فواید پوست تخم مرغ برای پوست، مو و دندان

فواید پوست تخم مرغ برای پوست، مو و دندان
همه ما می دانیم تخم مرغ، خواص فراوانی در سلامت پوست و مو دارد. سفیده تخم مرغ واقعا برای پوست مفید است، اما از فواید پوسته ترد و شکننده تخم مرغ نیز اطلاع دارید؟ آیا تا به حال از پوست تخم مرغ برای رفع مشکلات پوست و مو استفاده کرده اید؟ در این مطلب چند روش استفاده از پوست تخم مرغ برای رفع انواع التهابات پوستی آموزش داده خواهد شد.
پوست تخم مرغ برای موهای سالم و رفع چروک صورت خواص بسیار دارد. مواد معدنی موجود در پوست تخم مرغ باعث درخشندگی و نرمی پوست شما خواهد شد. برای استفاده از پوست تخم مرغ و باتوجه به شکننده و ترد بودن آن، می توانید زیرآفتاب آنها را خشک کرده و به پودر تبدیل کنید و با مخلوط کردن آن با سایر مواد طبیعی مانند سرکه سیب و ماساژ و اسکراب آن روی پوست صورت، از خواص آن بهره مند شوید. در این مطلب دلایل مفید بودن پوست تخم مرغ آورده شده است.

خواص پوست تخم مرغ برای پوست
 
  1. لایه بردار طبیعی
 
اسکراب صورت با بهترین پوسته های تخم مرغ برای پوست صورت، به عنوان بهترین لایه بردار طبیعی برای صورت کار می کنند. هنگامی که به عنوان یک عنصر در ساخت اسکراب صورت خانگی استفاده می شود، بهترین نتایج را برای لایه برداری پوست ارائه می دهند ؛ برای این منظور، آنها در مواد اسکراب مخلوط شده و در صورت برای حدود 15 دقیقه استفاده می شود.
 
  1. جوانسازی پوست و رفع چین و چروک
 
آیا پیری شما را ناراحت می کند؟ پوسته تخم مرغی برای پوست نیز استفاده می شود. در زیر آموزش دو بسته جادویی را برای شما قرار داده ایم تا به راحتی این بسته های جادویی را در منزل تهیه فرمایید.
  • ابتدا پوسته های تخم مرغ را خورد کنید و پس از آن روی سینی های مکعب یخ قرار دهید سپس آن را با کمک آب در حرکت دایره ای بر صورت می چسبانیم. این ترفند نه تنها به شما در کاهش چین و چروک کمک می کند بلکه بافت پوست را نرم می کند.
  • برای نرمی پوست و بازگشت جوانی، تنها کافی است درمان خانگی با پوست تخم مرغ انجام دهید. تنها باید به مقداری سفیده تخم مرغ شکر و پودر پوست تخم مرغ اضافه کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و روی پوست به ویژه نقاط دارای چین و چروک بزنید.
 
  1. درمان عفونت های پوستی
 
مقداری پوست تخم مرغ برداشته و کاملا پودر کنید و مقداری سرکه سیب به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند ساعت در آن خیس بخورد. سپس مخلوط را اطراف محل بریدگی یا هر نوع آسیب پوستی دیگر قرار دهید. این مخلوط آسیب دیدگی را در مدت کمی بهبود می بخشد.
 
  1. پاکسازی پوست
 
سه قاشق پودر پوست تخم مرغ را به یک قاشق عسل اضافه کرده و طوری مخلوط کنید که یک دست شود و سپس روی پوست صورت و به ویژه لک ها و جای زخم ها قرار دهید. در مدت کمی پوست را پاکسازی می کند.
 
  1. درخشان کننده پوست
 
سفیده تخم مرغ را جدا کرده و مقداری پودر پوست تخم مرغ به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک دست شود. سپس روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس با آب شستشو دهید. این ماسک پوست براق و درخشانی را به ارمغان می آورد.
 
  1. ماسک پوست تخم مرغ
 
به یک سفیده تخم مرغ مقداری شکر و پودر پوست تخم مرغ به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس روی پوست بزنید و اجازه دهید کاملا خشک شود. پس از خشک شدن ماسک را از روی صورت برداشته و با آب سرد خوب شسته و تمیز کنید.
 
  1. پوست صاف با پوست تخم مرغ
 
پوست خود را با پود پوست تخم مرغ و ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. با ماساژ پوست با این مخلوط هم زمان گردش خون را در پوست افزایش داده و لایه برداری می کنید. که این کار باعث به وجود آمدن پوست براق و صاف خواهد شد.


خواص پوست تخم مرغ برای داشتن موهای سالم


پوسته های تخم مرغ برای مو بهترین مخلوط همگن هستند کافیست برای تقویت موهایتان غشاء سفید پوست تخم مرغ را جدا کنید سپس در یخچال نگهداری شود. پس از آن، آن را با مواد تشکیل دهنده دیگری مانند آب و آوکادو مخلوط کنید و سپس مخلوط را بر روی موها بمالید، یک ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید. این نه تنها باعث تغذیه موها می شود، بلکه آنها را درخشان نیز می کند.


سفید کننده دندان ها

پودر پوست تخم مرغ با پودر ذغال فعال یک سفیدکننده قوی دندان است. پوست تخم مرغ پودر شده به عنوان خمیر دندانی که با جرم دندان و بیماری های لثه مبارزه می کند عمل کرده و لبخندی درخشان و زیبا به ارمغان می آورد.

کاربردهای دیگر پوست تخم مرغ
 
  • تمیز کردن لباس‌های سفید با پوست تخم مرغ
 
اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
 
  • جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب با پوست تخم مرغ
ریختن مقداری پوست خرد شده تخم مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.
 
  • دفع آفات از خواص پوست تخم مرغ
حلزون‌ها، کرم‌های برگ خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.
 
  •  غذای پرندگان از پوست تخم مرغ
ریختن خرده‌های پوست تخم مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم گذاری موثر است.
 
  •  خواص پوست تخم مرغ برای تقویت خاک گلدان و رشد بهتر گیاه:
استفاده آن‌ها در اطراف گل و سبزیجات، آن‌ها را از آفات محافظت می‌کند. بهترین محافظت در برابر حلزون ها، کرم‌ها و ... است. بوی پوسته تخم مرغ همچنین جوندگان و گربه‌ها را تحریک می‌کند.

سخن پایانی 

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.
جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام