طلا شناسی و فواید استفاده از طلا برای سلامتی

طلا شناسی و فواید استفاده از طلا برای سلامتی
جواهرات طلا فقط یک کالای ارزشمند به مجموعه طلاهای شما نیست. حتی می تواند برای سلامتی شما نیز مفید باشد.
همه ما میدانیم که طلا یک فلز نادر و گرانبها و کالایی محبوب برای سرمایه گذاری است. اما جدا از اینکه بسیار ارزشمند است ، آیا از خود پرسیده اید که چرا تقریباً تمام تمدنهای بزرگ دنیا از جواهرات طلا برای نماد قدرت ، زیبایی و موفقیت استفاده می کردند و همچنان چنین جایگاه برجسته ای در جامعه ما دارند؟ پاسخ در توانایی طلا در داشتن یک انرژی گرم نهفته است که ارتعاشات آرام بخشی را برای کمک به روند بهبود به بدن می آورد.
بیایید برخی از راه هایی که استفاده از انگشترهای طلا می تواند بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر مثبت داشته باشد را بررسی کنیم.

جواهرات طلا برای سلامتی

طلا یکی از قدیمی ترین و مورد احترام ترین فلزات گرانبها در تاریخ جهان است که همچنین اعتقاد بر این است که دارای خواص درمانی است.  در زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که طلای خالص 24 عیار توانایی ساطع کردن ارتعاشات آرامش بخش برای بدن را دارد ، در نتیجه رگ های خونی را باز می کند تا جریان خون را بهبود بخشد ، نتیجه نهایی این است که بدن قادر به بهبود سریعتر است!
 برای این اثر مقویی خاص طلا ، خرید انگشتر طلا و سایر جواهرات طلا برای افراد میانسال بسیار مناسب است.

گردش خون را بهبود می بخشد

طلا به عنوان فلزی دوستانه قلب شناخته شده است که گردش خون را در بدن شما بهبود می بخشد و بنابراین اطمینان حاصل می کند که اکثر اعضای بدن اکسیژن دریافت می کنند.
از این رو ، در دوران قدیم ، به زنان باردار توصیه می شد که برای بهبود گردش خون و سایر مایعات بدن در کودک و مادر ، یک زیور آلات طلا در اطراف شکم خود داشته باشند.

بهبود زخم و کنترل عفونت ها

اعتقاد بر این است که اگر طلای خالص (24 عیار) را روی یک ناحیه آلوده یا زخم زده قرار دهید ، می تواند به بهبود زخم و کنترل عفونت کمک کند.

تاثیر طلا در درمان بیماری
 
  • یکی از داروهای بسیار قوی برای تقویت مغز و اعصاب، خوردن طلاست.
  • یکی از داروهای ام اس تجویز طلاست، در دهان نگهداشتن توده ای از طلا برای توحش، ام اس و ناراحتیهای عصب مناسب است.
  • در گذشته رسم بوده یک تا دو عدد از دندانها رو با طلا پر میکردند، در هنگام جویدن غذا این طلا ساییده می شد و به قولی کشته می شد و این رو میخوردند، بعد یک سال مجددا مراجعه میکردند به لابراتوار و دندان طلا رو ترمیم میکردند. کسانی که در زمان کنونی از دندان طلا استفاده میکنن هیچ کدوم مشکل امروزی ها رو ندارند. برای بیماران ام اسی گذاشتن دندان طلا توصیه میشه.
  • برای تقویت اعضای رییسه و مشکلات مغز و اعصاب طلا را داغ کرده در آب یا گلاب زده و باصطلاح طلاتاب میکنیم و بصورت شربت با عسل میل شود. (نحوه طلاتاب کردن: طلا را داغ کرده در آب یا گلاب سرد میکنند و دوباره داغ کرده و در همان آب سرد میکنند تا ۵مرتبه تکرار شود.)
  • یکی از بهترین روشها برای تقویت حرارت غریزی و یکی از اسرار طول عمر و حفظ الصحه و دفع امراض سوداوی و جلوگیری از سرطان، خوردن طلا یا آب و گلاب طلاتاب است و سیستم ایمنی را بشدت تقویت میکند.
  • قدیما یک قطعه طلا را بصورت معلق در یک سماور نگه میداشتن همیشه و از آن استفاده میکردند، زود حرف زدن و شجاعت و دلیری کودکان،تقویت قلب و… از جمله خواص آن است .

درمان و مراقبت از پوست
 
حتی گفته می شود که حتی کلئوپاترا ، ملکه مصر ، هر شب با ماسک طلا می خوابیده است. طلا لرزش های گرم و آرام بخشی به پوست ایجاد می کند و بنابراین به بدن شما کمک می کند سلول ها را بازسازی کند. از طلا در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و زیبایی استفاده می شود. همچنین برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما ، عفونت های قارچی ، زخم ها ، سوختگی های پوستی و غیره استفاده می شود.
تا حدی که چینی ها و مصری ها معتقد بودند طلا راز پوست جوان و درخشان است. در حقیقت ، حتی امروزه ، بسیاری از متخصصان زیبایی ، فواید ” درمان جوان سازی طلا “را در ترمیم پوست صاف و کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست میدانند.

چه نوع طلایی برای پوست استفاده می شود؟

چه نوع طلایی و با چه درصد خلوصی برای پوست مناسب می باشد؟
برای استفاده از طلا باید توجه کنیم که طلا مورد استفاده برای پوست نباید هیچ گونه ناخالصی داشته باشد. همچنین باید به فرمی در بیاید که قابل جذب توسط پوست باشد تا بتواند تاثیر مستقیم و بهینه ای روی پوست بگذارد. در استفاده از طلا برای پوست از دو طلا کلوئیدی و طلا ۲۴K استفاده می شود که هر کدام به طور جداگانه توضیح داده خواهد شد.

طلا کلوئیدی

به گفته دکتر کینگ دو نوع اصلی طلا وجود دارد که معمولا در ماسک های مراقبت از پوست استفاده می شود. طلا کلوئیدی که در واقع همان طور که از نامش مشخص است از ذرات کوچک طلا می باشد که به فرم مایع در می آید. ذرات طلا در مایع معلق می مانند در واقع نوعی سوسپانسیون حاوی ذرات ریز طلا می باشد که
می تواند مستقیما به انواع پوست نفوذ کند و تاثیرات حیرت آوری به دنبال داشته باشد.
این نوع طلا همچنین گاهی اوقات به عنوان “طلای نانو” نیز شناخته می شود .
در واقع طلای کلوئیدی است که از طریق فناوری نانو به ذرات بسیار کوچک تجزیه می شود تا برای استفاده در مراقبت ها پوستی مناسب تر باشد .

طلای ۲۴ عیار

طلای ۲۴ عیار به نوسازی طبیعی سلول‌ها کمک می‌کند و با تحریک جریان خون باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به سلول‌ها می‌شود.

طلا، اکسیر جوانی

به عقیده ی بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی، طلا از خواص اعجاب انگیزی در جهت جوان سازی و نیز کُند ساختن روند پیری پوست برخوردار است؛ در اثر تماس طلا با سطح پوست، سیستم ایمنی بدن فعال تر شده و با افزایش متابولیسم تحرک سلول ها، گردش خون مویرگی افزایش می یابد؛ در نتیجه سلول های پوست مجددا باز سازی می شوند.
با این وصف که طلا به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، سلول های پایه ی پوست را فعال ساخته، باعث افزایش الاستیسیته و کشش پوست شده و بدین ترتیب چروک های ریز پوستی ناشی از عوامل محیطی مانند آلودگی و استرس را کاهش داده و باعث می شود پوست شما جوان و شاداب تر به نظر آید.
مولکول های بسیار ریز طلا قادرند با نفوذ به لایه های بسیار عمیق اپیدرم پوست و برطرف ساختن عوامل خشکی پوست؛ از تیرگی و پیری پوست جلوگیری کرده و آن را تقویت کنند.

دمای بدن را تنظیم می کند

استفاده از طلا به حفظ دمای بدن کمک می کند و در صورت لرز ، گرگرفتگی و تعریق شبانه آن را بازیابی می کند. همچنین در طب سنتی مصرف طلا موجب تنظیم دمای بدن در بانوان می گردد؛ بخصوص زنانی که در سنین یائسگی دچار حالاتی شبیه گُرگرفتگی و بالا رفتن درجه حرارت بدن می شوند، استفاده از طلا می تواند به اعتدال دمای بدنشان کمک کند.

به آرتروز کمک می کند

اگر مبتلا به آرتروز هستید ، طلا می تواند با بهبود گردش خون به کاهش درد اندام شما کمک کند.

رشد سرطان را کنترل می کند

طلا می تواند به بدن کمک کند تا رشد سلول های سرطانی را کنترل کند. از این رو ، این دارو به عنوان داروی جایگزین برای درمان انواع مختلف سرطان ها مانند سرطان پروستات و تخمدان استفاده می شود.
استفاده از طلا در واقع می تواند بخاطر انرژی گرم و ارتعاش تسکین دهنده به آرامش بدن شما کمک کند. هنگام استفاده از انگشتر طلا ، به خصوص به عنوان وسیله ای مناسب برای دستان ما ، که تمایل داریم از آن در طول روز استفاده کنیم. استفاده از انگشترهای طلا در صورت استفاده طولانی مدت از آنها می تواند باعث آرامش شما شود.

کاربرد طلا در محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی پوست

طلا فلزی براق است که هنگام مصارف زینتی روی پوست تلالو و درخشش چشم نوازی ایجاد می کند. از جمله علل به کارگیری طلا در ترکیبات محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، بهره گیری از همین خاصیت درخشان سازی و بازتاب نور روی پوست بدن است. علاوه بر درخشندگی، استفاده از محصولات درمانی و زیبایی حاوی طلا، تاثیرات به سزایی برای داشتن پوستی جوان، شفاف و زیبا خواهد داشت از جمله:
 
  • رفع ناهماهنگی های رنگی و لکه های پوستی و نیز آثار خستگی چهره
  • درمان التهابات خفیف پوستی و کاهش آکنه و پنهان ساختن منافذ باز پوست
  •  کاهش تیرگی دور چشم و نیز رفع ورم و پُف صورت
  • همچنین به علت موثر بودن طلا در تولید ملانین، اثرات زیان بار نور خورشید روی پوست کاهش می یابد.

به سبب فواید ذکر شده و به طرایق مختلفی در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی مانند ماسک طلا، کرم های آرایشی، کرم و پماد دور چشم و یا سرم های ضد چروک از طلا و ترکیبات آن بهره برداری می شود.


سخن پایانی 

به عنوان کلام نهایی باید به این نکته اذعان داشت که هرچند طلا تاثیرات شفابخشی بر سلامت پوست و زیبایی و ترمیم آن دارد اما محصولات اورجینال و با کیفیت که حاوی عنصر طلا بوده، بسیار انگشت شمار هستند؛ به همین خاطر باید بسیار محتاطانه عمل کرد و صرفا به قید شدن عبارت حاوی طلا یا ترکیبات آن روی محصولی بسنده نکنید و هزینه ی گزافی نپردازید.

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.

مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.

کوشش تیم پژوهشی ادونیس در این مقاله متمرکز بر آن بود تا به زبانی ساده، اطلاعاتی کامل و همه جانبه در خصوص خواص طلا بر سلامت جسم و روح و به بیان دیگر فواید و مضرات استفاده از طلا برای زنان ارائه داده شود.لازم به ذکر است در تهیه دمنوش ها ، کرم و تونر ها ی ادونیس از روش طلاتابی  استفاده می شود.

برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.

جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام