کربنات کلسیم و فواید آن در محصولات آرایشی و بهداشتی

کربنات کلسیم و فواید آن در محصولات آرایشی و بهداشتی
همه ما می دانیم کاربرد پودرکلسیم کربنات برای سلامتی استخوان ها و دندان ها مهم است، اما آیا می دانستید که برای پوست سالم نیز حیاتی است و از کربنات کلسیم در محصولات آرایشی نیز استفاده می شود؟
کلسیم در داخل اپیدرم یافت می شود، کمبود آن می تواند منجر به پیری زودرس شود. کلسیم در حفظ توابع پوست از جمله تنظیم چربی، گردش خون سلولی و تولید آنتی اکسیدان حیاتی است.

کاربرد و خواص پودر کربنات کلسیم

ماده ای مفید و در دسترس


به پودر کربنات کلسیم گاهی سنگ آهک نیز گفته می شود. پوسته صدف، پوسته مرجانی، گرد و غبار روی سنگ مرمر، کلسیت سفید، دولومیت و … همگی اشکال دیگر کربنات کلسیم یا شبیه به کربنات کلسیم هستند که در طبیعت یافت می شوند در متن زیر به کاربرد و خواص پودر کربنات کلسیم پرداخته شده است.

خصوصیات شیمیایی و فیزیکی کربنات کلسیم

فرمول مولکولی: CaCO3

کاربرد و خواص پودر کربنات کلسیم کریستال یا پودری سفید است و به شکل جامد است که ممکن است رطوبت هوا را به خود جذب کرده و مرطوب گردد.بی عطر و بی طعم و بی بو است. هیدروکسید، یک محصول بسیار سوز آور و خطرناک است که تماس مستقیم با آن بلافاصله به پوست، چشم ها، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی آسیب می رساند.

مصارف عمده کربنات کلسیم  در چیست؟

کربنات کلسیم مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات خانگی است.کابرد و خواص پودر کربنات کلسیم به عنوان ماده سفید کننده در رنگها، صابونها، محصولات هنری، کاغذ، پولیش، محصولات بتونی و سیمان استفاده می شود. در بسیاری از محصولات آرایشی از جمله مواد شستشوی دهان، کرم ها، رب ها، پودرها و لوسیون ها به عنوان پرکننده و سفید کننده استفاده می شود. این ماده به طور طبیعی و به عنوان یک افزودنی در تولید مواد غذایی و آشامیدنی و منبع کلسیم رژیم غذایی، برای تنظیم pH و به عنوان تثبیت کننده موجود است. همچنین از این ماده به عنوان منبع کلسیم در خوراک دام استفاده می شود. این ماده در کودها و نرم کننده های خاک و در بسیاری از فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان یک آنتی اسید به عنوان یک ماده حجیم و سفید کننده در داروها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از کربنات کلسیم نیز در تصفیه آب برای کاهش اسیدیته و افزایش قلیایی آبهای طبیعی اسیدی استفاده می شود.

کربنات کلسیم در کجا وجود دارد؟

پوسته های طبیعی، استخوان ها و گچ به طور عمده از کربنات کلسیم تشکیل شده اند.

کربنات کلسیم اغلب در سنگها به عنوان یک ماده معدنی یافت می شود. کاربرد گسترده ای در صنایع و مکمل های سلامت و رژیم غذایی پیدا کرده است. پودرکربنات کلسیم زمین و رسوب به عنوان یک ماده در فرمول بندی محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی استفاده می شود. 

کاربرد پودر کربنات کلسیم در مواد آرایشی به عنوان یک افزودنی رنگدانه، جاذب طولانی تر، سفید کننده و جذب روغن استفاده می شود. کربنات کلسیم افزودنی عالی برای محصولات آرایشی برای افرادی است که دارای پوست روغنی هستند. یک جذب روغن عالی است و در محصولات مات کننده استفاده می شود.

کربنات کلسیم، کربنات منیزیم، کربنات پتاسیم و کربنات روی، تمام نمک های اسید کربنیک هستند. همه این ترکیبات پودر سفید هستند. نمکهای کربناته در محصولات حمام، محصولات آرایشی، محصولات پاک کننده شخصی، محصولات اصلاح، محصولات مراقبت از دهان و محصولات مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده در مواد ارایشی سفید و رنگی ایده آل است. از آنجایی که پودر کربنات کلسیم رطوبت را جذب می کند، به عنوان یک عنصر در پودر صورت استفاده می شود تا ظرفیت آرایش را به نفوذ رطوبت بالا برساند و جذب خوبی در پایه ها و پودرها دارد. در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی باعث شفافیت می شود. برای محافظ  از پوست استفاده می شود و دارای قدرت چسبندگی است که باعث طولانی تر ماندن آرایش در صورت می شود.

کاربرد کربنات کلسیم در محصولات آرایشی

در مواد آرایشی زیر وجود دارد:
 
  • کرم ها، ژل ها و لوسیون ها
  • پودرهای چسبنده و فشرده و همچنین سایه چشم
  • پایه و آماده سازی مایع
  • دئودورانت های جامد
  • ماسک های صورت

روشنایی و تیرگی این ماده برای استفاده در لوازم آرایشی سفید کننده و رنگ ها مناسب است. حتی می تواند به عنوان یک توسعه دهنده دی اکسید تیتانیوم در نظر گرفته شوند و به عنوان منبع طبیعی کلسیم عمل کند.

کربنات کلسیم به عنوان عامل مهم در سایه چشم، پودر صورت و به عنوان پر کننده در رژ لب، سایه چشم، پودر صورت و ماسک های صورت وجود دارد. در اصل، این ماده مناسب برای روندهای کلیدی محصولات طبیعی، آلی و پایدار است. به عنوان مواد خام ساخته شده که می توانند در سازه های مختلف ذرات و اندازه های متناسب با نیازهای مختلف عرضه شوند. انتخاب ایده آل برای طیف گسترده ای از لوازم آرایشی نوآورانه، سازگار با محیط زیست و کاربردهای مراقبت شخصی است.

سخن پایانی 

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.

مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

برا ی ثبت نام در دوره اموزشی محصولات بهداشتی و زیبایی مجموعه ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام