پارافین تراپی صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

پارافین تراپی صورت چیست و چه فوایدی دارد؟
پارافین تراپی صورت یک روش تخصصی برای جوانسازی پوست صورت بوده و به وسیله فرایندهایی که در اثر حرارت به وجود می‌آید می‌تواند تاثیراتی مفید بر کلاژن سازی پوست گذاشته و بدین ترتیب روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد. همچنین می‌تواند تیرگی‌ها را در صورت از بین برده و شفافیت پوست را تا حد مطلوبی بالا ببرد.
پارافین چیست؟

پارافین همان ماده‌ی بی‌رنگ، جامد و سفیدی است که از هیدروکربن اشباع‌شده ساخته می‌شود. از پارافین در مراکز ماساژ، اسپا و سالن‌های مراقبت از پوست برای درمان پوست‌پوست شدن دست و پا و… بهره گرفته می‌شود.

پارافین درمانی طرفداران زیادی دارد، زیرا این ماده بو ندارد، بی‌رنگ و بی‌مزه است و به‌همین‌خاطر کسی را اذیت نمی‌کند. علاوه بر مزایایی که برای پوست دارد، در تسکین درد مفاصل و ماهیچه‌ها هم مفید واقع می‌شود. در ادامه با پارافین تراپی، فواید آن و نحوه‌ انجام پارافین تراپی صورت آشنا می‌شوید. 

پارافین تراپی صورت 
 
پارافین تراپی صورت یک کار تخصصی است ونیاز به مهات زیادی دارد و بهتر است برای انجام این روش به متخصصین مراجعه کنید.متخصصان ادونیس بهترین فرآورده های تولیدی ارگانیک را در اختیار شما قرار داده تا از آنها بهره بگیرید.

برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

در این روش از پارافین گرم بر روی پوست استفاده می شود و با تاثیر حرارت بر روی لایه های زیری پوست، کلاژن سازی در پوست تحریک و فعال می شود. 
علاوه بر این حرارت پارافین بهداشتی روی پوست باعث باز شدن منافذ پوستی می شود و کمک می کند تا پوست تنفس عمیق تری داشته باشد! به همین دلیل است که که به پارافین تراپی، لایه برداری عمیق از پوست هم گفته می شود. این لایه برداری عمیق از پوست کمک می کنه تا تیرگی هایی که روی پوست ایجاد شده محو و کمرنگ بشود و با افزایش خون رسانی به پوست شفافیت، نرمی و لطافت خوبی برای پوست صورت ایجاد می شود. 

تاثیرات پارافین تراپی صورت

پارافین تراپی صورت همانطور که گفته شد می تواند روند پیری پوست را به تعویق انداخته و لطافت و شفافیت را برای پوست صورت به ارمغان بیاورد. روش کار بسیار ساده است اما باید با رعایت کلیه موارد ایمنی و زیر نظر متخصصین این رشته انجام شود تا تاثیراتی معکوس بر زیبایی پوست باقی نگذارد. به دلیل تاثیر عمیق حرارت بر پوست و تحریک لایه های زیرین پوست توسط این گرما، کلاژن سازی در پوست فعال می شود. همچنین حرارت ناشی از پارافین بهداشتی بر پوست صورت می تواند منافذ پوست را در این ناحیه باز کرده و تنفس پوست را عمیق و میسر نماید. بنابراین پارافین تراپی صورت یکی از روش هایی است که می تواند به عنوان یک لایه برداری عمیق پوست صورت از آن استفاده نموده و پوست را تمیز و پاک نمائیم. به همین دلیل می تواند تیرگی های اکتسابی پوست را از بین برده و شفافیت را در اثر تکرار این تکنیک به صورت باز گرداند. همچنین افزایش خون رسانی در این ناحیه را تامین نموده و بدین ترتیب لطافت و سرزندگی را در پوست صورت احیا می نماید.

مراحل انجام کار در پارافین تراپی صورت

پارافین تراپی صورت در 3 مرحله انجام می شود.
 
  • مرحله اول: ماساژ صورت به وسیله کرم ها یا لوسیون های مخصوص رطوبت زا
 
  • مرحله دوم: استفاده از پارافین بهداشتی گرم به وسیله یک لایه محافظ بر روی پوست
 
  • مرحله سوم: ماساژ ریلکسی صورت با روغن های گیاهی

مزایای انجام پارافین تراپی صورت
 
  • پاک سازی منافذ پوست صورت
 
ظرفیت گرمایی بالای پارافین وکس سبب باز شدن منافذ پوست شده و تعریق ، موجب هدایت آلودگی ها به خارج از پوست می شود. این امر سبب کاهش دانه های سر سیاه و سر سفید پوست می شود.
 
  • روشن شدن پوست
 
 گرمای اعمال شده در پارافین تراپی پوست صورت سبب افزایش چرخه خون در صورت شده و پوست را روشن می کند.
 
  • کاهش چین و چروک پوست

گرمای پارافین سبب کاهش فشار بر عضلات صورت که موجب ایجاد چین و چروک پوست شده اند می شود.
 
  • مرطوب کننده

به دلیل اینکه از لوسیون های مرطوب کننده قوی در حین پارافین درمانی صورت استفاده می شود و گرما نیز موجب باز شدن منافذ پوست می گردد ، بنابراین یک مرطوب سازی عمیق انجام می شود.
 
  • آرامش بخش
 
حرارت طولانی (همانند فیزیوتراپی) سبب ایجاد آرامش می شود و درد و سفتی مفاصل را کاهش می دهد.
 
خطرات پارافین تراپی صورت

موم پارافین در آزمایشگاه آزمایش می شود تا ایمنی و بهداشتی بودن آن برای بدن کاملا تایید شود. پارافین یک ماده تقریبا کم خطر  و دارای نقطه ذوب پایین

است، به این معنی  که می توان آن را  در دمای کم، بدون ایجاد سوختگی  و به راحتی روی پوست اعمال کرد.

با این حال، در پارافین تراپی صورت ممکن است عوارضی ایجاد  شود. این عوارض عبارتنداز:
 
1. اگر شما پوست بسیار حساسی دارید، موم پارافین ممکن است باعث بروز خارش شود.

2. انتقال گرما باعث بروز  قرمزی در پوست شده و همین موضوع سبب خارش و تحریک بیشتر پوست می شود.

توصیه می شود در مواردی هم برخی افراد از پارافین تراپی استفاده نکنند.

 موارد منع پارافین تراپی صورت و پا عبارتند از:
  • گردش خون ضعیف
  • بی حس شدن دست یا پا
  • بیماران دیابتی
  • وجود هر گونه زخم های باز روی پوست


نظرات

یکشنبه 1400/02/05 ساعت 19:59:44 | فرح ناز سلیمی
عالی بود و مفید واقع شد از مطالب خوبتان سپاسگذارم🌹🌹🌹🌹

نظر شما


مشاوره و ثبت نام