خواص بی نظیر نمک اپسوم برای پوست و مو

خواص بی نظیر نمک اپسوم برای پوست و مو
نمک اپسوم یا اپسوم سالت (Epsom Salt) که به نام نمک حمام هم شناخته می شود، خواص زیادی برای پوست و مو دارد. اگر به پوست و زیبایی خود اهمیت میدهید، باید نمک اپسوم را بشناسید.
تفاوت بین نمک اپسوم و نمک دریایی

همه ما در زندگی روزانه خود از نمک استفاده می کنیم. این می تواند برای پخت و پز ، به شکل مواد آرایشی یا حتی برای اهداف صنایع دستی باشد. اما خیلی ها نمی دانند که انواع مختلفی از نمک موجود است. دو نوع مهم نمک موجود نمک دریا و نمک اپسوم است. ما همچنین انواع دیگری مانند نمک سفره و نمک کوثر را نیز داریم.

نمک دریا نمکی است که هنگام تبخیر آب دریا از آن حاصل می شود. این ماده معمولاً به صورت کریستال بوده و برای پخت و پز و آماده سازی برخی محصولات آرایشی خاص استفاده می شود. نمک اپسوم توسط فرآیندهای شیمیایی تهیه می شود و مؤلفه اصلی آن منیزیم است. معمولاً در مواردی که کمبود منیزیم در خاک برای اهداف باغبانی وجود دارد استفاده می شود. فرم بدون آب نمک Epsom برای گیاهان بهتر عمل می کند.

در بازار نمک دریایی به شکل دانه درشت و همچنین پودر و بافت ریز موجود است. این نمک در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای بسیاری از مواد معدنی مانند منیزیم ، ید و پتاسیم است. این مواد مغذی بسیار ضروری برای بدن انسان هستند. نمک اپسوم حاوی مقدار زیادی منیزیم موجود در آن است. به دلیل خاصیت جذب نمک در پوست از نمک های حمام استفاده می شود. این ماده در کاهش استرس مؤثر است ، چندین سموم از بدن بیرون می کشد و به اثبات رسیده که چندین مشکل پوستی را درمان می کند.
انواع مختلفی از نمک دریایی مانند نمک های دریایی صورتی ، سیاه و قهوه ای موجود است. برخی از انواع پرهزینه تر انواع رنگ خاکستری هستند. نمک دریایی معمولاً تصفیه نشده است و مواد شیمیایی مورد نیاز را حفظ می کند. نمک Epsom به صورت پودر و همچنین ژل موجود است.

با توجه به وجود این مواد معدنی ، نمک دریایی طعم تازه ای دارد و از نمک سفره معمولی طعم کمی دارد. نمک اپسوم همچنین در مقادیر کمی خوراکی است. طعم آن به اندازه نمک دریا طراوت نیست.

نمک دریایی اغلب از نظر ظاهری کم و زیاد نیست. بلورهای نمکی Epsom ، که گرم و کم آب می شوند ، کریستال های سفید کاملاً واضح هستند.

اگر نمک دریایی در اهداف پخت و پز و تهیه مواد آرایشی استفاده شود ، نمک اپسوم کاربردهای مختلفی دارد. نمک اپسوم در باغبانی برای خاک گیاهان گلدان استفاده می شود. افزایش سطح منیزیم باعث می شود گیاهان سالم و سرزنده شوند. همچنین خوراکی است. بنابراین از آن به عنوان منعقد کننده در تهیه توفو استفاده می شود. این ماده برای بسیاری از درمان های پوستی و موارد دیگر مانند از بین بردن سموم ، برای درد اندام و مرطوب نگه داشتن پوست استفاده می شود. فرم های ژل نمک های اپسوم معمولاً در داروها استفاده می شوند.

خلاصه:
  • نمک نمکی از تبخیر آب دریا به دست می آید. نمک اپسوم توسط فرآیندهای شیمیایی به دست می آید.
  • عنصر اصلی نمک اپسوم منیزیم است در حالی که نمک دریایی ید ، پتاسیم و منیزیم است.
  • نمک نمک معمولاً از نظر ظاهری شفاف و کم نظیر نیست. بلورهای نمک Epsom هنگام گرم شدن و کمبود آب سفید می شوند.
  • نمک اپسوم دارای کاربردهای مختلفی مانند باغبانی و کشاورزی ، شفابخش بدن ، تهیه دارو و پخت و پز است. نمک دریایی بیشتر برای پخت و پز و آماده سازی محصولات آرایشی استفاده می شود.

خواص نمک اپسوم برای پوست و مو

1. پاک سازی پوست صورت

نمک اپسوم یکی از بهترین مواد طبیعی برای پاک سازی پوست صورت از سلول های مرده می باشد که به نرم تر شدن پوست هم کمک می کند.
 
طرز تهیه ماسک پاک سازی صورت

صورت خود را با آب خوب بشویید و تا زمانیکه خشک نشده مقداری نمک اپسوم را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب سرد خوب بشویید.

2. پاک کننده طبیعی صورت

 نمک اپسوم به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست از آلودگی ها و همچنین پاک کننده آرایش استفاده می شود، همچنین نمک اپسوم باعث روشن تر شدن رنگ پوست صورت می شود.

روش تهیه ماسک پاک کننده پوست صورت
 
نصف یک گوجه فرنگی رسیده را له کنید و با یک سفیده تخم مرغ، یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری نمک اپسوم ترکیب کنید، این مخوط را به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید و سپس با آب سرد خوب بشویید.

3. از بین بردن جوش سرسیاه

نمک اپسوم با پاک سازی پوست صورت و تنظیم میزان چربی پوست به درمان جوش های سر سیاه کمک می کند.

نحوه تهیه ماسک برای جوش های سر سیاه

یک قاشق چای خوری نمک اپسوم را به نصف فنجان آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا در آب حل شود، این محلول را بر روی پوست صورت و به ویژه بر روی جوش های سر سیاه بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس با آب گرم خوب بشویید.

4. درمان خارش ناشی از آفتاب سوختگی
 
نمک اپسوم به دلیل خواص ضد التهابی به درمان خارش و سوزش پوست ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند. یک قاشق چای خوری نمک اپسوم را در یک لیوان آب سرد حل کنید و بر روی پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده بمالید تا خارش و سوزش پوست کاهش یابد.

5. نرم کننده و مرطوب کننده پوست

نمک اپسوم می تواند به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده شود و به درمان خشکی پوست به وییه در آرنج و زانو کمک کند.

ماسک نمک اپسوم برای خشکی پوست

1/2 فنجان نمک اپسوم را با 1/4 فنجان روغن نارگیل مایع ترکیب کنید و بر روی آرنج و زانو ها بمالید تا پوست خشک آن ها را نرم کند.

6. ضخیم و پرپشت شدن مو

مقادیر بالای منیزیم موجود در نمک اپسوم می تواند با بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو باعث ضخیم و پرپشت شدن موی سر شود.

7. نرم کننده طبیعی موی سر

نمک اپسوم یکی از نرم کننده های طبیعی موها به حساب می آید که به نرم تر و درخشان تر شدن موی سر کمک می کند.

ماسک نرم کننده موی سر

مقدار مساوی نمک اپسوم و نمک خوراکی را در آب گرم حل کنید و پس از شامپو کردن بر روی مو ها بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

8. درمان شوره سر

نمک اپسوم دارای خواص ضد قارچی بوده و می تواند برای درمان خارش و شوره سر استفاده شود.

ماسک ضد شوره سر

2 قاشق غذاخوری نمک اپسوم را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 5 قطره روغن لیمو ترکیب کنید و حداقل 2 دقیقه آن را روی پوست سر و مو ها ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

9. رفع کننده حساسیت و التهاب پوست

نمک حمام میتواند التهاب و قرمزی پوست که در اثر اگزما یا پسوریازیس به وجود آمده و همچنین مشکلات, پای ورزشکاران را کاهش دهد. شما میتوانید این نمک را داخل وان حمام خود بریزید و بعد وان را با آب گرم پر کنید. دست خود را در آب بگرانید تا به حل شدن دانه های نمک کمک کنید.

10. لایه برداری پوست با نمک اپسوم

همچنین شما میتوانید به عنوان لایه بردار پوست از نمک اپسوم استفاده کنید. مقدار کمی از نمک اپسوم را با روغن‌ بادام, ترکیب کنید و به آرامی روی پوست صورت و بدن خود بکشید. این کار علاوه بر افزایش خون رسانی باعث از بین رفتن لایه‌ای از سلول های مرده پوست میشود و پوست شما میتواند از خواص منیزیم و گوگرد بهره‌مند شود.

سخن پایانی 

شما می‌توانید با خرید پکیج جوانسازی رزهیپ ادونیس که شامل سرم و کرم و تونر و صابون خامه با نام تجاری روسا ( rosa care ) به زیبایی بیشتر ، سلامت و درخشش پوست خود کمک کنید.
ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.
جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام