فواید سدیم هیالورونات برای پوست

فواید سدیم هیالورونات برای پوست
اگر می خواهید پوست خود را نرم و لطیف تر کنید ، استفاده از سدیم هیالورونات را در نظر بگیرید. این ماده، ماده ای از اسید هیالورونیک است که می تواند به لایه های عمیق پوست شما وارد شود. در اینجا رطوبت را به خود جلب می کند و التهاب را کاهش می دهد.
وقتی به صورت موضعی استفاده می شود ، هیالورونات سدیم برای کاهش خشکی و چین و چروک بسیار عالی است. می توانید آن را در محصولاتی مانند سرم ، کرم های دور چشم و پاک کننده های صورت پیدا کنید.
سدیم هیالورونات چیست؟

هیالورونات سدیم نمکی محلول در آب است که از اسید هیالورونیک گرفته می شود و به طور طبیعی در بدن یافت می شود. به عنوان یک ماده مرطوب کننده ، هیالورونات سدیم با جذب رطوبت از محیط و لایه های زیرین پوست شما به داخل اپیدرم کار می کند.

فواید سدیم هیالورونات در مراقبت از پوست

هیالورونات سدیم دارای فواید آبرسانی باورنکردنی است که تعدادی از نگرانی های پوستی ناشی از کمبود رطوبت در پوست را برطرف می کند.
 
  • با خشکی پوست مقابله می کند
 
هیالورونات سدیم آب دوست است ، به این معنی که به راحتی با آب مخلوط می شود.
وقتی به صورت موضعی استفاده شود ، رطوبت پوست را به خود جلب می کند سلول ها. این امر با افزایش هیدراتاسیون پوست ، خشکی و پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد.
در مقایسه با HA با وزن مولکولی ، هیالورونات سدیم می تواند اثر آبرسانی بیشتری ایجاد کند. بر اساس گزارش سال 2019 ، این به دلیل وزن مولکولی کم آن است.
 
  • کاهش التهاب پوست
     
هیالورونات سدیم همچنین می تواند التهاب پوست را تسکین دهد.
در مطالعه 2013 ، کرم نمک سدیم HA علائم روزاسه را در بزرگسالان کاهش می دهد. روزاسه نوعی بیماری التهابی پوستی است که باعث قرمزی ، سوزش و برجستگی می شود.
طبق این مطالعه ، وزن مولکولی کم HA باعث تولید بتا-دفنسین 2 (DEFβ2) می شود ، ترکیبی که باعث بهبودی بافت می شود. همچنین فعالیت سلولهای التهابی را کنترل می کند. 
به همین ترتیب ، در مطالعه ای در سال 2014 ، ژل نمک سدیم HA یک اختلال التهابی پوستی به نام درماتیت سبورئیک را بهبود بخشید.
 
  • کاهش چین و چروک ها
 
خشکی پوست باعث می شود خطوط و چین و چروک ها بیشتر دیده شود. اما همانطور که هیالورونات سدیم پوست را آبرسانی می کند ، باعث بهبود چین و چروک پوست می شود.
 
  • التیام زخم ها
 
در گزارش موردی سال 2017 ، ژل نمک سدیم HA به بهبود زخم پوستی مکرر کمک کرد. به گفته محققان ، این امر به دلیل توانایی HA در تقویت تکثیر سلول و ترمیم بافت بود.
افزایش DEFβ2 نیز نقش داشت. DEFβ2 دارای اثرات ضد میکروبی است که از زخم ها در برابر عفونت محافظت می کند. این ویژگی ها ، همراه با فعالیت ضد التهابی هیالورونات سدیم ، می تواند به بهبودی مناسب زخم کمک کند.
 
 
هیالورونات سدیم در مقابل اسید هیالورونیک

هیالورونیک اسید دارای دو شکل نمک است: هیالورونات سدیم و هیالورونات پتاسیم. همانطور که از نامش پیداست ، هیالورونات سدیم نسخه نمک سدیم است.
هیالورونات سدیم بخشی از HA است. جداگانه قابل استخراج و استفاده است. این مهم است زیرا چگونگی تأثیر ماده بر روی پوست را تغییر می دهد.
تفاوت به وزن مولکولی برمی گردد. اسید هیالورونیک دارای وزن مولکولی بالایی است ، به این معنی که ماکرومولکول آن است. مولکولهای بزرگ پوست را می پوشانند و از هدر رفتن آب جلوگیری می کنند و منجر به آبرسانی بهتر می شوند.
هیالورونات سدیم دارای وزن مولکولی کمی است. به اندازه کافی کوچک است که می تواند به اپیدرم یا لایه بالایی پوست نفوذ کند. به نوبه خود ، می تواند آبرسانی از لایه های زیرین پوست را بهبود بخشد.
از آنجا که هیالورونات سدیم از HA گرفته شده است ، گاهی اوقات "اسید هیالورونیک" نامیده می شود. این ماده ممکن است به عنوان "اسید هیالورونیک (به عنوان هیالورونات سدیم)" در برچسب های مراقبت از پوست ذکر شود.

عوارض جانبی هیالورونات سدیم

هیالورونات سدیم و همچنین HA بی خطر محسوب می شوند. هنگامی که به صورت موضعی اعمال می شود به ندرت با عوارض جانبی همراه است. استفاده از هیالورونات سدیم در هنگام بارداری یا شیردهی نیز بی خطر است. 
با این وجود ممکن است به هر ماده ای حساس باشید. اگر هیالورونات سدیم باعث تحریک یا قرمز شدن پوست شما می شود ، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.

اشکال هیالورونات سدیم برای مراقبت از پوست
 
  • شستشوی صورت هیالورونات سدیم
شستشوی صورت با هیالورونات سدیم می تواند ضمن از بین بردن آرایش ، آلودگی و چربی اضافی ، پوست شما را آبرسانی کند. این محصول به پوست مرطوب زده می شود ، سپس شستشو داده می شود.
 
  • سرم سدیم هیالورونات
سرم محصولی با غلظت بالا از مواد مفید است. برای استفاده از آن ، فرمول را بعد از تمیز کردن روی صورت خود پخش می کنید.
 
  • لوسیون هیالورونات سدیم
هیالورونات سدیم به صورت لوسیون یا کرم در دسترس است که مستقیماً روی پوست شما قرار می گیرد. این ممکن است برای صورت ، بدن یا هر دو فرموله شود.
 
  • کرم هیالورونات سدیم
همچنین می توانید کرم سدیم هیالورونات برای پوست زیر چشم تهیه کنید.
 
  • ژل هیالورونات سدیم
ماده تشکیل دهنده به شکل ژل نیز وجود دارد. ژل را روی پوست خود پخش می کنید تا جذب شود.

سخن پایانی 

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.

مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره اموزشی محصولات بهداشتی و زیبایی مجموعه ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام