مزایای استفاده از رنگ موهای گیاهی

مزایای استفاده از رنگ موهای گیاهی
همۀ این حقیقت را قبول دارند که رنگ موهای شیمیایی برای پوست سر و موها ضرر دارند. اما رنگ مو های طبیعی مفید میباشند. امروزه رنگ موهای زیادی در دنیا وجود دارند  که رنگی فوق‌العاده به موهایتان میدهند، اما باعث آسیب جدی به آنها نیز می شوند. بنابراین وقتش رسیده به رنگ موی گیاهی فکر کنید.
آیا از امتحان کردن محصولات گوناگون برای جان دادن به موهایتان خسته شده‌اید؟ موهایتان درخششی راکه در قبل داشتند از دست داده‌اند؟ رنگ کردن، مو های شما را بی‌جان و ضعیف می کند! و تنها راهی که می تواند موهایتان را نجات دهد، بهره گیری از مواد طبیعی هست.

دقت داشته باشید که رنگ موی گیاهی برایتان خوب نیز هست. می خواهید بدانید چطور؟ ادامه مقاله را بخوانید.

چرا از رنگ موی گیاهی بهره گیری کنیم؟

امروزه رنگ موهای زیادی در دنیا وجود دارند  که رنگی فوق‌العاده به موهایتان میدهند، اما باعث آسیب جدی به آنها نیز می شوند. بنابراین وقتش رسیده به رنگ موی گیاهی فکر کنید. رنگ موهای گیاهی به دلیل اینکه فاقد مواد شیمیایی و سمی زیان آور هستند، بسیار بی خطرتر میباشند.

این رنگ‌ها همین طور برای افرادی که به مواد شیمیایی گوناگون حساسیت دارند، فوق العاده می‌باشند. با بهره گیری از رنگ موی گیاهی، به موهایتان فواید متعددی می رسانید که رنگ مو های معمولی ندارند.

 نگاهی می‌اندازیم به فواید جایگزین کردن رنگ مو های گیاهی کاملا طبیعی:

۱. آسیب نمی زنند

نیازی به گفتن نیست، یکی از مزیت‌های قابل دقت رنگ مو های گیاهی این هست که به موهایتان آسیب نمیرسانند، به این علت که مواد شیمیایی و دیگر مواد زیان آور برای موها را در خود ندارند.

۲. بافت مو را حفظ می کنند

رنگ مو های معمولی، موها را می‌شکنند و این مساله آنها را ناسالم می کند. خوشبختانه، رنگ مو های گیاهی این تاثیر را ندارند. آنها بافت مو را تغییر نمیدهند و در نتیجه به موها آسیب نمی رسانند.

 ۳. موها را نرم میکنند

وجود مواد طبیعی در رنگ مو های گیاهی، باعث می شود که اثرات خوبی برای موهایتان داشته باشند. مواد تشکیل دهنده در اینگونه رنگ‌ها، موهایتان را نرم میکنند. به این ترتیب، موهایتان نرم، درخشان و قوی میشوند.

 ۴. برای بهره گیری در زمان بارداری، بی‌خطر میباشند

برای تعداد زیادی از زنان باردار، رنگ کردن مو در طول بارداری، به علت مواد شیمیایی فراوان در رنگ موها، نگرانی بزرگی هست. این مواد شیمیایی اثرات زیانباری روی جنین دارند. به هر حال با رنگ موی گیاهی، جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که انها مواد شیمیایی در خود ندارند و بهره گیری از آن ها در دوران بارداری بی ضرر هست.

۵. دائمی نیستند

برای تعداد زیادی از زنان، رنگ کردن مو یک کار تفریحی هست و آن ها علاقه دارند مرتب رنگ موهای شان را تغییر دهند. مساله دیدنی در مورد رنگ‌های گیاهی این هست که انها دائمی نیستند، به این معنی که میتوانید آن ها را تغییر دهید بدون این که مجبور باشید زمان زیادی انتظار بکشید. تقریبا باید ۸ تا ۱۰ شامپو مصرف کنید تا از بین بروند

با این همۀ مزیت، عجیب نیست که زنان به فکر بازگشت به رنگ مو های گیاهی افتاده‌اند. اگرچه آن ها دوام ندارند، اما این مساله که، مانند رنگ‌های معمولی به مو آسیب نمی رسانند، این نوع رنگ موها را به انتخابی بهتر تبدیل کرده هست.

رنگ مو های طبیعی

امروزه رنگ مو های طبیعی را می توان با پایه گیاهی یا حنا پیدا کرد. همین طور رنگ مو های با پایه روغنی هم موجودند. رنگ مو های طبیعی وجود دارند که با هیدروژن پروکساید ترکیب شده‌اند تا رنگ دوام بیشتری داشته باشد. باید مواد تشکیل دهنده نوشته شده روی برچسب محصول را قبل از خرید بازرسی کنید.

 تعداد زیادی از رنگ موها به رنگ موقت معروفند، به این علت که مانند رنگ مو های معمولی دوام ندارند. مو با رنگ پوشانده میشود، اما رنگ به درون کوتیکول تار مو نفوذ نمی کند. مواد بکار رفته در آن ها شبیه رنگهای بر پایه حنا میباشند، اما ممکن هست حاوی جوهرهایی مانند جوهر موجود در مواد تاتو باشند.

 رنگ مو های گیاهی، پوشش خوبی به مو های خاکستری میدهند. هرچند باید در نظر داشته باشید که برای داشتن پوشش دائمی، درصد کمی از مواد شیمیایی مورد نیاز هست. اکثر رنگ مو های طبیعی و گیاهی، بیش از پوشش رنگ خاکستری با آن ترکیب می شوند. همانطور که پیشتر گفته شد، بعضی از محصولات با چند بار شامپو کردن از بین می روند.

انواع رنگ مو های گیاهی

چند نوع رنگ موی گیاهی وجود دارد. شما میتوانید رنگ موی میوه، گل، ریشه، مواد معدنی، پوست درخت و ساقه پیدا کنید. رنگ مو های ساخته شده از برگ‌ها، رواج بیشتری دارند. هرچند رنگ‌هایی که از عصاره گل و میوه گرفته شده‌اند، به علت این که دارای رنگ‌های گوناگون بوده و می توان از آنها برای ساختن رنگ مو بهره گیری کرد، بهترند.

رنگهای معدنی از نمک‌های معدنی و اکسید آهن بدست آمده‌اند، هرچند یافتن آن ها کار نسبتا دشواری هست. بابونه، یکی دیگر از رنگ‌های متعارف هست که رنگ زردی به تار مو میدهد.همانطور که می بینید، مواد رنگی مختلفی برای ساختن رنگ موی گیاهی وجود دارد. بعضی بهتر از دیگری میباشند.

بهره گیری از رنگ درست، بستگی به رنگ و زمانی دارد که می خواهید باقی بماند. شما محصولات مختلفی پیدا خواهید کرد که رنگ مو های گیاهی با رنگ‌های گوناگون عرضه میکنند و با مواد با کیفیتی درست شده‌اند که به مو های شما مراقبتی ملایم داده و آن ها را قوی و سالم می کنند و گرچه بی ضرر میباشند.


معرفی چند ترکیب گیاهی مفید برای مو

در اینجا چند دستور برای رنگ کردن مو برای شما درنظر گرفتیم تا شما را از رنگ های شیمیایی تا حدودی بی نیاز سازیم.

رفع موهای سفید با عصاره آقطی :

افرادی که چند تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آن ها می شود، می توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای شان استفاده کنند. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد، موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه ای خاص به موهای شما می بخشد و از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند.

روشن سازی مو با اسپرک  :

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ های روشن لذت می برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است.

بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید.

بابونه و کالاندولا برای موهای بور :

شست وشوی هفتگی با این دو گیاه، کدر بودن موی بور را برطرف می کند و مانع از ایجاد تیرگی مو بر اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید می شود.

رزماری و مریم گلی برای داشتن موی قهوه ای :

استفاده ماهانه از این گل ها، به طور چشمگیری مو را تیره می کند.

چای سیاه برای تیره کردن رنگ مو :

چای سیاه مو را تیره می کند.

حنا برای داشتن موی قرمز متمایل به طلایی :

با حنا می توان هایلایت کم رنگ یا پررنگ در موهای قرمز و قهوه ای ایجاد کرد.

پوست گردو برای تیره کردن مو :

پوست گردو برای تیره کردن مو بسیار موثر است. اما از آن جا که رنگ می دهد هنگام کار کردن با آن از دستکش استفاده کنید. 

ترکیب وسمه و حنا برای تیره کردن مو :

ترکیب این دو گیاه باعث تیره شدن مو می شود. حنا و وسمه دوتا از رنگ های طبیعی و گیاهی هستن که فواید دارویی زیادی هم دارند.تاثیر وسمه بسته به نوع و جنس موها متفاوت است.برخی از افراد با تجربه در این زمینه می گویند که ابتدا باید حنا را بر مو گذاشت و شست و سپس از وسمه بر روی مو استفاده کرد.بنابراین لازمه که بین حنا گذاشتن و وسمه گذاشتن فاصله باشه و برای شستن هر کدوم جداگانه به زمان نیاز کافی نیاز هست.گیاه وسمه : خواص بی نظیر این گیاه برای رشد و تقویت مو

بازگشت به رنگ مو های گیاهی

بنا به گفته محققان، بهره گیری از رنگ مو های معمولی، خطر ابتلا به بسیاری مشکلات مربوط به سلامت را افزایش می دهند. این اثرات زیانبار که شامل مشکلات تنفسی، ریزش مو، پوست خشک و ملتهب، التهاب صورت و سوختگی پوست هست، در اثر مواد شیمیایی موجود در انها ایجاد می شود.

بعضی مطالعات نشان میدهندکه بهره گیری از محصولات شیمیایی می تواند خطر سرطان مغز استخوان، سرطان‌های خون مانند لوکمی و مریضی‌های هوچکین و نیز سرطان‌های سینه و مثانه را افزایش دهد.بدون شک، بهره گیری از رنگ مو های گیاهی ایده خوبی هست. نیاز هست مطالعات بیشتری درمورد رنگ مو های معمولی و اثرات انها روی سلامتی انجام شود. هرچند، آشکار هست که شرایط هشدار دهنده هست، و بهتر هست از انها پرهیز کرد.

با رنگ مو های طبیعی مانند رنگ‌های گیاهی، نیازی نیست نگران خطر مشکلات سلامت باشید. جدای از مراقبت از خود در مقابل این مریضی‌ها و شرایط جدی، مطمئن هستید که موهایتان را از مواد سمی شیمیایی و آسیب‌های انها حفظ می کنید.اگر در حال برنامه ریزی برای رنگ کردن مو های خود هستید، زمان آن رسیده هست

که رنگ مو های گیاهی را در نظر بیاورید. همانطور که تا هم اکنون متوجه شده‌اید، آن ها در مقایسه با رنگ مو های معمولی مزایای بسیاری دارند. می توانید با گزینش رنگ موی گیاهی به نفع مو های خود عمل کرده، و انها را نرم، درخشان و همه ی وقت قوی و سالم نگه دارید.

تست رنگ طبیعی بر موها

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن مو با رنگ موی گیاهی و طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن مو ها با رنگ موی گیاهی و دارویی مورد نظر، بهتر است آن رنگ موی گیاهی را روی بخش کوچکی از موهایتان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن مو ها با رنگ موی گیاهی و طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح 37 درجه سانتی گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن مو ها به دست می‌آید.

سخن پایانی 

رنگ مو یکی از کارهایی است که همه ما برای زیباتر شدن و ایجاد تغییر در ظاهرمان به آن علاقه داریم. با این حال لازم است بدانیم که استفاده از رنگ های شیمیایی به مرور زمان باعث ریزش، خشکی و شکننده شدن موها می شود. در چنین مواقعی که دوست نداریم از رنگ های شیمیایی به خاطر عوارض آن استفاده کنیم، اما باز هم به رنگ کردن موهایمان علاقه مند هستیم، پای رنگ موهای گیاهی به میدان باز می شود. وقتی بحث رنگ موی گیاهی می شود، اولین سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که رنگ موی گیاهی چه مارکی خوبه ؟ رنگ موهای گیاهی دارای برندهای مختلفی هستند. به همین دلیل بهتر است، برای انتخاب رنگ موی مناسب خود با بهترین رنگ موی گیاهی آشنا شوید.

به جرات می توان گفت ادونیس یکی از شناخته بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران است. یکی از محصولات خوب این برند، رنگ مو گیاهی ادونیس است. 

ادونیس به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که برای تولید محصولات خود از باکیفیت ترین مواد اولیه بهره گرفته و با ارائه متنوع ترین محصولات، سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.

مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام