آلفا آربوتین چیست و تاثیر آن در از بین بردن لکه های پوستی

آلفا آربوتین چیست و تاثیر آن در از بین بردن لکه های پوستی
وقتی صحبت از افزایش سن و تاثیر آن روی پوست می شود، خیلی از افراد، چین و چروک را بزرگترین مشکل پوست می دانند. از طرف دیگر، عده زیادی نیز عقیده دارند تغییر رنگ پوست و ظهور لکه های تیره، بزرگترین مشکل ایجاد شده برای پوست در اثر افزایش سن است. به نظر ما نیز لکه های تیره پوست، بیشتر از چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی می توانند افزایش سن را نشان دهند.
محصولات روشن کننده و شفاف کننده پوست می توانند در کاهش این لکه ها کمک خوبی کنند ولی از طرف دیگر، این محصولات می توانند باعث خشکی و حساسیت، مخصوصا در کسانی شوند که پوستی حساس دارند.
مطمئنا تا بحال اسم موادی مانند هیدروکینون، عصاره لیکوریس (شیرین بیان) و ویتامین C را شنیده اید. اینها ترکیباتی شناخته شده اند که می توانند در روشن سازی پوست به شما کمک کنند. ولی همانطور که گفتیم، در کنار فواید منحصر به فردشان، در خیلی از موارد این ترکیبات می توانند برای پوستهای حساس مضر باشند. پس اگر پوستی حساس دارید و می خواهید تا از دست لکه های تیره پوستتان خلاص شوید، بهترین گزینه بریتان کدام است؟!
ما در این مقاله می خواهیم ترکیبی را به شما معرفی کنیم که ممکن است تابحال اسمش را هم نشنیده باشید، آلفا آربوتین.
در خیلی از مقالات، وقتی صحبت از از بین بردن تیرگی ها و لکه های پوستی می شود، از آلفا آربوتین به عنوان یک ابرقهرمان یاد می شود! این ماده تمام خواص روشن سازی پوست هیدروکینون و ویتامین C را دارد ولی بر خلاف آنها، برای پوست های حساس نیز مناسب خواهد بود.

آلفا آربوتین چیست؟

آربوتین نوعی ترکیب طبیعی است که از گیاهانی مانند شاه توت، انار و توت خرسی استخراج می شود. ساختار آربوتین در آزمایشگاه بهبود یافته و به دو زیر مجموعه تبدیل می شود:

آلفا آربوتین و بتا آربوتین.

آلفا آربوتین نوع معروف تر و با کیفیت تر است و می تواند تا ده برابر بهتر از بتا آربوتین عمل کند. در صنعت آرایشی و مراقبت از پوست نیز از آلفا آربوتین استفاده بیشتری می شود.
آلفا آربوتین جزو مشتقات هیدروکینون محسوب می شود که خود یک ترکیب کاملا شناخته شده برای روشن سازی و از بین بردن لکه های پوست است. در کنار خواص اعجاب بر انگیزش، هیدروکینون عوارضی نیز دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

بر اساس مقالات علمی متعدد، هیدروکینون برای سلولهای بدن سمی بوده و می تواند باعث بروز بیماری آکرونوسیس (کبودی رنگ پوست) و همچنین ایجاد حساسیت های پوستی شدید شود. به خاطر همین است که پزشکان توصیه می کنند فقط چند هفته در سال از هیدروکینون استفاده شود. همچنین بهتر است بدانید که فروش و مصرف هیدروکینون در کشورهای اتحادیه اروپا و ژاپن ممنوع است.

آلفا آربوتین چه تاثیری روی پوست دارد؟

در حالت کلی، دلیل ایجاد لکه های تیره پوست، آنزیمی است به نام تیروسیناز (Tyrosinase). این آنزیم مسئول تولید ملانین یا رنگدانه ها در سطح پوست است. بد نیست بدانید که این آنزیم در مجاورت اشعه UV نور خورشید فعال می شود و به همین دلیل است که قرار گرفتن طولانی در معرض آفتاب باعث ایجاد کک و مک و همچنین لکه های پوستی می شود (بخاطر همین است که پیشنهاد می شود همیشه از یک ضد آفتاب استفاده کنید!).
کاری که آلفا آربوتین انجام می دهد، آزاد کردن تدریجی هیدروکینون در سطح پوست است که این کار باعث خواهد شد تا فعالیت تیروسینازها مختل شود. هر چه تیروسیناز کمتر شود، احتمال تغییر رنگ و ایجاد لکه های پوست نیز کمتر خواهد شد. در کنار قدرت روشن سازی بسیار خوبش، آلفا آربوتین حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد تورم نیز هست و می تواند در جوانسازی و کاهش تورم و قرمزی پوست نیز کمک خوبی به پوستتان کند.

حالا ممکن است سوالی برایتان پیش بیاید: اگر آلفا آربوتین باعث آزاد سازی هیدروکینون روی پوست می شود، آیا این هیدروکینون ضرری برای پوست ندارد؟

چون آلفا آربوتین باعث آزادسازی تدریجی هیدروکینون می شود، آنهم به مقدار کم، نیازی نیست که نگران تاثیر منفی هیدروکینون روی پوستتان باشید. در واقع آلفا آربوتین به مرور زمان تاثیرش را روی پوست خواهد گذاشت و بر خلاف هیدروکینون، شما می توانید بدون وقفه و یا دوره استراحت، در دوره ای که پزشکتان معین می کند، از آلفا آربوتین با خیال راحت استفاده نمایید.

آیا آلفا آربوتین عوارضی دارد؟

آلفا آربوتین ترکیبی کاملا امن و بی ضرر محسوب می شود و خطری برای بدن نخواهد داشت. البته بهتر است در دوره بارداری از آن استفاده نشود.

آلفا آربوتین برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا آلفا آربوتین برای تمام افراد و انواع پوست، و برای رفع هر گونه لکه و تغییر رنگ پوست که در اثر نور آفتاب، افزایش سن، جوش و آکنه  ایجاد شده اند پیشنهاد می شود. البته تاکید می کنیم خانم هایی که در دوره بارداری هستند از این ترکیب استفاده نکنند.
اگر پوستی حساس دارید، خبر خوب اینکه، بر خلاف ترکیبات قوی تر مانند اسیدها و لایه بردارها که می توانند باعث ایجاد حساسیت و خشکی پوست شوند، پوستتان به راحتی می تواند آربوتین را تحمل کند.

چطور باید از آلفا آربوتین استفاده کرد؟

اول از همه باید بگوییم که بار اول استفاده از هر نوع محصول مراقبت از پوستی می تواند برای پوستتان حساسیت زا باشد، مخصوصا اگر پوستی حساس دارید. بهتر است قبل از استفاده از آلفا آربوتین، مقدار بسیار کمی از آن را روی بازو یا ساعدتان زده و ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر بعد از این مدت پوستتان به آن واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید.
برای استفاده از آن، روزی دوبار می توانید از آلفا آربوتین استفاده نماید و باید آنرا روی پوست تمیز و خشک اعمال کنید. نکته دیگر اینکه خوشبختانه آلفا آربوتین در کنار ترکیبات دیگر باعث ایجاد حساسیت نمی شود که هیچ، پیشنهاد می شود برای گرفتن نتیجه بهتر، حتما در کنار آن، از یک ترکیب روشن کننده پوست دیگر، مانند ویتامین سی، آزلاییک اسید، کوجیک اسید و یا نیاسینامید استفاده کنید. همچنین روزها در کنار آن باید از یک ضد آفتاب با کیفیت با اس پی اف ۳۰ و یا بالاتر استفاده نمایید.
نکته مهم دیگر اینکه، با اینکه آلفا آربوتین ساختاری پایدار دارد، گرما باعث خواهد شد تا تاثیر آن کمتر شود. پس حتما محصول حاوی آلفا آربوتین خودتان را در جایی خنک و خشک نگه دارید.

سخن آخر

روشن کردن پوست و جوانسازی پوست مشتریان خود را به فرمولاسیون محصولات ادونیس بسپارید .
ادونیس با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود و با بهره گیری از به روزترین فن و دانش مراقبت پوست و اسکین کر، توانست در لاین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو بدرخشد 
ادونیس با به کارگیری علم ارگانیک واسپا به آموزش و تولید محصولات بسیار ارزنده پرداخته و نامی ارزنده را در ذهن دوست داران این علم به جا گذاشته است.
مرکز ادونیس گوهری بس گرانبها و نیک و ارزشمند دربین مراکز  آموزشی در سطح بین المللی می درخشد و دارای مدیریت و مدرسی توانمند با بالاترین سطح علمی و با نبوغ اموزشی، فرمولاسیون کاربردی در سطح کشورهای پیشرفته، پشتیبانی و همراهی فارغ التحصیلان ادونیس در بازار کسب و کار تخصصی ودارنده نشان دایمن از کمپانی  ادکسل می باشد.
برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام