10 اصل مهم برای مراقبت از موهای کراتینه شده

10 اصل مهم برای مراقبت از موهای کراتینه شده
یکی از راهکارهای خلاص شدن از شر موهای وز و آسیب دیده، کراتینه کردن موهاست. بسیاری از خانم ها برای ترمیم ساقه موها و داشتن موهایی لخت و زیبا اقدام به کراتینه کردن موهایشان می کنند زیرا با کراتینه کردن نیاز نیست همیشه به فکر حالت دادن موهایتان باشید و مدام سشوار و اتو مو بکشید. اما موهای کراتینه شده مراقبت های مخصوص خود را دارد و در صورتی که به موهایتان رسیدگی نکنید کراتین موها از بین می رود و موهایتان به حالت اولیه باز می گردد.
دوام کراتین، بین ۳ تا ۵ ماه می باشد. مدت زمان این دوام باتوجه به مراقبت از مو می باشد  این مراقبت‌ها هرچقدر بهتر و اصولی‌تر انجام شود، کراتینه موهای شما دوام بیشتری خواهد داشت.
 
  1.  حتما کراتینه کردن موهایتان را در محیطی انجام دهید که تخصص و مهارت لازم را در انجام این کار داشته باشند و از انجام دادن آن در منزل اجتناب کنید. زیرا ممکن است موهایتان آسیب ببیند یا ریزش پیدا کند.
  2.  پس از انجام کراتینه، چون مواد هنوز روی موهایتان باقی مانده، به مدت حداقل ۷۲ ساعت از شستن موها، جمع کردن آنها با کلیپس و کش، قرار دادن موها در پشت گوش و هر کاری که باعث تغییر حالت موها شود خودداری کنید.
  3. استفاده از شامپو مخصوص موهای کراتینه شده: اصلی مرحله مراقبت از موهای کراتینه شده، هنگام شستشوی آنها و نوع شامپوی مورد استفاده است. توصیه می شود فقط از شامپو های فاقد سدیم کلراید و سولفات فری استفاده کنید. استفاده از این نوع محصولات سبب ماندگاری بیشتر آثار کراتین مو شما می شود. این موضوع درباره نرم کننده و ماسک مو هم باید رعایت شود و از نرم کننده ها و ماسک های فاقد سولفات و سدیم کلراید استفاده کنید.
  4.  استفاده مرتب از نرم کننده مو: یک نرم کننده خوب و عالی انتخاب کنید و به طور مرتب برای موهایتان استفاده کنید. نرم کننده ها کمک می کنند تا رطوبت موها حفظ شود و نرم کنندگی عمیقی برای موها ایجاد میکنند و از طرفی برای حفظ کراتین موها هم خیلی مفید هستند.
  5.  شستشوی موها را کاهش دهید: درست است که استفاده از محصولات فاقد سولفات آسیبی به موها نمی زند اما تا جایی که امکان دارد شستشوی موها را کاهش دهید. شستشوی مداوم موها باعث می‌شود عمر کراتینه موها کمتر شود. اگر موهایتان چرب نیست شستشوی ۲ بار در هفته کافی است.
  6.  با موهایتان بازی نکنید: بازی کردن و دست زدن به موها باعث می شود موهایتان زودتر چرب شود و موهایتان را بشویید. پس از این کار اجتناب کنید.
  7.  زمان خوابیدن شما باید از بالش های ابریشم یا ساتن که رطوبت موی شما را حفظ و میزان اصطکاک بین مو و بالش رو کمتر می کند، استفاده کنید تا از شکستگی مو جلوگیری کند و موهایتان برای مدت طولانی صاف و براق خواهد ماند. 
  8.   سعی کنید موهایتان را باز بگذارید و زیاد از کش مو یا گیره استفاده نکنید زیرا باعث حالت دار شدن موها می شود.
  9. زیاد استخر نروید: آب شور و کلر دار کراتین موها را از بین می برد بنابراین تا جایی که می توانید استخر نروید. ولی اگر مجبور به شنا کردن شدید ابتدا موهایتان را با آب بشویید سپس از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. این کارها جلوی نفوذ کلر و آب شور را به بدنه‌ی مو می‌گیرد. به محض اینکه شنایتان تمام شد، فورا دوباره موهایتان را آبکشی کنید.
  10. از محصولات و ابزارهای حالت دهنده مو استفاده نکنید: استفاده روزانه از اتوی مو یا بابلیس سبب خشکی و آسیب به موهای شما خواهد شد بنابراین از وسایل حرارتی تا حدالمقدور استفاده نکنید. اگر مجبور به استفاده از سشوار شدید حتما از اسپری های محافظ حرارتی مو استفاده کنید.

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام