7 خاصیت اعجاب آور روغن دارچین بر زیبایی

7 خاصیت اعجاب آور روغن دارچین بر زیبایی
گرمای ماندگار دارچین با آن عطر و بوی دلپذیر، حقیقتا بی نظیر است. دارچین یکی از موارد ضروری در کابینت آشپزخانه ی هر کسی است. اما این ادویه ی شیرین جدای از عطر و طعمی که دارد، می تواند درمانی برای چندین مشکل بهداشتی باشد. بیش تر خواص و طعم دارچین در پوست این درخت است. روغن معطر دارچین همیشه با استفاده از تقطیر بخار پوست دارچین استخراج می شود. این روغن رایحه ای آرامش بخش و شیرین دارد که فورا ذهن و روح شما را تسکین می دهد.
در اصل دو نوع روغن دارچین وجود دارد:
 
 
  •  روغن معطر برگ دارچین 
این روغن معطر زردرنگ از برگ های درختچه ی دارچین گرفته شده است.
  •  روغن معطر پوست درختچه ی دارچین 
این روغن قرمز مایل به قهوه ای همان طور که از نام اش پیداست، از پوست درختچه ی دارچین گرفته شده است.

هر دوی این روغن های معطر به جز داشتن ترکیبات شیمیایی مختلف، اغلب مزایای یکسانی برای سلامتی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با سایر خواص و مضرات روغن دارچین بیشتر آشنا شویم.

خواص روغن دارچین
 
  1. جوان سازی پوست صورت

روغن دارچین به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به سفت تر شدن پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.
 
  1. آکنه و جوش صورت

مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شده نشان می دهد که روغن پوست دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد به درمان مشکلات پوستی ناشی از التهاب مانند آکنه و جوش صورت کمک می کند.
 
  1. تقویت و افزایش رشد مو

روغن دارچین حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است که به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد موی سر می شود.
 
  1. درمان شوره سر

روغن دارچین بع دلیل خواص ضد قارچی و ضد میکروبی که دارد باعث درمان خارش و شوره مو می شود.
 
  1. لب

روغن دارچین یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای بزرگ تر کردن لب ها محسوب می شود. در واقع روغن دارچین با بهبود گردش خون در لب ها به بزرگ تر شدن آن ها کمک می کند.
 
  1. ناخن
بر اساس تحقیقات منتشر شده در سال 2016، روغن دارچین دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی قوی بوده و خطر ابتلا به قارچ ناخن و سایر عفونت های قارچی را کاهش می دهد.برای درمان قارچ ناخن، چند قطره روغن دارچین را با روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی ناخن ها بمالید.
 
  1. دهان و دندان
روغن دارچین یکی از بهترین روش های طبیعی برای ضد عفونی کردن دهان است که به خوشبو شدن آن کمک می کند. اوژنول موجود در روغن دارچین به سلامت دندان ها و لثه ها کمک کرده و دندان درد را سریع تر درمان می کند.

نحوه ی استفاده از روغن معطر دارچین
 
  • در دستگاه پخش کننده
 گرما و رایحه ی شیرینی که از روغن معطر دارچین به مشام می رسد، به باز شدن قلب و ذهن تان کمک می کند. شما می توانید ترکیبی از روغن دارچین و برخی روغن های دیگر را برای تسکین ذهن و روح تان در فضا پخش کنید.
 
  • به عنوان روغن ماساژ
روغن ماساژ تهیه شده از روغن معطر دارچین به عنوان یک روغن پایه در کاهش درد عضلات و مفصل ها شگفتی می آفریند.


خطرات روغن معطر دارچین

با توجه به طبیعت بسیار غلیظ روغن معطر دارچین، قبل از به کار بردن آن، احتیاط زیادی باید به خرج بدهید. در این جا چند مورد مهم وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید:
 
  • روغن معطر دارچین همیشه باید با روغن های دیگر رقیق شود.
  • این روغن برای کودکان زیر سن 6 سال ایمن نیست.
  • استفاده از محصول بدون رقیق کردن، می تواند منجر به سوزش و تحریک پوست شود.
  • محصول را مستقیما از بطری اشتنشاق نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک مجرای بینی شود.
  • قبل از به کار بردن روغن معطر دارچین در منطقه ی دچار مشکل، سعی کنید کمی از آن را روی پای تان تست کنید. استعمال این روغن را تکرار نکنید، بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شود.
  • از تماس روغن معطر دارچین با چشم ها، بینی و گوش ها اجتناب کنید.

سخن آخر:

پوست سالم، پایه و اساس ظاهری زیبا و جوان است. داشتن پوست شاداب و درخشان ممکن نیست، مگر با مراقبت مناسب از آن. بنابراین، دفعه بعد که قصد خرید یک محصول مراقبت از پوست را داشتید، محصولی را انتخاب کنید که حاوی عصاره دارچین باشد. مطمئن باشید پوست شما برای این انتخاب مدیون‌تان خواهد بود.

محصولات ادونیس که در صدر محصولات زیبایی و درمانی قرار دارد ، علاوه بر زیبایی پوست نقش درمانی داشته و طیف وسیعی از مشکلات پوستی را هدف قرار داده است.

روغن کشی و عصاره گیری از مواد موثره را از ادونیس بیاموزید .

برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام