چهره / آناتـومی / نژاد

چهره / آناتـومی / نژاد
یکی از مهم ترین و اساسی ترین علوم مرتبط با گریم ، آناتومی - شناخت استخوان ها و ماهیچه های صورت- ( در وهلهء اول ) است . اگر در مقابل آیینه قرار بگیرید و به عضلات چهره خود دقیق شوید ،محل قرار گرفتن بسیاری از ماهیچه های چهره خود را به راحتی احساس خواهید کرد .
برای اینکاربه دقت در آیینه به چهره خود نگاه کنید ، سعی کنید با چشمان ، ابرو ها ، دهان ، گونه ها و ... اشاره های مختلفی انجام دهید و دامنه حرکت هر یک از عضلات را بسنجید .

اکنون سعی کنید کارایی عضلات چهره خود را با هم مقایسه کنید .دهان خود را باز کنید و فک پایین را تا جایی که می توانید به اطراف حرکت دهید . آیا این کار را با عضله گونهء خود هم میتوانید انجام دهید ؟ یا با عضلهء پلک ؟ پاسخ منفی است !!!

چهره ما عضلات مختلفی را داراست که هر یک یا در بیشتر مواقع ، هر جفت از آنها نوع و کارایی متفاوت با دیگر عضلات دارند .

ماهیچه های چهره ، بر روی استخوان های ثابت و متحرک سر متصل هستند مانند ماهیچه های آرواره ها ، پیشانی و ... و یا متصل به پوست هستند مثل ماهیچه های پلک .

عضلات چهره به صورت های گوناگون مانند مدور ، مسطح و بادبزنی در سطح چهره پراکنده شده اند و تمام حرکات چهره را میسر مینمایند .حالتهای گوناگون چهره چه به صورت ارادی و چه غیر ارادی تنها با یاری ماهیچه های چهره میسر است .

یک گریمور خوب علاوه بر آشنایی کافی با عضلات و استخوانهای عمده چهره باید نسبت به نژاد و قومیت ها و ملیت های مختلف نیز آگاهی داشته باشد ،چرا که نوع ترکیب چهره ونسبت اجزای آن به همدیگر در نژادهای گوناگون متفاوت است .

بنابر این پیش از ان که تصمیم بگیرید خود را به عنوان یک گریمور معرفی کنید ،....کمی بیشتر فکر کنید !
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام