تنتور های گیاهی

تنتور های گیاهی
تنتور یک عصاره مایع ساخته شده توسط گیاهان خیساندن در الکل برای استخراج مواد تشکیل دهنده فعال گیاهان است.
الکل یک حلال عالی محسوب می شود، زیرا که درجه مواد غذایی است و می تواند اجزای گیاهی مانند رزین ها و آلکالوئیدها را استخراج کند که در آب بسیار محلول هستند. بعد از چند هفته، گیاهان پس از انقباض و از بین بردن، مایع را ترک می کنند.

تنتور را می توان از یک گیاه تک یا ترکیبی از گیاهان تولید کرد.

تنتور های گیاهی به دلیل جذب سریع آنها و به دلیل طول عمر مفید آنها استفاده می شود. اگر مقدار الکل یک تنور نگرانی باشد، عصاره گلیسیرین، کپسول یا قرص ممکن است به جای آن استفاده شود. تنتور گیاهی در فروشگاه های بهداشتی، بعضی از فروشگاه های مواد مخدر و مواد غذایی، و فروشگاه آنلاین فروخته می شود. برخی از تنتورها مانند آرینیکا و تنتور مرکب بنزوئین باید فقط از خارج استفاده شوند.

انواع الکل

الکل مصرفی در گیاهان دارویی تجاری معمولا به نوع گیاه بستگی دارد. گیاهان با اجزای محلول در آب با درصد کمتر از الکل استخراج می شوند، در حالی که سایر اجزای تشکیل دهنده می توانند تنها با سطوح بالاتر الکل استخراج شوند.

تنتور های گیاهی تجاری اغلب با الکل خالص ساخته شده از ذرت، انگور، گندم و یا نیشکر ساخته شده و تقریبا در برابر 190 تقسیم می شوند. گیاهپزشکان گاهی اوقات با استفاده از ودکا (80 تا 100 اثبات) گیاهان گیاهی را در دسته های کوچک استفاده می کنند.

ساخت یک تنتور

تنتور گیاهی با ترکیب دقیق مرتب سازی قطعات گیاهی و حذف هر گونه قطعات ناخواسته ساخته می شود. مقدار مورد نیاز از ماده ی گیاهی (ریشه، برگ، گل یا میوه) را در یک ظرف شیشه ای ترجیحا استریل قرار دهید.  با چسباندن برچسب مشخصات مانند نام، قسمت گیاهی مورد استفاده، شماره دسته و تاریخ آن را یادداشت کنید.

شیشه ای با الکل پر می شود، به صورت محکم بسته شده و مجاز به نشستن برای هفته ها می شود. ممکن است به طور منظم تکان داده شود و در صورت لزوم ممکن است الکل با الکل اضافه شود. مواد گیاهی انباشته شده و برداشته می شوند و مایع به طور معمول به بطری های شیشه ای کوچک، با برچسب با بشقاب شیشه ای ریخته می شود.

اگر گیاهان خشک شده برای ایجاد تنتور مورد استفاده قرار گیرد، یک نسبت معمول یک ماده خشک ماده گیاهی به 4 قسمت مایع (نسبت 1: 4) است. اگر از گیاهان تازه استفاده می شود، یک نسبت معمول 1 ماده گیاهی به یک قسمت مایع (نسبت 1: 1) است.

گیاهان متداول

گیاهانی که به طور معمول برای تزریق استفاده می شوند عبارتند از: ریحان، گردو سیاه ، گراز، چاگا ، توت خشک درختان ، قاصدک ، اکیناسه ، گین کج، هویج ، جینسنگ ، قره قاط ، خار، نعناع، ​​برگ سرخس و ریشی.

استفاده از Tinctures

تنتورها برای انواع بیماری ها و نگرانی های بهداشتی مانند مشکلات خواب، میگرن، درد عصب، عرق کردن، گرفتگی قاعدگی، و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر

محصولات ادونیس که در صدر محصولات زیبایی و درمانی قرار دارد ، علاوه بر زیبایی پوست نقش درمانی داشته و طیف وسیعی از مشکلات پوستی را هدف قرار داده است. 

متخصصان ادونیس فرآورده های تولیدی ارگانیک را در اختیار شما قرار داده تا از آنها بهره بگیرید. برای مشاهده بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید. ساخت محصولات ارایشی و بهداشتی دستساز را از ادونیس بیاموزید .

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 


 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام