خواص روغن سداب

خواص روغن سداب
سداب یکی از انواع مختلف گیاهان است که از آن روغن‌ها و داروهای گیاهی ساخته می‌شود که کاربردها و فواید بسیار زیادی دارد. در طب سنتی همواره تلاش شده است که از راه‌های طبیعی و همین طور درمان‌های گیاهی استفاده شود تا بتوانند به دور از هرگونه عوارض جانبی، اقدام به درمان کنند.
خواص گیاه سداب و کاربردهای قابل توجه آن

سداب گیاهی سخت و همیشه سبز است. این گیاه، درختچه ای بومی منطقه مدیترانه و جزایر قناری است و در مکان های صخره ای، سنگی و سواحل خشک که معمولاً در آن سنگ آهک وجود دارد، یافت می شود. ساقه، در قسمت پایینی گیاه چوبی است. برگهای متناوب آن ، دو یا سه قلو و به رنگ آبی مایل به سبز است که بوی قوی و نامطبوعی را به همراه دارد. این برگها دارای طعمی کاملاً تلخ، ترش و آبکی است. شکوفه ها از ژوئن تا سپتامبر تشکیل می شوند و گل ها به رنگ سبز مایل به زرد می باشند.

کاسبرگ کوچک همیشه سبز این گیاه 0.6 تا 0.9 متر طول و تقریباً عریض است. ساقه ها در نزدیکی پایین چوبی هستند ، اما در قسمت های بالاتر علفی باقی می مانند. برگ ها به طول 7/7 تا 7/12 سانتی متر است که بصورت پشته در قسمت های طویل یا قاشقی شکل از هم جدا شده اند. گل ها به شکل کوچک و زرد در خوشه ها تشکیل شده و در اواسط تابستان ظاهر می شوند. هر گل 1.3 سانتی متر با چهار گلبرگ خمیده مقعر دارد. میوه یک پوسته بافت دار است که به سطوح چند وجهی تقسیم می شود.

ترکیبات مهم گیاه سداب

گیاه سداب حاوی کاپریلیک و پلارگونیک، کومارین ها،آلکالوئیدهای فورانوکینولین، فلاونوئیدها، فورانوکومارین ها، اسیدهای کاپرینیک، ویتامین K ، ویتامین P و اسانس می باشد که مهم ترین ماده آن متیل نونیل کتون است صنعت تولید عطر و طعم دهنده های صنعتی از آن استفاده می شود.

در زمانهای قدیم از سداب برای شکستن طلسم و جادو ، رفع حسادت ها ، دفع چشم بد و این گونه موارد استفاده می کردند. همچنین برای کاهش و تسکین قوای جنسی و شهوانی از سداب استفاده می کردند .به ویژه گروههای مذهبی برای غلبه بر خواهش های نفسانی ، سداب را در غذاهای خود اضافه می نمودند.

در طب سنتی ایرانی از سداب به عنوان ماده نیرو زا و بند آورنده خونریزی ، برای درمان زخم ها و مشکلات پوستی به صورت موضعی استفاده می شده است.

روغن سداب چیست؟

سداب یک نوع گیاه دارویی به شمار می‌آید که دارای خواص بسیار زیادی است. استفاده از این گیاه می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را برطرف کند و سلامت بدن انسان را نیز تضمین کند. امروزه در طب سنتی از این گیاه استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود. از گیاه در موارد مختلف و به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از راه‌های آن استفاده از روغن سداب است. در واقع از گیاه سداب روغنی گرفته می‌شود که این روغن دارای خواص درمانی بسیار زیادی می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تسکین دهنده دردها اشاره کرد.

روغن سداب

روغن سداب امروزه تبدیل به یکی از پرکاربرد ترین روغن‌های موجود شده است. چرا که دارای خواص کم نظیر است. از این روغن به عنوان یک آرام بخش یا درمان کننده درد بسیار قوی یاد می‌شود. که می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروها و قرص‌های شیمیایی باشد. این روغن هیچگونه عوارض جانبی ندارد. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد فواید آن صحبت خواهیم کرد.

خواص روغن سداب 

همان طور که گفته شد از گیاه سداب به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد از این گیاه به عنوان خوراکی و در روشی دیگر از روغن آن استفاده می‌کنند. در هر مورد و در هر روشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای خواص خاص خودش است که تاثیرات خود را خواهد گذاشت. اما در این مقاله ما قصد داریم که روغن سداب را مورد بررسی قرار دهیم از فواید آن مطلع شویم.

روغن سداب دارای خواص بی شماری است که گفتن تمام خواص نیازمند یک مقاله کامل و جامع است اما ما در این مقاله به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. این روغن توانایی این را دارد که با برخی از مواد ترکیب شود و یک داروی بسیار قوی و کارساز را درست کنند. اما باید به یاد داشته باشید که بهتر است سرخود ترکیب نکنید.

 خواص روغن سداب برای پوست

درمان قارچ پوستی، تمیز کردن پوست، از بین بردن پوست و شپش از خواص روغن سداب است که در زیر به تمامی این موارد می‌پردازیم.

 درمان کننده قارچ های پوستی

قارچ‌های پوستی و عفونت‌ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم به ویژه ورزشکاران با آن مشکل دارند. این قارچ‌ها عمدتا در قسمت کف پا به وجود می‌آید برای این که بتوانید این مشکل را حل کنید، بهترین راه استفاده از روغن سداب است.

روغن سداب برای پوست

پوست همواره در معرض تابش نور خورشید و آلودگی‌ها است. به همین دلیل مراقبت کردن از پوست یک امر بسیار مهم و حیاتی است. متاسفانه امروزه بسیاری از شرکت‌ها، یکسری داروهای شیمیایی را وارد بازار کرده است که دارای یکسری عوارض جانبی نیز می‌باشند.

اگر قصد دارید یک جایگزین برای این داروهای شیمیایی داشته باشید، بهترین انتخاب روغن سداب است. با استفاده از این روغن شما همیشه دارای پوستی شفاف و تمیز خواهید بود. این روغن به دلیل داشتن، خواص آنتی اکسیدانی می‌تواند به خوبی رادیکال‌های پوستی را آزاد کند و از پیری زودرس جلوگیری کند.

 خواص روغن سداب برای گوش درد

یکی از خواص بی نظیر روغن سداب برای گوش است. گوش یکی از عضوهای حیاتی بدن که ارتباط مستقیم با آلودگی هوا دارد و همیشه در معرض ضربه دیدن است. در طب سنتی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که مشکلات گوش را درمان می‌کنند اما یکی از بهترین راه‌ها روغن سداب است.

روغن سداب به خوبی می‌تواند گزینه مناسبی باشد چرا که این دارو گیاهی دارای خواصی است که می‌تواند کم شنوایی را درمان کند همچنین یک شست و شوی مناسب برای گوش است.

با شستن گوش بسیاری از آلودگی‌ها از گوش حذف می‌شود. همچنین برای افرادی که گوش آن‌ها دائما وزوز می‌کند توصیه می‌شود که از این روغن نیز استفاده کنند.ناراحتی‌های تعادلی ناشی از اختلال در گوش میانی و همچنین مایع درونی گوش با استفاده از روغن سداب به خوبی برطرف می‌شود.

 از بین بردن شپش

در برخی مناطق به ویژه در فصول گرما بسیار از افراد به دلیل‌های زیادی با شپش‌ها روبرو می‌شوند که این موضوع بسیار زننده است. اگر زمانی با این مشکل روبرو شدید اصلا جای نگرانی نیست. چرا که روغن سداب این خاصیت را دارد که تمامی شپش‌ها را از بین ببرد. پس بهتر است به جای نگرانی از این روغن استفاده کنید.

درمان کننده گرفتگی‌های عضلانی

گرفتگی عضلات یکی از شایع ترین مشکلات به ویژه در ورزشکاران است. اگر زمانی دچار گرفتگی عضله شدید، بهترین گزینه برای برطرف کردن آن روغن سداب می‌باشد. فقط کافی است که چند قطره از روغن را بر روی محل مورد نظر قرار داده و ماساژ دهید.

تمام مواردی که گفته شد، تنها بخشی از خواص بی نظیر روغن سداب است. روغن سداب را می‌توان به عنوان یکی از معجزات نام برد که مشکلات بسیار زیادی را درمان می‌کند. اگر به دنبال این هستید که بسیاری از مشکلات را برطرف کنید. بهتر است اقدام به خرید روغن سداب نماید.

کلام آخر

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است. ادونیس یک برند کاملا ایرانی هستیم و تولید بهترین روغن های گیاهی دست ساز یکی از افتخارات ماست.


ادونیس به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که برای تولید محصولات خود از باکیفیت ترین مواد اولیه بهره گرفته و با ارائه متنوع ترین محصولات، سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام