انتخاب رنگ مو را متناسب با چهره

انتخاب رنگ مو را متناسب با چهره
انتخاب رنگ مو مناسب با چهره و رنگ پوستتان، تا حدودی سلیقه و اطلاعات می خواهد. انتخاب رنگ موی مناسب صورت تان را بازتر و حتی حالت موهایتان را زیباتر از قبل نشان خواهد داد. می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید اما نمی خواهید اینکار به یک فاجعه جبران ناپذیر تبدیل شود؟ اصلا مهم نیست به دنبال ظاهر طبیعی یا برجسته هستید می توانید در هر دو صورت بهترین رنگ را برای موهای خود بیابید. رنگ مناسب مو باید با ویژگی ها و پوست صورت منطبق باشد و در عین حال ظاهر جذاب و زیبایی به شما ببخشد.
مرحله اول : شناخت رنگ پوست

شناخت رنگ پوست نکته کلیدی است برای داشتن رنگ مویی که می تواند ظاهر و پوست شما را زیباتر کند. انتخاب رنگی که با پوست شما منطبق و هماهنگ نیست می تواند ویژگی های صورت را نابود سازد و ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد. قبل از انتخاب رنگ در مورد اینکه تن گرم یا سردی دارید تصمیم گیری کنید.
  1.  پوست گرم
افرادی که پوست گرمی دارند زیرتن های زرد رنگی خواهند داشت. آن ها معمولا بدون سوختن، برنزه می شوند. این افراد با رنگ هایی همچون قهوه ای، زرد و کرم ظاهر خوبی خواهند داشت. طلایی معمولا برای این افراد خوب خواهد بود.
  • به رگ های داخل بازو نگاه کنید. افرادی که پوست گرمی دارند رگ هایشان سبز است.
  • افرادی که پوست گرمی دارند معمولا چشمان تیره ای همچون قهوه ای، سیاه دارند. موهای آن ها سیاه، قهوه ای، بلوند، قرمز یا بلوند توت فرنگی است.
  • اگر یک کاغذ سفید را در کنار صورت تمیز و بدون آرایش خود نگه دارید، پوست تان ظاهر زرد یا طلایی خواهد داشت. حالا می توانید متوجه شوید که تن رنگی گرمی دارید.
  1.  پوست سرد
افرادی که پوست سردی دارند، زیرتن های صورتی رنگی خواهند داشت. آن ها معمولا در برنزه کردن دچار سوختگی می شوند یا مشکل دارند. این افراد با رنگ های آبی، قرمز، بنفش ظاهر خوبی خواهند داشت. جواهرات نقره ای معمولا برای این پوست ها عالی است.
  • افرادی که پوست سردی دارند رگ های موجود در بازوهایشان به رنگ آبی است.
  • افرادی که تن سردی دارند معمولا رنگ های روشن چشمی همچون آبی، سبز یا خاکستری را خواهند داشت. این افراد موهای سرشان به رنگ بلوند، سیاه یا قهوه ای است.
  •  اگر کاغذ سفیدی را کنار صورت تمیز و بدون آرایش نگه دارید پوست در برابر کاغذ آبی خواهد بود.
  1. پوست خنثی
برخی از افراد هیچ کدام از پوست های سرد یا گرم را ندارند و پوست تنشان خنثی است. این افراد صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند. رگ های آن ها به طور واضح آبی یا سبز نیست. افرادی که چنین پوستی دارند می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

مرحله دوم: انتخاب رنگ مو
 
  1. ببینید چه سایه ای از رنگ برای شما عالی است.
  • برای پوست گرم، قهوه ای تیره، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی عالی خواهد بود. به دنبال رنگ هایی باشید که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند. این رنگ ها ظاهر خوبی روی چهره شما خواهند داشت. از به کار بردن رنگ هایی همچون آبی،بنفش و خاکستری پرهیز کنید.
  • برای تن رنگی سرد، سعی کنید از قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده نمایید. از به کار بردن رنگ های طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنید. این تن های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی های خاص صورت شما می شوند. می توانید از رنگ های بولد غیر طبیعی استفاده کنید.
  • در صورت رنگ پریده تر، سایه های روشن تر بهتر خواهد بود. برای پوست روشن و تن گرم، می توان از بلوند توت فرنگی یا عسلی استفاده کرد. برای پوست روشن و تن سرد می توان از رنگ پلاتینی،کتانی رنگ و بلوند شامپاینی استفاده کنید.
  • پوست های متوسط تنوع بیشتری خواهند داشت. پوست متوسط و تن رنگی گرم را می توان با کارامل طلایی یا مسی ست کرد. تن سرد با پوست متوسط بهتر است تن های خاکستری همچون قهوه ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنند.
  • پوست های زیتونی با رنگ قهوه ای یا سایه های خاکی تناسب بهتری دارند. تن های سرد بهتر است رنگ دارچینی را امتحان کنند.
  •  برای پوست های تیره با تن سرد بهتر است از رنگ اسپرسو و سیاه استفاده شود. افرادی که پوست تیره و تن گرم دارند بهتر است قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز را امتحان نمایند.
  • اگر تن خنثی دارید هر سایه ای از رنگ می تواند برایتان عالی باشد و در این صورت می توانید متداول ترین انواع رنگ و مش را انجام دهید.
  1.  به رنگ چشم های خود نیز توجه داشته باشید.
رنگ چشم می تواند رنگ موها را هم تعیین کند. دوست دارید چشم ها و رنگ آن برجسته شود؟ چشم های آبی و سبز با رنگ های قرمز، قهوه ای یا بلوند بهتر ست می شوند.
  1. ببینید می خواهید ظاهر طبیعی داشته باشید یا غیر طبیعی و فانتزی.
تغییر رنگ مو تاثیر زیادی بر روی ظاهرتان خواهد داشت. می خواهید ظاهر طبیعی داشته باشید یا به دنبال ظاهر غیر طبیعی و فانتزی هستید؟ می خواهید ظاهر خود را برجسته کنید؟ در مورد بهترین گزینه برای خود تصمیم گیری کنید.
  • اگر به دنبال ظاهر طبیعی هستید تنها دو الی سه سایه روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی موها را انتخاب کنید.
  • رنگی را انتخاب کنید که به چهره تان بیاید. ممکن است همیشه رنگ قرمز را دوست داشته باشید اما این رنگ برای صورت شما مناسب است؟ اگر رنگ آبی را دوست دارید اما تن رنگی گرمی دارید بهتر است رنگ بولد دیگری را مدنظر بگیرید.
  1.  ببینید می خواهید موهای خود را دائمی، نیمه دائمی یا موقتی رنگ کنید.
اگر در مورد رنگ موهای خود مطمئن نیستید سعی کنید از رنگ های موقتی استفاده نمایید. رنگ های دائمی و نیمه دائمی دوام بیشتری خواهند داشت.
  • رنگ های دائمی مو به راحتی شسته و محو نمی شوند. اگر به دنبال رنگ های روشن تر هستید ممکن است مجبور شوید دکلره کنید. برگرداندن این رنگ ها کمی دشوار است.
  • رنگ های نیمه دائمی به راحتی محو می شوند. این رنگ ها برای هایلایت کردن، تغییر دادن تن رنگی در موها، اضافه کردن عمق و پوشاندن موهای خاکستری عالی هستند. این موارد نمی توانند موها را روشن تر کنند.
  • رنگ های موقت مو در عرض 25 الی 30 بار شستشو محو می شوند. این رنگ ها برای اضافه کردن درخشش و رنگ های فانتزی مناسب اند. این رنگ ها به شما اجازه می دهند تن موهای خود را تغییر دهید اما موها را روشن تر نمی کنند.
  1.  تغییرات را بر اساس احساسات خود ایجاد نکنید.
قبل از اینکه بخواهید تصمیمات عجولانه بگیرید خوب فکر کنید. می خواهید از یک مد تبعیت کنید؟ اخیرا تجربه بدی داشته اید؟ تغییر رنگ مو بر اساس احساسات ایده خوبی نیست و ممکن است بعدا پشیمان شوید و نیاز به دکوپاژ مو پیدا کنید و بعد از آن هم ممکن است آن رنگ مویی که دلخواهتان می باشد را نتوانید پیاده کنید.
  1. از اینترنت برای انتخاب رنگ مو مناسب استفاده کنید.
سایت های زیادی هستند که به شما کمک می کنند از رنگ های مختلف روی موهای خود استفاده کنید و ببینید کدام یک برایتان بهتر است.

مرحله سوم: رنگ کردن موها بعد از انتخاب رنگ مو
 
  1. کمی روی موهای خود تست کنید.
بخش کوچکی از موها را با گیره ببندید. این بخش را رنگ کنید تا ببینید چه ظاهری برایتان ایجاد می کند. به کمک این تست می توانید از بروز فاجعه جلوگیری کنید.
  1.  کلاه گیس بپوشید.
اگر می خواهید قبل از رنگ کردن موها ظاهر آن را مشخص کنید، کلاه گیس بپوشید. کلاه گیس ها با رنگ های مختلفی به فروش می رسند و می توانند بدون رنگ کردن موها ایده خوبی در مورد نوع رنگ به شما بدهند. مطمئن شوید که کلاه گیس با کیفیتی را امتحان می کنید تا رنگ مناسبی برای خود بیابید.
  1.  به سراغ آرایشگر بروید.
اگر اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنید بهتر است به سراغ آرایشگر بروید. این افراد بهترین سایه رنگی را انتخاب می کنند. اگر می خواهید موهای خود را به رنگ خاصی در بیاورید مطمئن شوید که تصویر آن رنگ را به همراه دارید. این موضوع شما را مطمئن می سازد که آرایشگر رنگ مدنظرتان را به طور دقیق تشخیص می دهد. واژه های کلی همچون قرمز، آبی یا بلوند را به کار نبرید. از واژه هایی همچون خاکستری، کاراملی، عسلی یا اسپرسو در زمانی استفاده کنید که واقعا می دانید چه می خواهید.
  1. در ابتدا هایلایت را امتحان کنید.
هایلایت کردن یک روش عالی برای اضافه کردن تن گرم یا سرد به موهای شماست. اگر تن گرمی دارید با بلوند طلایی، مسی یا سایه های قهوه ای طلایی هایلایت کنید. اگر تن سردی دارید هایلایت باید گندمی، عسلی یا خاکستری باشد.
  • رنگ های اندک و روشن روش دیگری برای مواقعی است که می خواهید موهای خود را کمی تغییر دهید و تاثیر آن را روی ظاهر ببینید.
  1. ابروهای خود را هم به خاطر داشته باشید.
ابروهای خود را فراموش نکنید. زمانی که در حال انتخاب رنگ برای موهای خود هستید باید رنگ ابرو را هم مدنظر داشته باشید. اگر موهای تیره ای دارید و بلوند را انتخاب کرده اید بهتر است ابروهای خود را هم رنگ کنید. تغییر رنگ مو بدون در نظر گرفتن رنگ ابرو تغییرات غیر طبیعی ایجاد می کند. پس این موضوع را هم مدنظر داشته باشید؛ اما همیشه توصیه می شود رنگ ابرو یک درجه تیره تر از رنگ موها باشد.


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام