خواص روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو (قسمت اول)

خواص روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو (قسمت اول)
گفته می شود که روغن های طبیعی جایگزینی برای حالت دادن به موها، مرطوب کردن پوست، مقابله با آکنه و تقویت ناخن ها هستند. آیا روغن های طبیعی موثر هستند؟ پوست و مو در افراد مختلف متفاوت است و اثر گذاری این روغن ها تنها با آزمون و خطا مشخص خواهد شد.
 روغن زعفران
 
روغن زعفران فایده های زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. و از ادویه زعفران بدست می آید. روغن بسیار گرانی هست و برای پوست و مو فایده های زیادی دارد.
این روغن در مناطق خشک و گرمسیری که باد گرم و سرد در حال وزش هست، پیدا می شود.
ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصول است. گل زعفران به رنگ بنفش است. و بوی عسل میدهد. زعفران بیش از ۳۰۰۰سال است که کشت می شود. 

خواص روغن زعفران برای پوست
 
این محصول برای شفافیت پوست مناسب است.
لکه های تیره رو روشن می کند. جای آکنه و جوش رو کمتر می کند.
پوست را مرطوب می کند.
اگر می خواهید پوست شفافی داشته باشید مقداری از این روغن را روی صورت بدون آرایش و تمیز خود ماساژ دهید تا هیدراته شود و از چروک صورت هم پیشگیری می کند.

خواص روغن زعفران برای مو
 
وقتی از این محصول برای ریزش مو استفاده می کنید این روغن به رشد فولیکول های مو کمک می کند و موهای جدید جایگزین می شوند.
این روغن را با شیر مخلوط کنید و به موهای خود بزنید. پیش از حمام صبر کنید و با کلاه موهایتان را بپوشانید سپس حمام کنید. حتی میتوانید با شامپو یا نرم کنندهایتان مخلوط کنید و هر بار بعد از استحمام از فواید آن لذت ببرید.
 
روغن جلبک دریایی 
 
روغن جلبک دریایی چیست؟
 
جلبک دریایی در کنار سواحل و دریاچه ها رشد می کند. جلبک ها سبز رنگ و از نظر ظاهری جذاب نیستند. بسیاری از آسیای شرقی جلبک ها را یک غذای خوشمزه می دانند. لازم به ذکر است که از بین 52000 گونه جلبکی که وجود دارد، تنها 16 گونه جلبک قابل استخراج است.
جلبک دریایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مفید است. بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. یکی از مهم ترین این بیماری ها بیماری های پوستی است که جلبک ها برای ماسک صورت استفاده می کنند. اثربخشی و درمان قابل توجهی برای جوش و آکنه دارد.

خواص جلبک دریایی برای پوست
 
جلبک دریایی به خاطر داشتن فهرست بلندی از مواد مغذی گیاهی دوستدار پوست، فوایدی برای هر نوع پوستی (چه پوست شما خشک و کم آب باشد یا مستعد جوش و لک) دارد. 
جلبک دریایی سرشار از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است و دارای طیف وسیعی از مزایای مراقبت از پوست است. برخی از انواع جلبک دریایی مانند هیالورونیک اسید آبرسانی می کنند و به جذب و حفظ رطوبت پوست کمک می کنند. ثابت داده شده است که انواع دیگر التهاب را آرام کرده و با باکتری های مولد آکنه مبارزه می کنند.

مزایای جلبک دریایی برای پوست
 
  • پاکسازی و سم زدایی پوست
  • بهبود رنگ پوست و رنگدانه
  • افزایش هیدراتاسیون
  • کمک به تعادل تولید چربی در پوست
  • داشتن آنتی اکسیدان برای مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد
  • حمایت از تولید کلاژن
  • کمک به صاف کردن چین و چروک
  • ضد التهاب و آرام بخش است
  • تامین ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی
  • صد در صد طبیعی بودن و نداشتن عوارض

انواع محصولات پوستی که حاوی جلبک دریایی است
 
ماسک های صورت حاوی جلبک
 
به منظور تغذیه پوست، سم زدایی، رطوبت رسانی، افزایش شفافیت و درخشندگی پوست می توانید از ماسک های حاوی جلبک استفاده کنید.
 
کرم صورت حاوی جلبک
 
این کرم ها معمولا با هدف لایه برداری، آبرسانی، پاک کردن آلودگی و رفع چین و چروک طراحی و تولید می شوند که هدف جوانسازی دارند.
 
سرم پوستی حاوی جلبک
 
سرم های مختلف با ترکیبات متنوع در بازار موجود است برخی از آنها با نوعی از رتینوئیدها ترکیب شده اند و خاصیت لابه برداری دارند و برخی دیگر با هدف مبارزه با پیری پوست طراحی شده اند.
 
تونر پوست حاوی جلبک
 
آخرین آثار آلودگی را از بین می برد، پوست را احیا و سم زدایی می کند. البته این تونرها قدرت خود را از سم زدایی جلبک دریایی به علاوه اسید هیالورونیک و مواد گیاهی طبیعی می گیرند.
 
کرم دور چشم حاوی جلبک
 
 پوست دور چشم به لطف اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این کرم، از شر خطوط ریز، کدری و تیرگی راحت می شود.
 
روغن پیله ابریشم 

روغن طبیعی پیله ابریشم بسیار برای زیبایی و سلامت پوست مناسب بوده و می توان برای درمان های مختلف پوستی از آن استفاده نمود.
 

شادابی و طروات پوست

وجود پروتئینی به نام سریسین در این روغن به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست کمک می نماید و باعث حفظ طروات و شادابی پوست می گردد.
 

ضد جوش و آکنه
 
باعث پاکسازی چربی اضافی پوست شده و جرم های پوستی را از سطح پوست می زداید. این عمل باعث می شود تا منافذ پوست باز شده و چهره فرد روشن و شفاف گردد همچنین با این عمل جوش و آکنه نیز ازبین می رود و از بروز دوباره آن پیشگیری می گردد.

لایه بردار و ترمیم کننده پوست

وجود پروتئین فیبروئین در این روغن باعث می شود همچون یک لایه بردار عمل نماید و به ترمیم پوست کمک می نماید. اگر می خواهید: لک، جای جوش، اسکارهای پوستی و … را از روی پوست خود محو کنید خرید روغن پیله ابریشم بهترین انتخاب است.

برطرف نمودن چین و چروک

این روغن منبع غنی از پروتئین می باشد و به دلیل خواص کلاژن سازی که دارد باعث بهبود پوست شده و از چین و چروک های پوستی و پیر شدن پوست جلوگیری می نماید.

ضد آفتاب طبیعی

سریسین که در این روغن موجود است برای جلوگیری از آفتاب سوختگی مناسب بوده و احتمال ایجاد سرطان های پوستی را در فرد تا حد ممکن کاهش می دهد. این ترکیب از پوست در برابر نور خورشید محافظت نموده و و روند پیری پوست را نیز کاهش می نماید.

روغن اسپند

معمولا از روغن اسپند برای ساخت صابون و لوازم آرایشی استفاده می‌شود اما هیچ وقت به صورت مستقیم روی پوست استفاده نمی‌شود چون خواص سمی شدیدی دارد. اما استفاده از روغن آن در تولید محصولات زیبایی و بهداشتی مزایایی که در ادامه می‌خوانید را برای پوست به همراه دارد.

ضد قارچ
 
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم اسپند خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و می‌تواند تا حدی از پوست در برابر اگزمای ناشی از استافیلوکوکوس اورئوس (نوعی باکتری) و سایر عفونت‌ها محافظت کند. با توجه به شدت عفونت، می‌توان از روغن آن به صورت مستقیم روی پوست استفاده کرد و از خواض ضد عفونت و ضد خارش آن استفاده کرد. البته این کار را باید فقط با توصیه‌ی یک متخصص انجام دهید.

شفافیت پوست
 
اسپند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی را کاهش داده و با مهار رادیکال‌های آزاد از پوست در برابر آسیب‌های اشعه‌ی UV محافظت کند. همچنین می‌تواند مانع خونریزی شده و زخم‌ها را التیام بخشد.
 
از بین بردن شپش

اسپری کردن عصاره‌ی اسپند روی پوست و مو می‌تواند شما را از شر شپش خلاص کند. همچنین انگل‌های مزاحمی که لای موها یا روی پوست شما خانه کرده‌اند و شما را به خارش می‌اندازند از بین می‌برد. پس اگر چند شبی را در محیط طبیعی مثل جنگل یا مکان‌هایی که به تمیز بودن آن‌ها شک دارید گذراندید، از عصار‌ه‌ی این گیاه غافل نشوید.

کلام آخر

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است. ادونیس یک برند کاملا ایرانی هستیم و تولید بهترین روغن های گیاهی دست ساز یکی از افتخارات ماست.

ادونیس به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که برای تولید محصولات خود از باکیفیت ترین مواد اولیه بهره گرفته و با ارائه متنوع ترین محصولات، سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 
 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام