خواص بی نظیر روغن رزهیپ برای پوست و مو

خواص بی نظیر روغن رزهیپ برای پوست و مو
روغن میوه نسترن یا رزهیپ از دانه‌های میوه بوته نسترن به دست می‌آید. گیاه نسترن با نام علمی rosa cannina گیاهی بوته‌ای ست که در بسیاری از نقاط جهان کشت می‌شود. برخلاف روغن رز که از گلبرگهای گل سرخ گرفته می‌شود، روغن نسترن از میوه و دانه‌های گیاه رز به دست می‌آید. میوه‌های گیاه پس از گل دهی بوجود می‌آیند. این روغن در طب سنتی بخاطر ترکیبات آنتی اکسیدانی فنولی، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های A، C و E مورد استفاده بوده است. خواص ضد التهاب روغن میوه نسترن در محصولات مراقبت از پوست، ارزشمند هستند و ممکن است برای مقابله با پیری و صدمه به پوست موثر باشند.
روغن رزهیپ چیست؟

روغن رزهیپ به روغن میوه گل نسترن نیز معروف است. این روغن از میوه‌های گل نسترن به دو صورت تحت فشار یا بن ماری به دست می‌آید. روغن رزهیپ روغنی طبیعی و خالص است که خواص متعددی برای زیبایی و سلامت پوست دارد. شما با خرید روغن رزهیپ می‌توانید پوست خود را مرطوب، روشن و جوان نگه دارید.

اولین برخوردتان با روغن میوه نسترن (رزهیپ) رنگ نارنجی تیره آن است. اما نگران نباشید. این رنگ به دلیل دانه های قرمز میوه نسترن است و خیلی راحت از روی پوست پاک می‌شود. روغن میوه نسترن به عنوان منبع ویتامین C شناخته می‌شود و این ویتامین C و بسیاری از مواد معدنی و مغذی دیگر مانند ویتامین A، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و... روغن میوه نسترن را در تخصص اصلی آن، یعنی روشن کردن پوست و رفع لک، جای جوش، زخم و...  یاری می‌کنند. روغن میوه نسترن با خواص کم نظیر خود، پوستی لطیف و درخشان را به شما هدیه می‌دهد.

روغن رزهیپ از زمان‌های بسیار قدیم به دلیل مزایای ارزشمند درمانی خود مورد استفاده قرار می‌گرفته است. میوه‌های گل نسترن تحت فشار قرار گرفته و روغنی از آن به دست می‌آید که خواص بسیاری در سلامت و زیبایی پوست دارد. روش دیگر تهیه روغن رزهیپ که خواص اصلی آن را حفظ می‌کند، بن ماری است. 

این روغن دارای ویتامین‌های مغذی پوست و اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز آن است. همچنین حاوی فنل‌هایی است که طبق نظر متخصصین خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند. خرید روغن رزهیپ اکنون به منظور روغن تراپی پوست در روتین مراقبت از پوست جایگاه ویژه‌ای دارد. این روغن ممکن است باعث بروز حساسیت شود، از این رو بهتر است که قبل از خرید و مصرف تست حساسیت انجام شود. علاوه بر آن در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و سؤال می‌توانید با کارشناسان خبره زیما تماس بگیرید.

فواید و خواص روغن رزهیپ برای پوست و مو

روغن رزهیپ روغنی طبیعی است که برای پوست بسیار مفید است. این روغن را می‌توانید برای شادابی و سلامت پوست خود مصرف کنید. خرید روغن رزهیپ می‌تواند مزایای بسیاری برای زیبایی پوست شما داشته باشد.
 
  • آبرسانی
 
آبرسانی برای داشتن پوستی نرم و لطیف ضروری است. عدم آبرسانی می‌تواند در شرایط آب و هوایی سخت یا بروز نشانگان پیری مشکل‌ساز شود. روغن رزهیپ حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری از جمله اسید لینولئیک و لینولنیک است. اسیدهای چرب به استحکام دیواره‌های سلول کمک می‌کنند تا آب آن از دست نرود. اسیدهای چرب متعددی که در روغن رز هیپ وجود دارد، آن را به گزینه‌ای مناسب برای انواع پوست خشک و خارش‌دار تبدیل می‌کند. پوست همچنین به راحتی این روغن را جذب می‌کند، به آنتی‌اکسیدان‌های آن اجازه می‌دهد تا به عمق لایه‌های پوست نفوذ کنند. همچنین با کمک روغن آلوئه ورا می‌توانید  رطوبت پوست حساس و خشک را حفظ کنید.
 
  • مرطوب ‌کننده
 
خواص مرطوب‌کنندگی به شما کمک می‌کند تا آبرسانی طبیعی پوست انجام شود و هرگونه روغن اضافه پوست از بین رود. خرید روغن رزهیپ و مصرف منظم آن در مرطوب نگه داشتن پوست شما مؤثر خواهد بود. روغن رزهیپ یک روغن خشک یا غیر فریز است. این امر باعث می‌شود یک مرطوب‌کننده طبیعی عالی برای انواع پوست باشد.
 
  •  لایه ‌برداری پوست
 
لایه ‌برداری طبیعی با روغن رزهیپ می‌تواند به کاهش تیرگی کمک کرده و پوستی درخشان و زنده را برای شما به ارمغان آورد. دلیل آن هم وجود منابع مهمی از ویتامین A و C درون روغن رزهیپ است. ویتامین A یا رتینول گردش خون در سلول‌های پوستی را تحریک می‌کند. ویتامین C نیز  به بازسازی سلولی کمک می‌کند و درخشندگی کلی پوست را تقویت می‌کند.
 
  • تقویت کلاژن
 
باید بدانید که کلاژن عنصر سازنده پوست بوده و برای کشش و استحکام پوست ضروری است. متأسفانه بدن انسان به طور طبیعی با افزایش سن، کلاژن کمتری تولید می‌کند. روغن رزهیپ منابع غنی از ویتامین‌های A و C دارد که هر دو برای تولید کلاژن ضروری هستند. خرید روغن رزهیپ و مصرف آن خاصیت ارتجاعی و کشش پوست شما را افزایش می‌دهد.
 
  • کاهش التهاب
 
گل رز از نظر پلی فنول و آنتوسیانین غنی است؛ این مواد به  کاهش التهاب کمک می‌کنند. روغن رزهیپ همچنین حاوی ویتامین E است که خواص ضدالتهابی دارد. از این رو خرید روغن رزهیپ می‌تواند به کاهش تحریکات بیماری‌هایی چون آکنه روزاسه، پسوریازیس، اگزما و درماتیت کمک کند.
 
  • بهبود اگزما
 
استفاده از روغن رزهیپ به بازسازی بافت های پوستی کمک می کندو خارش پوست را  آرام می کند.
 
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش
 
پوست دست و صورت بیشتر از بقیه نقاط بدن در معرض آفتاب و عوامل محیطی هستند. به همین دلیل احتمال آسیب و خشکی در این نقاط بیشتر است. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین A از طریق کاروتنوئیدها، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت به عمل می آورد.
 
  • کاهش جای زخم و خطوط ریز
 
روغن رزهیپ سرشار از اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای بازسازی بافت و سلول‌های پوستی مؤثر هستند. جای تعجب نیست که این روغن از مدت‌ها قبل به عنوان یک داروی سنتی برای ترمیم زخم و کاهش جای زخم و خطوط ریز استفاده می‌شده است. شما می‌توانید با خرید روغن رزهیپ به کاهش خطوط اطراف چشم خود کمک کنید. این روغن همانند روغن آرگان برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود.روغن رزهیپ روغنی طبیعی و خالص است که خواص و مواد مغذی بسیاری برای سلامت پوست دارد.
 
  •  خواص برای مو
روغن میوه گل رز به درمان خشکی پوست سر و خارش آن کمک می کند.


عوارض و مضرات روغن میوه گل رز
 
  • آلرژی و حساسیت
روغن میوه گل رز در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند راش یا کهیر، مشکل تنفسی، تپش قلب، سرگیجه، خارش چشم ها، خس خس سینه و شوک آنافیلاکسی مشخص می شود.
 
برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک توصیه می شود که مقداری روغن میوه گل رز را بر روی مچ دست، آرنج یا فک خود بمالید و بگذارید 24 ساعت بماند. در صورت عدم وجود بثورات، احتمال ابتلا به آلرژی کم است.
 
  • بارداری و شیردهی
هنوز اطلاعات دقیقی از اثر روغن میوه گل رز بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.
 
  • نوزادان و کودکان
هنوز اطلاعات دقیقی از اثر روغن میوه گل رز بر روی نوزادان و کودکان منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف این روغن برای آن ها خودداری کنید.


چه افرادی نباید از روغن میوه گل رز استفاده کنند؟

افراد دیابتی : ویتامین C موجود در روغن میوه گل رز ممکن است بر کنترل دیابت تأثیر بگذارد.
سنگ کلیه : مقادیر زیادی ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.
کم خونی : ویتامین C ممکن است بر چگونگی جذب آهن بدن تأثیر بگذارد.

سخن پایانی 

شما می‌توانید با خرید پکیج جوانسازی رزهیپ ادونیس که شامل سرم و کرم و تونر و صابون خامه با نام تجاری روسا ( rosa care ) به زیبایی بیشتر ، سلامت و درخشش پوست خود کمک کنید.
ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد. ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برا ی ثبت نام در دوره های آموزشی روغن گیری ادونیس و  سرم های مکمل و عتیق روغنی و بازسازی کننده پوست و مو ادونیس با شماره تلفن 09123369182 در تماس باشید.
جهت مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام