاد میکنه و میشه گفت استفاده از این روغن ها اعتیاد آور است! علاوه بر این، روغن صورت سرشار از مواد مغذی ضروری، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هستند که همگی این موارد برای داشتن پوستی شاداب و سالم ضروری هست. علاوه بر این متخصصان پوست بر این باورند که استفاده از روغن صورت باعث ایجاد یک لایه محافظ بر روی سلول های پوستی میشه و از این طریق هم از پوست محافظت خواهد کرد.  
استفاده از روغن ماساژ صورت به شما این امکان رو میده تا سایر محصولات مراقبت از پوست بهتر و موثر تر جذب پوست شوند و اگر خواستار داشتن یک پوست فوق العاده و رویایی هستید باید در کنار استفاده از سرم ها و مرطوب کننده ها، حتما استفاده از روغن ماساژ صورت رو هم به برنامه مراقبت از پوستتون اضافه کنید.
 
چگونه باید از روغن صورت استفاده کرد؟

 شما میتونید روغن صورت رو با مرطوب کننده ای که همیشه استفاده میکنید ترکیب کنید اما اگر قصد دارید یک کار فوق العاده برای پوستتون انجام بدید، بهتره روغن ماساژ صورت رو قبل از مرطوب کننده و بعد از استفاده از سرم پوست و یا به جای سرم پوست استفاده کنید. 
البته لازمه این نکته رو هم بدونید که برخی از روغن های طبیعی برای پوست میتونن باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و احتمال ایجاد جوش رو افزایش دهند که در این میان روغن نارگیل، یکی از این روغن هاست! روغن نارگیل برای پوست سنگین هست و وقتی روی پوست استفاده میشه، اجازه نفس کشیدن به پوست رو نمیده و باعث مسدود شدن منافذ پوستی میشه و ممکنه مشکلات پوستی بیشتری رو براتون ایجاد کنه.
پس بهتره به سراغ روغن هایی که دارای مولکول های ریز و کوچک هستند مثل روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن اسکالان (squalane) و ... بروید. این روغن ها سریع تر وارد پوست می شوند و فرصتی برای مسدود کردن منافذ پوستی ندارند.
 
بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست چرب

استفاده از روغن ماساژ برای پوست چرب، ممکنه در نظر اول کمی عجیب به نظر بسه اما این روغن ها به عنوان ماده قابض برای پوست عمل می کنند و باعث میشن تا تولید چربی در پوست متعادل بشه و صورت رو از چربی اضافی خلاص می کنند. 
افرادی که پوست چرب دارند ابتدا باید با استفاده از مرطوب کننده فاقد چربی، پوست رو مرطوب و آبرسانی کنند و سپس با استفاده از روغن ماساژ صورت، یک لایه محافظ برای پوست ایجاد کرده تا این رطوبت در پوست حفظ بشه.
 
  • روغن جوجوبا برای پوست چرب 
 
 روغن جوجوبا یکی از روغن های فوق العاده سبک و قابل تنفس هست که نه تنها رطوبت خوبی رو برای پوست ایجاد میکنه بلکه چربی های اضافی و سبوم (چربی) پوست رو هم در خودش حل میکنه و در کنترل چربی پوست هم بسیار موثر هست.
 
  • روغن هسته انگور برای پوست چرب
  
اگر پوستتون فوق العاده چرب هست و تا حالا یک لکه خشک روی پوستتون احساس نکردید، بهتره استفاده از روغن هسته انگور رو شروع کنید. این روغن یک قابض طبیعی برای پوست صورت هست و تاثیر خیلی زیادی در زیبا سازی پوست شما داره.
 
روغن ماساژ صورت برای پوشت خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از روغن هایی استفاده کنند که سرشار از اسید اولئیک (oleic acid) هست. این اسید چرب کمک میکنه تا شرایط پوستی بهبود پیدا کنه و رطوبت بیشتر در پوست حفظ بشه. علاوه بر این تحریکات ناشی از خشک بودن پوست رو هم تا حد زیادی کاهش میده.
بهترین کار این هست که 2 تا 5 قطره از روغن ماساژ صورت مخصوص پوست خشک رو با کرم مرطوب کننده ای که همیشه استفاده می کنید، ترکیب کنید و روی پوست صورت و گردن ماساژ بدید. 
 
  • روغن بادام برای پوست خشک

افرادی که پوستشون فوق العاده خشک هست و آثاری از اگزما و درماتیت هم در پوست وجود داره، بهترین کار استفاده از روغن بادام هست. این روغن طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای داره، ساده و ملایم هست و به دلیل غنی بودن از ویتامین A، سرشار از رتینول هم هست و در هر بار استفاده رطوبت، نرمی و صافی خیلی خوبی رو برای پوست های خشک به همراه داره.
 
  • روغن مارولا (Marula) برای پوست خشک

این روغن بعد از چند دقیقه ماساژ روی صورت، به راحتی جذب پوست می شود و از آنجایی که روغن فوق العاده قدرتمند بوده و دارای دوزهای سنگینی از اسیدهای چرب هست، کمک میکنه تا پوستتون هم در طول شب و هم در طول روز مرطوب و شاداب بمونه.
 
روغن ماساژ برای پوست های مستعد جوش و اکنه

افرادی که دارای پوست مستعد جوش و اکنه هستند، از امتحان کردن محصولات مختلف و متنوع روی پوستشون واهمه دارند. نکته ای که باید بدونید این هست که تمام محصولاتی که برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مواد تحریک کننده بوده و روغن طبیعی پوست رو از بین میبرند. در این حالت پوست خشک و ملتهب میشه و تولید چربی در پوست افزایش پیدا میکنه و همین افزایش تولید چربی در پوست، دلیل اصلی ایجاد جوش های سرسیاه و آزار دهنده هست. 
اما روغن های مخصوص ماساژ صورت اگر به درستی انتخاب شده و مورد استفاده قرار بگیرند، نه تنها باعث ایجاد جوش نمی شوند بلکه به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی، باعث تغذیه رسانی به پوست شده و صدماتی که برای پوست ایجاد شده رو برطرف خواهند کرد. 
اگر هنوز هم در استفاده از روغن ماساژ صورت شک دارید، میتونید مقداری از روغن رو بر روی قسمتی از پوست تست کنید و اگر بعد از گذشت یک هفته، واکنشی روی پوست ایجاد نشد، میتونید با خیال راحت از این روغن استفاده کنید. 
بهترین زمان برای استفاده از روغن صورت این هست که در پایان شب و بعد از انجام روتین مراقبت از پوست، چند قطره از روغن هایی که در زیر معرفی کرده ایم رو روی پوستتون ماساژ بدید.
 
  • روغن هسته انار برای پوست مستعد جوش

این روغن نه تنها به طور طبیعی دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب هست و باکتری هایی که باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و ایجاد جوش میشن رو از بین میبره بلکه بسیار سبک بوده و احساس خوشایندی رو بعد از استفاده براتون ایجاد میکنه.
 
  • روغن گل رز برای پوست مستعد جوش

هنگامی که میخواهید پوست تحریک شده، ملتهب، قرمز و ... رو درمان کنید بهتره به سراغ یک درمان عالی و ویژه، یعنی روغن گل رز بروید! این روغن طبیعی، پوست رو عمیقاً آبرسانی میکنه بدون اینکه منافذ پوستی رو مسدود کنه و اسیدهای چربی رو که باعث ایجاد قرمزی و زخم جوش و آکنه میشن رو از بین میبره. 
 
روغن ماساژ صورت برای پوست نرمال و معمولی

اگر پوستتون خیلی خشک، روغنی یا حساس نیست، احتمالا دارای پوست نرمال و معمولی هستید و میتونید بدون ایجاد هر گونه نگرانی، از روغن های مخصوص ماساژ صورت استفاده کنید. پوست های نرمال معمولا احساس خشکی کمی دارند و به همین دلیل در مقایسه با پوست خشک، به روغن کمتری هم نیاز دارند. بهترین روش استفاده از روغن ماساژ برای پوست های نرمال این هست که 2 تا 3 قطره از روغن هایی که در ادامه معرفی کرده ایم رو با کرم مرطوب کننده ای که شبها استفاده می کنید، مخلوط کرده و روی پوست ماساژ بدید. 
 
  • روغن آرگان برای پوست نرمال
 
این روغن تنها روغن طبیعی هست که برای داشتن یک پوست عالی و شاداب به اون نیاز دارید. روغن آرگان فوق العاده غنی و تسکین دهنده هست و به سرعت جذب پوست می شود. سرشار از ویتامین E و انتی اکسیدان هست و از پوست در برابر آسیب های محیطی و رادیکال های آزاد مراقبت میکنه و تاثیر خوبی در کمرنگ شدن لکه ها و خطوط ریز پوست داره. این روغن رو هر صبح و شب بعد از انجام روتین مراقبت از پوست باید روی صورت ماساژ بدید تا از تاثیرات ان بهره مند بشید.
 
  • روغن های حاوی رتینول برای پوست معمولی
 
روغن های حاوی رتینول میتونن تاثیر خیلی خوبی در روشن تر شدن رنگ پوست شما داشته باشند، جوش های صورت رو از بین ببرند، باعث آبرسانی به پوست شده و پوستی لطیف و صاف براتون ایجاد خواهند کرد. بهتره این روغن ها رو هر شب و بعد از مرطوب کردن پوست، روی صورت ماساژ بدید. 
 
  • روغن ماساژ صورت برای پوست های حساس

اگر پوست حساس دارید به یک روغن ماساژ صورت که به طور خاص برای پوست حساس طراحی شده است، نیاز دارید. این روغن ها معمولا دارای خواص آرامش بخش، تغذیه کننده و شاداب کننده پوست هستند. البته لازم هست قبل از استفاده از هر روغنی ابتدا اون روغن رو بر روی قسمتی از پوست مثل پوست زیر گوش و اطراف فک تست کنید. 24 ساعت صبر کنید و اگر واکنش آلرژیک مشاهده نکردید میتونید از اون روغن با خیال راحت استفاده کنید.
 
  • روغن مورینگا (Moringa Oil) برای پوست حساس

این روغن سرشار از انتی اکسیدان بوده و به همین دلیل مراقبت خیلی خوبی از پوست در برابر عوامل تحریک کننده و رادیکال های ازاد خواهد داشت. علاوه بر این حاوی اسیدهای چرب (برای ترمیم خشکی و آسیب دیدگی پوست) و خاصیت ضد التهابی (برای آرام کردن پوست تحریک شده) هست. همچنین جز روغن های فوق العاده سبک هست و به راحتی جذب پوست می شود.
 
  • روغن آلوئه ورا برای پوست حساس

روغن آلوئه ورا نیز مملو از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی هست و همچنین دارای مزیت ضد باکتری و قابض طبیعی برای پوست نیز هست و میشه این روغن رو به عنوان یک منبع انرژی برای پوست های حساس معرفی کرد. 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام