فواید خاک رس چیست؟

فواید خاک رس چیست؟
خاک رس در طبیعت به وفور موجود است و اثراتی جادویی بر بدن و به خصوص بر پوست می گذارد. اگر بخواهیم از فواید خاک رس بگوییم می بایست به اندازه یک کتاب بگوییم اما در این مطلب تنها به تعدادی از خواص خاک رس که پررنگ تر هستند بسنده میکنیم.
خاک رس دارای عناصری همچون اکسیژن، هیدروژن، آلومینیوم، سیلیس و نیتروژن در ذرات تشکیل دهنده خود می باشد. این نوع خاک به راحتی یافت می شود و اثرات اعجاب انگیزی برای درمان مشکلات پوستی شما دارد.
  • اگر دچار گزیدگی نیش حشرات شده اید شما فقط نیاز دارید که خاک رس را به کمک پارچه ای تمیز روی منطقه آسیب دیده قرار دهید تا تسکین یابد. این محصول جادویی حتی برای دردهای عضلانی و درد قاعدگی نیز کاربرد دارد.
  • خاک رس یکی از موثرترین مواد سم زدایی به شمار می‌رود خواص سلامتی خاک رس شامل اثرات بهداشتی عمیق برای سیستم گوارش، پوست، اندام‌های داخلی، سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و سم زدایی می‌باشد. این خاک حاصل خاکستر آتشفشان های سالیان درازی است که در مناطق مختلف یافت می گردد.
  • خاک رس به بهبود گردش خون کمک می کند. در واقع گردش خون در حذف سلول های مرده پوست موثر است. به همین دلیل است که این خاک باعث شادابی و نشاط و جوانی پوست می شود.
یکی از ماده های بسیاری مهمی که در خاک رس وجود دارد، بنتونیت می باشد. بنتونیت در سلامت پوست نقش بسزایی ایفا می کند. این نوع خاک قادر است که به راحتی سموم را از پوست شما جدا کند و پوستتان را پاکسازی کند. علاوه بر پوست اثرات مفیدی نیز بر موی سر و سیستم گوارش بدن انسان دارد و ما قصد داریم در این مطلب به فواید خاک رس بپردازیم.

بهبود پوست چرب با خاک رس

پوست چرب به ویژه در فصل تابستان بسیار آزار دهنده است و باید راهی برای جلوگیری از چربی آن پیدا کرد. 

خاک رس لایه بردارخوب پوست

برای اسکراب و لایه برداری، می توان از خاک رس اسنفاده کرد. 

گردش خون به کمک خاک رس

گردش خون مناسب برای حفظ سلامتی ما بسیار مهم است. خاک رس به بهبود گردش خون کمک می کند. در واقع گردش خون در حذف سلول های مرده پوست موثر است.

کمک به درمان آلرژی با خاک‌رس

برای درمان آلرژی و عفونت های پوستی کافیست ماسکی با ترکیب خاک رس، گلاب و کمی کافور بسازید. این خمیر را روی منطقه آسیب دیده پوست بزنید.

کمک به رفع سوختگی حاصل از نور خورشید

قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه ماورای بنفش منجر به برنزه شدن پوست می شود. خاک رس، می تواند از تغییر رنگی پوست جلوگیری کند. 

تجربه داشتن موهای براق و نرم با خاک رس

هر کسی تمایل به داشتن موهایی صاف و ابریشمی مانند آنچه که در تبلیغات محصولات مربوط به مو می بیند دارد. خاک رس، یک راه طبیعی برای به دست آوردن موهایی جذاب است. 

ضد عفونی کننده قوی

خاک رس می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده شود. فقط کافیست آن را با آب مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.

کاهش سیاهی های پوست با خاک رس

اگر پوست تان تیره شده و می خواهید قسمت های سیاه پوست را از بین ببرید از خاک رس استفاده کنید. 

کمک به درمان نیش حشرات با خاک‌رس

شما فقط نیاز دارید که خاک رس را به کمک پارچه ای تمیز روی منطقه آسیب دیده قرار دهید تا تسکین یابد. این محصول جادویی حتی برای دردهای عضلانی و درد قاعدگی نیز کاربرد دارد.

آیا هر صابون پوست ما را پاکیزه می‌کند؟

ما برای پاکسازی‌ پوست که روزانه در معرض انواع آلودگی‌ها و سموم است. از صابون استفاده می‌کنیم. اما باید بدانیم که بسیاری از صابون‌های صنعتی حاوی درصد بالایی از مواد شیمیایی هستند که به پوست ما که در واقع لایه‌ی بیرونی بدن است و سموم می‌تواند از طریق آن به بدن نفوذ پیدا کنند، آسیب می‌رسانند.صابون‌های دست‌ساز و طبیعی ادونیس در پاکسازی و لطافت پوست تاثیر چشمگیری دارند. 

متخصصان ادونیس فرآورده های تولیدی ارگانیک را در اختیار شما قرار داده تا از آنها بهره بگیرید. برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

در صورتی که تمایل دارید با ساخت صابون های دست ساز به صورت کامل آشنا شوید می توانید در دوره آموزشی موجود در آموزشگاه متین رویان  شرکت کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام