7خاصیت انار برای پوست

7خاصیت انار برای پوست
انار میوه بهشتی پر خاصیتی است که خوردن آن باعث درمان مشکلات قلبی و عروقی، درمان استخوان درد، تقویت مینای دندان می شود، باعث درمان انواع مشکلات پوستی نیز می شود،بنابراین معتبرترین شرکت های سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی به تولید صابون های اصیل از انار پرداخته اند که در ادامه شما را با خواص بی نظیر این میوه  آشنا می کنیم .
خواص صابون انار چیست ؟
 
  1. نفوذ به عمق
  2. پاک کننده عمیق پوست
  3. ضد جوش و لک
  4. بازسازی و ترمیم پوست
  5. ضد چین و چروک
  6. لایه برداری پوست
  7. خاصیت ضد افتاب 
     
در ادامه به بررسی هر یک از خواص بالا خواهیم پرداخت .

نفوذ به عمق 

انار دارای بافتی سبک و ریز ملکول است و ترکیبات آب رسان آن به راحتی به عمق پوست نفوذ میکنند .اگر دارای پوست چربی هستید صابون انار میتواند ترشح چربی را در پوستتان کاهش دهد .اگر پوست نرمال یا خشکی دارید پس از استفاده از صابون انار صورت خود را با روغن هسته انار ماساژ دهید یا از یک آب رسان دیگر برای برقرار کردن تعادل در پوستتان بهره ببرید .

پاک کننده عمیق پوست 

با توجه به گفته های قبل و بیان خاصیت آنتی باکتری قوی میوه انار میتوان انتظار داشت ،که با استفاده از صابون انار عمقی ترین قسمت ها و منافذ پوست نیز کاملا پاک سازی شوند .به این علت یکی از بهترین صابون هایی که برای پاک کردن آرایش از صورت توصیه میشود صابون انار است.
باکتری عامل اصلی بسیاری از مشکلات پوستی است که با مصرف صابون حاوی عصاره انار ،که به صورت دست ساز و از بهترین مواد اولیه تهیه شده است میتوان از این مشکلات پیشگیری کرد .

ضد جوش و لک 

بسیاری از افراد دچار مشکلات فراوانی با پوست خود هستند که از مهمترین آن ها جوش و آکنه است . پوست های آکنه ساز معمولا دارای منافذ باز و غدد چربی فراوان در سمت های مختلف پوست هستند .مشکل این افراد تحت قرار گیری در برخی شرایط میتواند تشدید شود و آنها را دچار دردسر میکند .
برای مثال معمولا در محیط استرس زا یا اماکن آلوده و پر گرد و غبار به سرعت جوش های بزرگی بروز میکنند .با استفاده از صابون انار میتوانید این جوش ها را از بین ببرید و از باقی ماندن لک آن روی صورت جلوگیری کنید .
 
بازسازی و ترمیم پوست 

میوه انار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های مفید دیگر است که پوست را از خطرات دور میکنند .به علاوه مواد مغذی موجود در انار باعث بهبود روند تغذیه رسانی به سلول ها می شودو با افزایش فعالیت سلولی به رشد بافت جدید و حذف پوست های مرده و فرتوت کمک شایانی خواهد کرد .

ضد چین و چروک 

وجود آنتی اکسیدان هایی مانند فلانوئید ها و پروآنتوسیانیدین در انار از نشانه های پیری پوست جلوگیری میکند .استفاده مرتب از محصولات مراقبتی پوست حاوی انار و روغن هسته انار پوست شما را شاداب نگه میدارد .

لایه برداری پوست

از دیگر خواص مراقبی صابون عصاره انار لایه برداری ملایم پوست است .این عامل سبب می شود پوستی نرم ، صاف و درخشان داشته باشید و پوست های اضافه شما را می روبد .لایه برداری صابون انار خفیف است ولی با این حال لازم است برای جلوگیری از خشکی پوست ،پس از استفاده از صابون صورت خود را با یک مرطوب کننده مناسب و بدون چربی ماساژ دهید .

خاصیت ضد افتاب 

انار به عنوان یک ضد آفتاب  عمل می کند و در برابر اشعه های  UVA و UVB پوست شما را محافظت می کند .

در صورتی که تمایل دارید با ساخت انواع کرم ها و ماسک های دست ساز به صورت کامل آشنا شوید می توانید در دوره آموزشی موجود در آموزشگاه متین رویان  شرکت کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام