خواص آویشن برای پوست

خواص آویشن برای پوست
خواص آویشن برای پوست را در این مقاله بررسی می کنیم. اسپری آویشن برای پوست چه مزایایی دارد؟ برای بررسی خواص گیاه آویشن بر پوست با ما همراه باشید.
شما احتمالا با گیاه آویشن به عنوان دمنوش گیاهی و چاشنی غذا یا ادویه آشنا هستید. معمولا برای پوست و مو از اسانس و روغن آویشن استفاده می شود. روغن آویشن دارای خاصیت ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. این ماده معمولاً به عنوان یک ماده مهم در مواد غذایی و آرایشی استفاده می شود. همچنین در ساخت دهانشویه نیز کاربرد دارد. چندین مطالعه وجود دارد که از تاثیر روغن اسانس آویشن در کاهش یا از بین بردن آکنه و مشکلات پوستی خبر می دهد. 

اسپری آویشن برای پوست

یکی از مواد طبیعی برای زیبایی پوست و مو آویشن می باشد. طبع گیاه آویشن گرم می باشد. اسپری آویشن برای پوست میتواند موجب درمان آکنه و قارچ های پوستی شود. گیاه آویشن علاوه بر تاثیرات مثبتی که برای پوست دارد، تاثیرات مهمی در سلامتی بدن نیز دارد. شما با مصرف آن به صورت دمنوش و چای آویشن و یا به عنوان ادویه در غذاها می توانید به سلامتی خود کمک کنید. ترکیبات مختلفی در گیاه آویشن وجود دارد در واقع آویشن حاوی چندین ترکیب است که فواید زیادی برای پوست و سلامتی دارد. این ترکیبات عبارتند از:

1- کارواکرول

کارواکرول یک ترکیب شیمیایی در گیاه آویشن است که موجب تاثیرات مثبت آن روی پوست و سلامتی می شود. از این ترکیبات برای ساخت انواع کرم و پماد های
پوستی استفاده می شود.

2- تیمول

تیمول یک ترکیب شیمیایی فنولی می باشد. این ترکیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و در گیاهانی مانند آویشن وجود دارد. این ترکیب فواید بسیاری برای سم زدایی بدن و پاکسازی پوست خواهد داشت.

3- سینول

یکی دیگر از ترکیبات گیاه اویشن سینول است که تاثیرات زیادی در ایجاد خاصیت ضد قارچی آن برای پوست دارد. در ادامه خواص آویشن برای پوست و از بین بردن لکه و مشکلات پوستی را خواهیم گفت.

برای داشتن صورتی صاف و یک دست می توانید از آویشن استفاده کنید. اسپری کردن آویشن روی پوست و یا استفاده از روغن آن میتواند در درمان آکنه و جوش موثر باشد. روغن آویشن در کاهش باکتری های ایجاد کننده آکنه بر روی پوست مؤثر است. در یک مطالعه که روغن آویشن را با روغن پونه کوهی مقایسه کرده بود، نشان داد که هر دو قادر به از بین بردن باکتری ها بودند، حتی روغن و عصاره آویشن از گیاه پونه کوهی موثرتر بوده است. در ادامه برخی از مشکلات پوستی که در اثر مصرف آویشن بهبود می یابند را ذکر می کنیم:
 
  • آکنه
  • جوش و لکه های پوستی
  • تیرگی پوست
  • قارچ های پوستی

نحوه استفاده آویشن برای پوست

شما می توانید از دم کرده گیاه آویشن، پودر آویشن و یا روغن و عصاره آن برای درمان مشکلات پوستی به صورت ماسک خانگی استفاده کنید.برای فراگیری آموزش عصاره گیری از آویشن با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم و بعد از شستشوی پوست، پوستتان را با آن ماساژ دهید. همچنین از دمکرده گیاه آویشن و یا پودر آن می توانید برای اسپری روی پوست خود استفاده کنید. این عمل موجب از بین رفتن قارچ ها و مشکلات پوستی می شود. همچنین مطالعات نشان داده است که آویشن موجب روشن تر شدن پوست و از بین رفتن تیرگی های ایجاد شده می شود.

فواید عصاره آویشن

عصاره آویشن یا به اصطلاح روغن آویشن علاوه بر تاثیراتش روی پوست ، به طور کلی روی سلامتی بدن نیز تاثیرگذار است. در واقع گیاه آویشن را می توان به صورت های مختلف با کاربرد های مختلف امتحان کرد. پاکسازی و جوانسازی پوست ، پیشگیری از سرطان و … از دیگر خواص آویشن می باشند. حال در ادامه خواص دیگر آویشن را ذکر می کنیم.

1- جلوگیری از ریزش مو

عصاره آویشن همراه با ماساژ ممکن است به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر ، اطلاعات کمی وجود دارد که نشان می دهد روغن آویشن برای این بیماری مؤثر است یا خیر. اگرچه شواهد حاکی از آن است که ترکیبی از روغنهای گیاهی که شامل عصاره آویشن است ممکن است یک درمان مؤثر برای جلوگیری از ریزش مو باشد. همچنین از آویشن می توان در درمان موخوره به صورت خانگی استفاده کرد.

2- سرطان سینه

یک مطالعه نشان داده که عصاره آویشن وحشی ممکن است در مبارزه با سرطان پستان کمک دهنده باشد. البته این مطالعات هنوز تکمیل نشده است.

3- سرفه و عفونت های دستگاه تنفسی

تیمول موجود در روغن آویشن دارای خواص ضد اسپاسم است. مخلوط گل پامچال و روغن اسانس آویشن در کاهش سرفه و کاهش مدت زمان عفونت های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی مؤثر است.

4- نگهدارنده مواد غذایی

آویشن در از بین بردن باکتری ها و قارچ های مربوط به مواد غذایی مؤثر است. بنابراین آویشن در بحث تغذیه نیز مفید واقع شده است. مشخص شده است که آویشن و تیمول دارای اثرات ضد باکتریایی علیه باکتریها از جمله سالمونلا ، استافیلوکوکوس اورئوس و هلیکوباکتر پیلوری هستند.

5- بیماری قلبی

کارواکرول موجود در آویشن یک ماده ضد التهاب مؤثر با قابلیت های محافظت کننده قلب است که برای افراد مبتلا به بیماری قلبی مفید می باشد.

6- بهداشت دهان و دندان

اثرات ضد التهابی تیمول موجود در آویشن در چندین مطالعه ثبت شده است. تیمول موجود در آویشن در کاهش التهاب و عفونت مؤثر است. طبق تحقیقات اخیر ، خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی تیمول، آن را برای سلامتی دهان و دندان مفید می کند. از این ترکیب در تهیه دهانشویه نیز استفاده می شود.

7- سرماخوردگی

طبع گیاه آویشن گرم مزاج است و به همین دلیل برای درمان سرما خوردگی و آنفلانزا پیشنهاد می شود. استفاده از دمنوش آویشن موجب گرم شدن بدن و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود. البته مصرف این دمنوش برای گرم مزاج ها به صورت روزانه توصیه نمی شود. بنابراین باید به مزاج غذاها برای تغذیه سالم توجه داشته باشیم.

متخصصان ادونیس فرآورده های تولیدی ارگانیک را در اختیار شما قرار داده تا از آنها بهره بگیرید. برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

در صورتی که تمایل دارید با ساخت صابون ها ی دست ساز و عصاره گیری از میوه ها و گیاهان  به صورت کامل آشنا شوید می توانید در دوره آموزشی موجود در آموزشگاه متین رویان  شرکت کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام