انواع روغن‌های گیاهی موثر در کاهش وزن

انواع روغن‌های گیاهی موثر در کاهش وزن
در این مقاله قصد داریم به معرفی چند مورد از شناخته شده ترین انواع روغن های لاغری بپردازیم. به طور کلی همه ما می‌دانیم که ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی مناسب، بهترین راه‌های کمک به بدن برای بهبود سلامتی و کاهش وزن هستند. اما در این میان برخی ترفندهای ساده نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در افزایش دادن سرعت کاهش وزن و لاغری کمک کنند. بر همین اساس دانشمندان و محققان اعلام کرده‌اند که استفاده از برخی انواع روغن های لاغرگیاهی و طبیعی به صورت استنشاق، مصرف خوراکی یا ماساژ دادن می‌تواند مزایای قابل توجهی برای کاهش وزن شما و در نتیجه بهبود سطح سلامتی داشته باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.
انواع روغن‌های خوراکی، برای سالاد و پخت و پز و همچنین روغن‌هایی که برای ماساژ و استنشاق استفاده می‌شوند، را بررسی خواهیم کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون را می‌توان یکی از محبوب ترین روغن‌های گیاهی در سراسر جهان دانست که خواص بی‌نظیر بی‌شماری را برای سلامتی شما به ارمغان می‌آورد. مصرف این این روغن گیاهی به صورت خوراکی، ماساژ و استنشاق کردن آن، می‌تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن شما کمک کند و علاوه بر کمک به بهبود سطح سلامت قلب و عروق، به کنترل چربی خون شما نیز کمک کند
این روغن گیاهی همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که فواید بی‌شماری را برای سلامت بخش‌های مختلف بدن از جمله سیستم گوارشی دارند. افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی و جایگزین کردن آن با روغن‌های مضر فراوری شده، باید یکی از مهم ترین برنامه‌های همه افراد، و به ویژه کسانی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، باشد.

روغن بادام

بادام یک مغز خوشمزه و دلپذیر با مزایای بسیار برای سلامتی است. روغن بادام که از دانه های بادام بدست می آید دارای فواید بسیار برای سلامت و زیبایی پوست و مو است. به نظر میرسد که مصرف روغن های غیر اشباع در حد اعتدال در کاهش چربی و وزن موثر هستند.
نتایج حاصل از یک مطالعه نشان داد که مصرف روغن و چربی های غیراشباع به کاهش وزن و تغییر ترکیب بدن در زنان مبتلا به اضافه وزن کمک بسیاری کرده است.

روغن آفتاب گردان

روغن آفتاب گردان از طریق روغن‌گیری دانه های گیاه آفتاب گردان بدست می‌آید. روغن آفتاب گردان حاوی اسید چرب اشباع نشده است که در سلامت قلب نقش دارد. روغن آفتاب گردان همچنین منبع عالی از ویتامین است.
مواد مغذی موجود در آن باعث احساس سیری، حفظ توده عضلانی و کمک به پیروی از برنامه کاهش وزن می‌شود.

روغن نعنا یا روغن نعنا فلفلی 

استفاده از روغن نعنا یا روغن نعنا فلفلی علاوه بر اینکه به شما در افزایش انرژی و بیشتر شدن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند، باعث تسکین درد و کاهش درد ماهیچه‌ها نیز می‌شود. علاوه بر این بوییدن روغن نعنا یا نعنا فلفلی باعث کاهش اشتهای شما نسبت به مصرف غذاها و خوراکی‌های ناسالم می‌شود و از این طریق نیز به کاهش وزن شما کمک می‌کند.
اضافه کردن چند قطره روغن نعنا به آب حمام نیز می‌تواند اثرات آرام بخشی مطلوبی داشته باشد.

روغن لیمو

روغن لیمو مانند آب لیمو می‌تواند به افزایش سرعت کاهش وزن شما و دستیابی سریع‌تر به اندام مناسب کمک کند. این روغن همچنین به دفع سموم بدن و بهبود فرآیند هضم کمک می‌کند و باعث بهبود سطح انرژی شما می‌شود. علاوه بر این روغن لیمو می‌تواند به رایحه دل انگیز و لذت بخش خود، به شما روحیه خوبی بدهد و باعث افزایش آرامش بشود. ۲ الی ۳ قطره از این روغن را همراه دیگر مرطوب کننده‌ها می‌توانید استفاده کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شود. همچنین بوییدن و استنشاق روغن لیمو نیز می‌تواند مفید واقع شود.

روغن دارچین

دارچین دارای مواد و ترکیبات گیاهی مفید برای کاهش وزن است که به حفظ سطح قند خون مناسب بدن و کنترل اشتها کمک زیادی می‌کند. در صورت داشتن قند خون بالا ممکن است شما به پرخوری روی بیاورید و این موضوع برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار خطرناک است. به همین دلیل مصرف روغن دارچین برای لاغری مفید خواهد بود.
علاوه بر این موارد، دارچین خواص بی‌نظیری برای سلامت قلب و کاهش التهاب دارد. شما می‌توانید روغن دارچین به چای و قهوه و سایر نوشیدنی‌های خود اضافه کنید و از طعم بی‌نظیر آن نیز بهره‌مند شوید. علاوه بر آن می‌توان روغن دارچین را به دستگاه بخور گرم یا سرد نیز اضافه کرد و از رایحه بی‌نظیر آن بهره‌مند شد.

روغن سیاه دانه

سیاه دانه یکی دیگر از انواع روغن های لاغری از موادی است که خواص بی‌شماری از آن برای سلامتی بدن ارائه شده است. این دانه‌های سیاه رنگ می‌توانند به سلامت قلب و عروق کمک کنند و فوایدی را برای سیستم گوارشی داشته باشند. اما در کنار این موارد، مصرف سیاه دانه یا روغن آن می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، افزایش چربی سوزی و همچنین کمک به کنترل و کاهش اشتها بشود.
در نتیجه روغن سیاه دانه برای لاغری شکم را می‌توان به عنوان یکی از مواد مفید برای کاهش وزن نام برد.

روغن زنجبیل

صرف روغن زنجبیل می‌تواند باعث کاهش التهاب و درد عضلات بشود و به کنترل و کاهش اشتها به خصوص نسبت به مواد قندی کمک کند. این ماده همچنین می‌تواند اثرات مفیدی بر فرآیند هضم و سلامت دستگاه گوارش داشته باشد. همه این موارد در کنار توانایی فوق العاده روغن زنجبیل در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، این روغن گیاهی را به یکی از بهترین روغن‌های لاغری تبدیل کرده است. می‌توانید ۲ یا ۳ قطره از این روغن را به آب حمام خود اضافه کنید و یا آن را استنشاق کنید. همچنین برخی معتقدند که در صورت عدم مشاهده حساسیت پوستی، می‌توان از این روغن به عنوان روغن ماساژ نیز بهره برد.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یا همان  روغن لاوندر به عنوان یکی از انواع روغن های لاغری ، که جهت کاهش استرس و تنش‌های روحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و خواص بی‌نظیری جهت بهبود کیفیت خواب دارد. همه این موارد در کنار تاثیرات این ماده در کاهش اشتها، روغن اسطوخودوس را به یکی از روغن‌های مفید برای کاهش وزن تبدیل کرده است.
4 الی ۵ قطره از روغن اسطوخودوس را در دستان خود بمالید و آن‌ها ببویید. همچنین می‌تواند ۲ یا ۳ قطره از این روغن گیاهی را قبل از خواب روی شقیقه‌ها، مچ دست و پشت گردم بمالید و از یک خواب آرام و عمیق با کیفیت بالا لذت ببرید.

روغن رازیانه 

روغن رازیانه به عنوان یکی از مواد مناسب برای گنجانده شدن در برنامه رژیم غذایی لاغری شناخته می‌شود. که می‌تواند خواص بی‌نظیری را در راستای رسیدن شما به تناسب اندام دلخواه تان ارائه دهد. مصرف این روغن گیاهی می‌تواند علاوه برکاهش اشتها، به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن نیز کمک کند و سرعت کاهش وزن شما را افزایش دهد.

روغن ترنج یا روغن برگاموت

روغن برگاموت چیست؟ بر اساس برخی مطالعات انجام شده توسط محققان، روغن برگاموت که در کشور ما با نام روغن ترنج نیز شناخته می‌شود، می‌تواند تاثیرات مثبت قابل توجهی بر افزایش سرعت کاهش وزن شما دشته باشد. شما می‌توانید با بوییدن و استنشاق روغن برگاموت یا روغن ترنج، اشتهای خود و میل به خوردن غذاهای مضر را کاهش دهید و با این کار یک قدم مثبت در راستای کاهش وزن بردارید. این روغن معمولا مصرف خوراکی ندارد. و تنها برای استعمال خارجی است.
روغن برگاموت همچنین می‌تواند متابولیسم شما را افزایش داده و باعث کاهش چربی خون و همچنین کاهش میزان جذب کلسترول بد خون بشود. در نتیجه می‌توان روغن برگاموت را به عنوان یکی از روغن‌های لاغری مناسب نام برد که می‌توانید با ماساژ آن روی پوست و یا استنشاق آن و اضافه کردن به دستگاه بخور، از خواص بی‌نظیر این روغن بهره‌مند شوید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی چند مورد از معروف ترین و شناخته شده ترین انواع روغن های لاغری گیاهی و طبیعی مفید برای کاهش وزن پرداختیم. که ممکن است آن‌ها را با عنوان روغن‌های لاغری نیز بشناسید. همچنین سعی کردیم علل تاثیرگذاری مثبت این روغن‌ها بر فرآیند کاهش وزن و نحوه مصرف آن‌ها را نیز برای شما شرح دهیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و از آن لذت برده باشید.

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.

مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام