روغن های گیاهی برای رگ های واریسی

روغن های گیاهی برای رگ های واریسی
رگ‌های واریسی رگ‌هایی قابل مشاهده هستند که ممکن است به رنگ بنفش تیره یا آبی و معمولاً در ساق و پای افراد مبتلا دیده می‌شوند.
این رگ‌های بزرگ و تغییر رنگ یافته، ممکن است هیچ نگرانی فوری در مورد سلامتی برخی از بیماران ایجاد نکند، زیرا بیشتر مشکل زیبایی است. با این حال، برخی از افراد احساس درد و ناراحتی می‌کنند که می‌تواند خطر بیشتری برای سایر مشکلات گردش خون را نشان دهد. استفاده از برخی روغن‌های گیاهی و طبیعی، با افزایش گردش خون ، ورم و درد این رگ‌ها را کاهش می‌دهد. انواع مختلفی از روغن واریس وجود دارد که هریک خواص جداگانه‌ای دارد. این روغن‌‌ها هیچ عارضه و خطری برای بیماران مبتلا به واریس ندارد.

انواع روغن های گیاهی برای رگ های واریسی

تصور می‌شود که واریس نتیجه ایستادن و نشستن طولانی مدت است که باعث افزایش فشار در رگ‌های پایین تنه می‌شود و بیشتر تأثیر گرانش در این امر است. اختلال در عملکرد دریچه‌های ریز در رگ‌های خونی نیز نقش داشته است. سایر عوامل خطر شامل سن، جنس، سابقه خانوادگی و چاقی است.
در هر صورت ااگر به واریس مبتلا شده اید، روغن واریس می‌تواند از شدت درد و ورم شما بکاهد.
در زیر لیستی از روش‌های درمانی طبیعی با استفاده از انواعی از روغن‌های گیاهی برای رگ‌های واریسی آورده شده است:
 
  • روغن هلی کریزوم
یکی از دلایل عمده واریس، گردش خون ضعیف است و این روغن گیاهی برای این موضوع می‌تواند بسیار ایده آل باشد زیرا دارای خواص ضد التهابی و موثر در گردش خون است. روغن هلی کریزوم می‌تواند گزینه ای مناسب برای آرام سازی بافت ملتهب و حتی جلوگیری از ایجاد رگ‌های واریسی جدید باشد.
  • روغن سرو
رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و بافت را سفت می‌کند، باعث افزایش جریان خون به سمت بالا و گردش خون می‌شود.
  • روغن کندر
کندر در میان علاقه مندان روغن ها بسیار محبوب است و این محبوبیت به واسطه رایحه آرام بخش آن به وجود آمده است (گیاهی که برای ایجاد خواب شب راحت موثر است). همچنین این رایحه می تواند به صورت رایحه ای نیرو بخش در صبح ها استفاد شود. این گیاه به واسطه خواص ضد التهاب خود علاقه مندان زیادی دارد.
  • روغن گیاه بادرنجبویه
این روغن برای کمک به گردش خون مفید است، زیرا برای جلوگیری از جمع شدن خون و راکد ماندن خون بسیار مفید است. روغن گیاه بادرنجبویه همچنین به دلیل گشاد نگه داشتن رگ‌های خونی شناخته شده است که می‌تواند باعث انتقال روان جریان خون شود.
  • روغن شمعدانی
روغن گل شمعدانی، یک روغن گیاهی برای درمان واریس پا است. شواهد نشان می دهند که مصریان از روغن گل شمعدانی برای براق کردن پوست خود استفاده می کردند. اکنون این روغن برای درمان آکنه و تحریک رویش مو به کار می رود. این گیاه به واسطه خواص خود در بهبود گردش خون معروف شده است، موضوعی که برای درمان ظاهر رگهای واریس اهمیت دارد.
  • روغن لیمو
 روغن این مرکبات دارای خواص مفید زیادی است. استفاده از این روغن بر روی پوست شما نه تنها باعث گردش خون مناسب می‌شود بلکه به سفت شدن دیواره رگ‌های خونی نیز کمک می‌کند.
  • روغن زنجبیل
 این روغن به دلیل ایجاد گرم شدن دلپذیر هنگام استفاده شناخته شده است. همچنین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به بدن کمک می‌کند مواد زائد را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد. ترکیبی از این دو اثر می‌تواند به گردش خون کمک کند. از روغن ضروری زنجبیل معمولاً روی پوست برای تورم اندام و درد عضلات استفاده می‌شود.
  • روغن بابونه
 به رفع سنگینی و ناراحتی ناشی از ضربان رگ‌ها کمک می‌کند. ماساژ دادن این روغن در پاها قبل از خواب می‌تواند به تسکین درد کمک کند ، به ویژه از ایستادن طولانی مدت به تقویت انقباض رگ‌های خونی سالم کمک می‌نماید.
  • روغن بومادران
 این روغن آرامبخش به تنظیم قاعدگی‌های نامنظم کمک می‌کند و حتی می‌تواند به کاهش برخی علائم یائسگی کمک کند. همچنین برای تحریک سیستم گردش خون، اطمینان از عدم جمع شدن خون در رگ‌ها، باعث برآمدگی و پیچ خوردن آن‌ها شناخته شده است.
  • روغن کرچک
معمولاً استفاده از روغن کرچک برای بهتر کردن پوست رایج است. روغن کرچک به دلیل فواید سلامتی و درمانی آن بسیار مورد توجه است، به خصوص اگر بیمار رگ های عنکبوتی داشته باشد. روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی و تحریک کننده ای است که بسیار مفید است. همچنین روغن کرچک باعث جلوگیری از لخته شدن خون در رگها و کاهش تورم آنها می‌شود.
  • روغن شاه بلوط هندی 
عصاره دانه شاه بلوط هندی یک روغن گیاهی برای درمان واریس پا است که می تواند به صورت ژل موضعی، دهان شویه یا قرص مورد استفاده قرار گیرد. این عصاره می تواند برای کاهش درد، تورم و خارش مفید باشد. استفاده موضعی روغن شاه بلوط هندی به کاهش علائم رگ واریس، شامل ورم پا، درد پا، خارش و گرفتگی کمک می کند.
  • روغن سیاه دانه
روغن سیاه دانه خواص فوق‌العاده‌ای دارد که از جمله آن می‌تواند به بهبود و درمان رگ‌های واریس اشاره کرد.
  • روغن کاج دریایی
روغن کاج دریایی می تواند به کاهش ورم و آبسه در پای افراد کمک کند. این روغن خواص ضد التهابی دارد.
  • روغن انگور
روغن انگور می تواند ورم را در پای افراد کاهش دهد. این روغن به همین ترتیب به کاهش ورم ناشی از رگ های واریس نیز کمک می کند.
استفاده از عصاره انگور قرمز به میزان ۳۶۰ تا ۷۲۰ میلی گرم در روز می تواند به کاهش ورم بخش های پایین پا که به واسطه جریان خون ضعیف در رگ ها ایجاد شده است (بیماری ای که نارسایی وریدی خوانده می شود)، کمک کند، مسئله ای که یکی از دلایل معمول رگ های واریس محسوب می شود.
  • روغن رزماری 
یونانیان باستان به رزماری به واسطه خاصیت های مختلف آن احترام زیادی می گذاشته اند، اما امروزه رزماری اغلب برای کمک به فراموشی استفاده می شود. در مورد رگ های واریس، این گیاه به صورت یک محرک عمل می کند، این گیاه جریان خون به بخش های دیگر بدن را افزایش می دهد. و همان طور که به آن اشاره کردیم، زمانی که خون شما به طور مناسبی در بدن جریان داشته باشد، به طور منطقی در رگ های شما جمع نمی شود.
  • روغن گل بی مرگ
روغن گل بی مرگ از تقطیر بخار شکوفه های این گیاه به دست می آید و این گیاه خاصیت های درمانی خوبی به همراه دارد. این روغن کمتر از روغن های دیگر شناخته شده است، علت آن هم به دلیل قیمت بالای آن است (یک بطری کوچم این روغن تا ۳۰ دلار قیمت دارد که به طور قطع ارزان نیست). با این وجود، این روغن به واسطه توانایی خود در کوچک کردن رگ های واریس بسیار مورد احترام است، این عقیده وجود دارد که این گیاه می تواند به افزایش جریان خون و کاهش التهاب کمک کند. به علاوه، روغن گل بی مرگ به کاهش لخته های خونی و غلظت خون کمک می کند (غلظت خون می تواند موجب ضعف در گردش خون شود و بنابراین می توان به ارتباط این گیاه با کاهش رگ های واریس پی برد).
  • روغن علف لیمو
این روغن آثار ضد التهابی به همراه دارد، خاصیتی که می تواند برای کاهش علائم یا ظاهر رگهای واریس مفید باشد.
  • روغن زیتون
افزایش جریان خون برای درمان واریس ضرورت دارد. ماساژ پوست با روغن زیتون می‌تواند به افزایش جریان و کاهش درد و التهاب کمک کند. مقدار برابر از روغن زیتون را با روغن ویتامین E ترکیب کنید، محلول را به آرامی گرم کنید. رگ‌ها را با روغن گرم شده و برای چند دقیقه ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز و برای یک تا دو ماه تکرار کنید.
  • روغن مریم گلی
 این روغن ضروری برای داشتن علائم PMS و یائسگی بسیار مفید است. همچنین در کاهش تورم وریدها، جلوگیری از جمع شدن خون عالی است.
  • اسانس اسطوخودوس
 شناخته شده است که اسطوخودوس در کاهش درد و التهاب کمک می‌کند. این روغن به عنوان یکی از محبوب ترین روغن‌های گیاهی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای خواص آنتی اکسیدانی، آرام بخش، ضد استرس، ضد میکروبی و ضد افسردگی است. اسانس اسطوخودوس به اندازه ای ملایم است که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد و می‌تواند به حمام یا به دیفیوزر اضافه شود.
  • اسانس درخت توت
 از اسانس درخت توت برای سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شده است. نشان داده شده است که روغن باعث کاهش التهاب، درد و بهبود خواب می‌شود.
  • روغن چوب سدر
 چوب درخت سدر و روغن آن اغلب برای تسکین عضلات، اعصاب و اسپاسم های مربوط به گردش خون استفاده می‌شود. از قرار دادن روغن گیاهی چوب سدر به طور مستقیم بر روی پوست خودداری کنید و به جای آن از روغن حامل استفاده کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود.
  • روغن میرا
 این گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی، محرک، تقویت کننده سیستم ایمنی ، قابض و تقویت کننده گردش خون است. از روغن این گیاه مخصوصاً برای رگ‌های واریسی، استفاده می‌شود و دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.
  • اسانس پونه کوهی
 پونه کوهی دارای خواص مفیدی است که یکی از آن‌ها یک ماده ضد التهاب قوی است. از آنجا که اسانس پونه کوهی قوی است و می‌تواند باعث تحریک شود، از قرار دادن مستقیم آن روی پوست خودداری کنید و آن را با روغن حامل مخلوط کنید.

کلام آخر

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است. ادونیس یک برند کاملا ایرانی هست و یکی از بی نظیرترین شرکت ها ی تولید عصاره و روغن ها ی تولید سنتی و مدرن، با مجوز رسمی می باشد. یکی از افتخارات ادونیس روغن های گیاهی دست ساز می باشد.

ادونیس به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که برای تولید محصولات خود از باکیفیت ترین مواد اولیه بهره گرفته و با ارائه متنوع ترین محصولات، سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام