پروپیلن گلیکول برای پوست و مو

پروپیلن گلیکول برای پوست و مو
پروپیلن گلیکول برای مو و پوست عملکرد و تطبیق پذیری زیادی دارد. یک ماده شیمیایی است که در محصولات مراقبت شخصی یافت می شود و به عنوان تقویت کننده عمل می کند. باعث می شود تا در هنگام سرما و گرما محصولات از ذوب یا یخ زدن جلوگیری کنند. این ماده در مواردی مانند شامپو، نرم کننده، صابون، درمان آکنه، مرطوب کننده، خمیردندان، دئودورانت، لاک ناخن، ریمل وجود دارد. در واقع هر چیزی که احتمالاً بتوانید روی بدن خود استفاده کنید، پروپیلن گلیکول در آن است.
پروپیلن گلیکول 

پروپیلن گلیکول یک الکل دیول مصنوعی است و تقریباً یک ترکیب بی مزه و بدون بو است که از فرآورده های نفتی حاصل می شود. در آماده سازی های دارویی از آن به عنوان حلال استفاده می شود. برای محصولات آرایشی، محصولات را تثبیت می کند تا آنها را از ذوب شدن در گرمای زیاد یا یخ زدگی در دمای پایین حفظ کند. در کاربردهای غذایی، رطوبت محصولات را حفظ می کند و به حل شدن رنگ ها و طعم ها کمک می کند. پروپیلن گلیکول در بسیاری از محصولات غذایی مختلف یافت می شود.

پروپیلن گلیکول در محصولات مراقبت از پوست

پروپلین گلیکول به دلیل هزینه نسبتاً کم و ماهیت همه کاره، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. گنجاندن آن در یک فرمول می تواند اهداف مختلفی را برآورده کند که آن را به انتخاب محبوب شیمی دان های لوازم آرایشی تبدیل می کند. 
پروپیلن گلیکول یک ماده مرطوب کننده است، به این معنی که ماده ای است که برای افزایش احتباس رطوبت در پوست و مو به مواد آرایشی اضافه می شود. ماده افزودنی رایج در کرم ها و ژل های اصلاح است.
پروپیلن گلیکول به بهبود عملکرد ترمیم پوست در کرم ها کمک می کند.  به کرم ها و لوسیون ها کمک می کند تا به پوست نفوذ کرده و پپتیدهای مس را به پیاز مو منتقل کنند، جایی که روند بازسازی آن آغاز می شود.درمان آکنه یکی از مهمترین گزینه های پوستی است. پروپیلن گلیکول در کرم های درمان آکنه، به روغن کمک می کند تا هیدراته شود و کمک می کند تا بنزوئیل پروکساید به صورت عمیق و موثر در منافذ نفوذ کند. یکی دیگر از موارد مورد علاقه استفاده از پروپیلن گلیکول برای متخصصان پوست و ویرایشگران زیبایی، این مرطوب کننده با استفاده از ترکیبی از سرامیدها، سدیم هیالورونات و پروپیلن گلیکول برای جبران مجدد سطح رطوبت پوست و مهر و موم شدن آبرسانی به پوست سالم و لطیف است که این از کاربردهای مونو پروپیلن گلایکل است.
پروپیلن گلیکول در کرم های مراقبت از پوست و انبوهی از محصولات مراقبت از پوست به دلیل کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید اصلی آن عبارتند از:
 
  • آب را جذب می کند: در غلظت های کم، پروپیلن گلیکول مانند یک ماده مرطوب کننده عمل می کند، به این معنی که آب را متصل می کند و باعث آبرسانی به لایه خارجی پوست می شود. هنگامی که در کرم ها استفاده می شود، به پوست ظاهری مرطوب و شبنمی می بخشد.
 
  • کمی مرطوب می کند : به عنوان یک مرطوب کننده، فواید مرطوب کنندگی نیز دارد و پوست را با حسی سبک و غیر چسبناک صاف می کند.
 
  • علائم قابل مشاهده پیری را برطرف می کند : خاصیت مرطوب کننده، آن را به ماده ای مفید برای پوست های خشک یا پیر تبدیل می کند. با افزایش سن، پوست بخشی از رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد و متعاقباً خشک می شود که باعث چین و چروک پوست می شود و به پوسته پوسته شدن و زبری کمک می کند. پروپیلن گلیکول به اتصال آب از محیط کمک می کند و به مقابله با از دست دادن آب می پردازد.
 
  • نفوذ را افزایش می دهد: به نفوذ مواد فعال کرم ها از طریق پوست کمک می کند، که به نوبه خود باعث تأثیرگذاری بیشتر آنها می شود.
 
  • از اتلاف آب جلوگیری می کند: پروپیلن گلیکول به عنوان نرم کننده، یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند که از اتلاف آب جلوگیری می کند و به صاف و لطیف شدن پوست کمک می کند.
 
  • برای پوست های مستعد آکنه بی خطر است: چون چرب نیست، برای کسانی که آکنه دارند نیز ایده آل است.

احتیاط در مورد پروپیلن گلیکول

به خوبی توسط پوست تحمل می شود و نباید باعث قرمزی یا تحریک شود. با این حال، مشکل احتمالی پروپیلن گلیکول این است که یک ماده مرطوب کننده، تقویت کننده نفوذی است.مواد مرطوب کننده، رطوبت را از هر چیزی در اطراف خود جذب می کنند و اگر مراقبت از پوست شما حاوی ماده مرطوب کننده نفوذی است، این بدان معنی است که سموم مضر ممکن است در جایی که به طور معمول قادر به نفوذ پوست نیستند، نفوذ کند.
اگر این مولکول ها سموم پوستی مانند آلاینده ها یا ماده شیمیایی سخت باشند، می توانند به سد چربی آسیب برسانند و باعث تحریک پوست شوند.
تخمین زده می شود که تقریباً 3.5٪ افراد به پروپیلن گلیکول حساسیت دارند. شایعترین واکنش پوستی یا درماتیت ایجاد بثورات روی صورت یا بثورات عمومی در سراسر بدن در اثر تماس است. بعد از خوردن غذاهایی با پروپیلن گلیکول، یا از مصرف داروهای حاوی آن، درماتیت سیستمیک و عمومی گزارش شده است.البته در مقادیر استفاده شده در کرم ها و لوازم آرایشی جای نگرانی وجود ندارد  کاملا بی خطر است.

فواید پروپیلن گلیکول برای مو

پروپیلن گلیکول به عنوان یک نرم کننده، یک لایه محافظ روی مو تشکیل می دهد که از ریزش آب جلوگیری می کند و به صاف و نرم شدن مو کمک می کند و اجازه می دهد تا به راحتی شانه شود.
در ترکیب با روغن های مؤثر مانند زیتون، بادام و جوجوبا به افزودن رطوبت، افزایش مقاومت کششی و محافظت از مو از خشکی کمک می کند. 
خاصیت مرطوب کننده نیز آن را به عنوان یک ماده مفید برای موهای خشک است. پروپیلن گلیکول به اتصال آب از محیط کمک می کند و در مقابله با هدررفت آب که باعث خشکی مو می شود، مقابله می کند.
پروپیلن گلیکول برای مو، به مواد مؤثر آرایشی و بهداشتی در پوست نفوذ می کند و به نوبه خود باعث اثربخشی آنها می شود.
پروپیلن گلیکول برای مو در غلظت های کمتر از 2 درصد استفاده شود. مصرف بیشتر از این مقدار باعث تحریک پوست سر و حساسیت می شود.
شوره سر تمایل به خارش پوست سر را دارد. خراشیدن مداوم می تواند باعث از بین رفتن پوست و ایجاد مناطق باز شود که می تواند به عنوان محل ورود سایر میکروب ها و مواد خارجی عمل کند و به التهاب و خطر بعدی آسیب رساندن به فولیکول های مو کمک کند. خارش ناشی از شوره به تنهایی ممکن است به اشکال موقت ریزش مو منجر شود. پروپیلن گلیکول برای مو ممکن است تا حد زیادی اثر شامپو های شوره سر را بهبود بخشد و با انجام این کار می تواند باعث پیشگیری از ریزش مو شود که از کاربرد های مونوپروپلین گلایکل است.

عوارض جانبی پروپیلن گلیکول برای مو

از آنجا که پروپیلن گلیکول از نفت حاصل می شود، بسیاری از این نگرانی ها راجع به سرطان زا بودن آن وجود دارد. اما درجه آرایشی آن متفاوت از نفت تجاری است و سرطان زا نیست. اعتقاد بر این است که بسیاری از محصولات شیمیایی، اگر از محصول سمی بدست بیایند، سمی هستند. اما این موضوع در مورد فرم نهایی بعضی از مواد متفاوت است. زیرا در فرم نهایی ساختار شیمیایی آن تغییر می کند.
فرم نهایی پروپیلن گلیکول غیر سرطان زا محسوب می شود و در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از مو، موضعی یافت می شود.
به طور کلی، محصولات حاوی پروپیلن گلیکول برای اکثر افراد مناسب است. بر اساس سال ها استفاده پروپیلن گلیکول برای مو و محصولات آرایشی، یک ماده ایمن برای استفاده است. به شرطی که به آن حساسیتی نداشته باشید.

سخن پایانی 

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.
جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.

 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام