خواص روغن سیب زمینی برای پوست

خواص روغن سیب زمینی برای پوست
سیب زمینی گیاهی است که دارای غده ی زیر زمینی خوراکی بوده و به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین غذا های سیاره زمین شناخته می شود.سیب زمینی همواره بخش مهمی از رژیم غذایی همه‌ی آدم‌ها بوده است.
در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی راجع به روغن سیب زمینی در اختیارتان قرار دهیم امیدواریم تا انتهای این مطلب طلا طبیعت را همراهی نمایید. سیب زمینی گیاهی است که دارای غده ی زیر زمینی خوراکی بوده و به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین غذا های سیاره زمین شناخته می شود. سیب زمینی همواره بخش مهمی از رژیم غذایی همه‌ی آدم‌ها بوده است. این ماده‌ی خوراکی یکی از سبزیجاتی است که به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا در هر آشپزخانه‌ای در سراسر جهان یافت می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا خواص سیب زمینی را بیشتر بشناسید.

درباره‌ی سیب زمینی

سیب زمینی با توجه به این واقعیت که چهارمین محصول غذایی پرمصرف بعد از برنج، گندم و ذرت محسوب می‌شود، بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزی جهان را تشکیل می‌دهد. این گیاه خوراکی پای ثابت غذاها و یک ماده‌ی خوراکی پیشرو در سراسر جهان است.
سیب زمینی می‌تواند تقریبا برای هر نوع غذایی مناسب باشد و از این رو به عنوان یک غذای راحت در نظر گرفته می‌شود.

جنبه‌ی تغذیه‌ای سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر این‌که بعد از پخته شدن طعم خوبی دارد، کاملا مغذی هم است. این گیاه خوراکی دارای مقدار زیادی کربوهیدرات و ویتامین C است. سیب زمینی فواید زیادی برای سلامتی دارد. به تازگی، مزایای زیبایی سیب زمینی نیز شناخته شده‌است.

خواص روغن سیب زمینی برای پوست

سیب زمینی علاوه بر این‌که به عنوان یک منبع غذایی استفاده می‌شود، نقش مهمی نیز در مراقبت از پوست نیز ایفا می‌کند. همان‌طور که قبلا اشاره شد، این ماده‌ی خوراکی خوشمزه غنی از ویتامین C است، ویتامینی که برای حفظ سلامت پوست حیاتی است. بنابراین، این گیاه نشاسته‌دار به شیوه‌های زیر برای پوست شما مفید است :
  • حلقه‌های تیره‌ی دور چشم را از بین می‌برد
سیب زمینی به طور طبیعی زیر چشم را روشن می‌کند و بنابراین، با استفاده از آب سیب زمینی یا روغن سیب زمینی به طور مستقیم در ناحیه‌ی آسیب‌دیده می‌توانید حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم‌تان را از بین ببرید.
  • چین و چروک را درمان می‌کند
روغن سیب زمینی به عنوان یک عامل زیبایی ضد پیری موثر در نظر گرفته می‌شود، به خصوص برای از بین بردن چین و چروک. استفاده‌ی منظم از روغن سیب زمینی به پوست شما درخشش و سلامتی می‌دهد. روغن سیب زمینی همچنین کمک می‌کند که پوست‌تان نرم شود و چین و چروک را از شما دور نگه می‌دارد.
  • نقاط تیره را درمان می‌کند
روغن سیب زمینی یک ماده‌ی طبیعی برای از بین بردن نقاط تیره‌ی روی پوست است.
  • لکه‌های صورت را حذف می‌کند
لکه‌های صورت بر روی ظاهر شما تاثیر بدی می‌گذارند و روغن سیب زمینی یک راه عالی برای خلاص شدن از شر آنها است.
  • آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند
روغن سیب زمینی دارای تاثیری فوق‌العاده برای درمان آفتاب‌سوختگی است.
  • سیب زمینی پوست را روشن می‌کند
سیب زمینی یک ماده‌ی طبیعی برای روشن کردن پوست است. با استفاده‌ی منظم از این روغن می‌توانید پوست صورت خود را نرم، تمیز و روشن کنید و همچنین تورم صورت‌تان را کاهش بدهید. سیب زمینی برای پوست خشک مفید است اگر پوست‌تان خشک است از خواص سیب زمینی استفاده کنید، سیب زمینی به شما کمک می‌کند که در عرض چند دقیقه به پوستی نرم دست پیدا کنید. این روغن به عنوان یک ماسک ضدپیری عمل می‌کند و پوست را به صورت عمقی آبرسانی می‌کند. این روغن همچنین کمک خواهد کرد تا رطوبت به پوست خشک برسد و به این ترتیب خطوط ریز روی صورت به طور موثر از بین می‌روند.
  • سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد
روغن سیب زمینی همچنین می‌تواند سلول‌های مرده‌ی روی پوست صورت را از بین ببرد.  انجام این کار به طور منظم، پوست شما را جوان و پرطراوت می‌کند. روغن سیب زمینی پاک‌کننده‌ی طبیعی پوست است. روغن سیب زمینی را می‌توانید به عنوان یک پاک‌کننده‌ی طبیعی پوست صورت استفاده کنید. شما می‌توانید از این ترکیب برای تمیز کردن صورت‌تان استفاده کنید. این ترکیب باعث می‌شود پوست شما درخشان‌تر و پرطراوت‌تر شود.
  • راش پوستی، خارش و نیش حشرات را درمان می‌کند.
  • پف چشم را از بین می‌برد.
  • برای از بین بردن زگیل مفید می باشد.

خواص روغن سیب زمینی برای مو

سیب زمینی علاوه بر این‌که برای پوست مفید است، همراه با سایر مواد می‌تواند به موهای شما هم فایده برساند. برخی از شیوه‌هایی که سیب زمینی می‌تواند به موهای شما فایده برساند، عبارتند از:
  • سلامت موها را ارتقاء می‌دهد
سیب زمینی ماده‌ای طبیعی و فوق‌العاده است که به شما کمک می‌کند موهایی سالم داشته باشید
  • رنگ موهای خاکستری را بازیابی می‌کند.
  • سیب زمینی ریزش مو را درمان می‌کند.
برای مبارزه با ریزش مو، می‌توانید با استفاده از سیب زمینی و عسل یک ماسک مخصوص مو تهیه کنید.

سخن آخر

ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد.
ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 
 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام