متداول ترین انواع رنگ و مش

متداول ترین انواع رنگ و مش
انواع رنگ و مش و به طور کلی مش را عمل روشن نمودن لایه هائی از موی سر می گویند که می تواند برای یک قسمت و یا تمام قسمت های سر انجام شود و کاری است بسیار ظریف که زیبایی آن بستگی به ذوق و سلیقه و مهارت آرایشگر دارد. در صورتی که می خواهید در دوره آموزش رنگ و مش شرکت کنید مطالعه این مقاله به عنوان پیش زمینه به شما پیشنهاد می شود. اختلاف رنگ و مش با رنگ و زمینه مو نباید از 3 الی 4 درجه تجاوز کند زیرا زیاد بودن این اختلاف شخص را مُسن نشان خواهد داد.
پایه مو برای مش کردن باید بین شماره های 5 الی 7 باشد (یعنی رنگ متوسط) موهای روشن تر برای مش مناسب نبوده زیرا کمی این اختلاف باعث می شود که مش به صورت یک رنگ ناقص به نظر آید.
توجه: اگر می خواهید بدون نگرانی از سوختن موها، آن را دکلره نمایید از آرایشگرتان بخواهید هنگام دکلره اولاپلکس تراپی را فراموش نکند تا نه تنها آسیب کمتری به موهایتان برسد بلکه آن را تقویت نماید و از موخوره زدن یا هر نوع آسیبی به موهایتان جلوگیری نماید. در ادامه شما را با جذاب ترین مدل های لایت مو آشنا می کنیم.

انواع لایت

مش هایلایت (Highlight)


اگر لایه هایی از موی تیره و یا متوسط حدود 2 تا 3 درجه به رنگ روشن درآورده شود آنرا مش های لایت می گویند.
در صورتی که می خواهید حجم موهایتان را بیشتر نشان دهید این روش کمک شایانی به شما خواهد کرد، در کل در صورتی که بارها موهایتان را تنها با یک رنگ مو رنگ کرده اید پیشنهاد می شود هایلایت مو را هم تجربه کنید، این مدل بسیار شیک و جذاب است و زیبایی شما را در مجالس چند برابر خواهد کرد.

مش لولایت (Lowlight)
اگر لایه هایی از موی روشن را حدود 3 درجه به رنگ تیره درآورند آنرا مش لولایت می نامند.
برای رنگ روشن زمینه می توانید از بلوند قهوه ای، بلوند کاراملی یا بلوند بژ استفاده کنید و برای لایه های بین آن از رنگ های قهوه ای تیره، فندوقی، عنابی تیره با توجه به هماهنگی رنگ آن با موهای روشنتان و برحسب سلیقه خودتان استفاده کنید.

مش فریزینگ

اگر لایه هایی از موی مشکی را حدود 9 درجه به رنگ روشن (بلوند کاملاً روشن) در آورند و یا برعکس لایه هائی از موی بلوند کاملاً روشن را به رنگ مشکی در آورند آنرا اصطلاحاً مش فریزینگ می گویند.

مش سان لایت (Sunlight)

 
اگر قسمت بالایی سر (از ریشه تا وسط سر) را تیره کنیم و سپس ساقه مو را با رنگ هایی که در نور آفتاب هستند مثلا (طلایی و مسی) رنگ و لایت کنیم آن را مش سان لایت می نامند.

مش مون لایت (moon light)

 در این روش تکه زیرین مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.

مووی لایت (movie light)

در این روش آرایشگر مستطیل بالای سر را جدا کرده و آن را دکلره می نماید و سپس آن را به 3 تا 7 قسمت مساوی تقسیم می کند و هر تکه را با رنگ های فانتزی رنگ می نماید و در نهایت رنگ موهایتان رنگین کمانی خواهد شد. این مدل رنگ مو برای جشن تولدها و مراسمی از این قبیل بسیار مناسب می باشد.

متداول ترین انواع رنگ و مش

همان طور که گفته شد مش کاری است بسیار متنوع و هنری با انواع مختلف که هر آرایشگر با با توجه به ذوق و سلیقه مشتری مناسب ترین آن را برمی گزیند.
مش انواع مختلف و گوناگونی دارد که متداول ترین آنها عبارتند از:
  1. مش با کلاه
این نوع مش برای موهای کوتاه و متوسط مناسب است. قبل از انجام این روش موهایتان را خوب شانه کنید تا گره ای در آن وجود نداشته باشد. موهایتان اصلا خیس یا نم دار نباشد زیرا در این صورت به سختی از کلاه بیرون خواهند آمد.
 
  1.  مش شانه ای (مش بوسیله شانه یا برس)
رنگ مو برای این نوع مش چنان چه بلوند تیره (پایه 6) باشد مناسب ترین است؛ این نوع مش برای موهای مجعد و یا موهای نرم و نازک مناسب نیست.
 
  1. مش شانه ای به وسیله کاغذ فویل
این روش مش برای موهای کوتاه یا متوسط در زمینه رنگ بلوند تیره (پایه 6) مناسب است.
 
  1.  مش تکه ای (قسمتی)
مش تکه ای انواع مختلف و متنوعی دارد که به سه نمونه از آن ها اشاره می شود.
  •  مش تکه ای (قسمتی) با کاغذ فویل برای بالای سر
  • مش تکه ای (قسمتی) یک لایه در میان برای تمام قسمت های موی سر
این نوع مش کردن برای موهای متوسط یا بلند با پایه رنگ 6 (بلوند تیره) مناسب است.
  •  مش تکه ای (قسمتی) بدون کاغذ فویل با قلم موهای مختلف
این نوع مش کردن در صورتی که زمینه مو در پایه های 5 یا 6 بوده باشد و از سری رنگ های کاهی و یا طلائی نیز استفاده شود مناسب است. در ضمن برای موهای خیلی بلند و یا خیلی کوتاه نیز توصیه نمی شود.

رعایت این نکات مهم هنگام رنگ کردن مو باعث می شود، با توجه به زحمت و هزینه ای که برای رنگ مو می کشید نتیجه ای که در آخر از آن می بینید باب میلتان باشد و جلوه ای خاص به موهایتان ببخشد.
با ثبت نام در آموزشگاه متین رویان مهر ، دوره کامل انواع رنگ و مش و لایتها  آموزش داده خواهد شد. همچنین با شرکت در دوره ی ویژه رنگ و مش از تخفیف ویژه برخوردار خواهید شد.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام