خواص و فواید میوه پاپایا برای پوست

خواص و فواید میوه پاپایا برای پوست
پاپایا علاوه بر اینکه میوه‌ای خوشمزه است، یک منبع مواد مغذی با فواید سلامتی بیشمار است. طبق یک مقاله‌ی منتشر شده در سال ۲۰۱۳، بسیاری از خواص پاپایا را می‌توان به میزان بالای ویتامین‌های B.A و C موجود در آن نسبت داد. آنزیم‌های پروتئولیتیک (تجزیه کننده‌ی پروتئین) آن مانند پاپائین (papain) و کیموپاپائین (chymopapain) نیز دارای خواص ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروسی هستند.
پاپایا به عنوان یک درمان خانگی طبیعی و همچنین برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و مو محبوبیت زیادی پیداکرده است. برای دانستن بهترین خواص میوه پاپایا برای پوست، مقاله را دنبال کنید.

پاپایا چیست
 
میوه پاپایا یا انبه هندی ، میوه بومی آمریکای مرکزی است که به سایر کشورهای جهان نیز راه یافته است این میوه از طریق کاشت تخم تولید می شود و بیشتر در جنوب ایران و سیستان و بلوچستان می روید. از میوه های محلی محسوب می شود و از نظر کیفیت بسیار  مرغوب است این محصول از سیستان و بلوچستان به بعضی از مناطق کشور جهت فروش عرضه می شود .
از آنجا که میوه پاپایا غنی از ویتامین  A می باشد از طریق شکستن پروتئین  های غیر فعال به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند همچنین از بهترین ویژگی های میوه  پاپایا خاصیت آب رسانی آن است که نسبت به میوه هایی مانند سیب و موز سبز، دارای کاروتن بیشتری است. 

مزایای پاپایا برای پوست چیست

پاپایا (Papaya) پوست را می‌تواند هم از خارج و هم از داخل منفعت بخشد. این میوه گرمسیری مواد مغذی مهمی برای سلامت و زیبایی پوست فراهم می‌کند. پایا برای مراقبت از پوست به عنوان کاربرد موضعی شامل آنزیم‌های جوان‌سازی است که پوست را برای ایجاد چهره شاداب لایه‌برداری می‌کند.

راز پاپایا برای ایجاد زیبایی پوست

راز پاپایا برای ایجاد زیبایی پوست و جوانسازی آن وجود آنزیم پاپاین (papain) می‌باشد. آنزیم‌ها در بدن به عنوان عواملی که باعث شکستن پروتئین هستند مهم می‌باشند. لایه‌برداری خوب ویژگی مهم روش مراقبت از پوست خوب است. وجود سلول‌های مرده، پوست را زبر و کسل‌کننده می‌سازد. لایه‌بردار، سلول‌های مرده را می‌زداید و موجب آشکار شدن پوست تازه زیرین می‌شود. آنزیم پاپاین به عنوان یک لایه‌بردار از طریق حل و شکستن پروتئین‌ها در پوست مرده عمل می‌کند.

ماسک و پاک‌کننده‌هایی ساخته شده توسط متخصصان ادونیس از پاپایا، آنزیم‌هایی از پاپایای سبز می‌گیرند. این آنزیم‌ها جدا شده و سپس به محصول در طی تولید اضافه می‌شوند. با استفاده از ماسک لایه‌بردار ساخته شده با آنزیم پاپاین، یک روش طبیعی برای پاکسازی و جوانسازی پوست کدر و به ظاهر خسته است. هنگام استفاده از پاپایا برای مراقبت از پوست، کل میوه می‌تواند به عنوان ماسک استفاده شود.
 
6 DIY Face Masks For Glowing Skin | RITZ

به طور کلی میوه رسیده ساده‌ترین راه برای آماده‌سازی ماسک‌های مراقبت از پوست و درمان است. میوه له شده می‌تواند به تنهایی یا مخلوط شده با مواد طبیعی دیگر برای پوست استفاده شود. پاپایای مخلوط شده با عسل می‌تواند ماسک غنی‌شده و روشن‌کننده پوست را ایجاد کند. همچنین میوه رسیده می‌تواند با نمک درشت مخلوط شده و به عنوان یک لایه‌بردار همراه با سایش برای روشن کردن پوست استفاده شود. به همین ترتیب، خاک رس مخلوط شده با پاپایا، یک ماسک روغنی برای پوست و بدن ایحاد می‌کند.

بسیاری از محصولات لایه‌بردار مراقبت پوست، آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) استفاده می‌کنند. این ماده به عنوان حل‌کننده پروتئین بر روی لایه سطحی پوست مانند آنزیم پاپاین عمل می‌کند. استفاده از پاپایا و پاپاین یک جایگزین طبیعی و گیاهی به جای لایه‌بردار شیمیایی می‌باشد.

سلامتی یکی از اجزای مهم داشتن سلامت پوست است. میوه پاپایا حاوی مقدار فراوانی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K، دارای همه مواد غذایی مهم برای سلامتی است. همچنین منبع خوب ویتامین B، آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاوونوئید است. زمانیکه پاپایا برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود هم میان وعده خوب برای سلامتی و هم باعث زیبایی پوست می‌شود.

وجود ویژگیهای بی نظیر در آب پاپایا مانند داشتن  ویتامین A فراوان ، داشتن خاصیت جوان کنندگی، آبرسانی و لایه برداری آن ، متخصصان ادونیس را بر آن داشت تا در خط تولید خود ، از این میوه بی نظیر در ساخت کرم ، ماسک و لایه بردار ها برای آبرسانی ، جوانسازی و پیشگیری از پیری زودرس که ناشی ازخشکی و دهیدراته بودن پوست می باشد استفاده کند همچنین ترکیبات استفاده شده از عصاره میوه ها ،گیاهان و جلبک دریایی ، محصولات ادونیس را در صدر محصولات زیبایی و درمانی قرار داده است که علاوه بر زیبایی پوست نقش درمانی داشته و طیف وسیعی از مشکلات پوستی را هدف قرار داده است.

خواص پاپایا برای زیبایی پوست
 
  • به مدت طولانی پوست را شفاف و درخشنده می کند
  • جوان کننده و از بین بردن علایم پیری است
  • موثر در رفع لکه های تیره و روشن شدن رنگ پوست می باشد 
  • موثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است 
  • به دلیل وجود آلفا هیدروکسی اسید یک لایه بردار طبیعی و بدون ضرر محسوب می شود و سلولهای مرده را از سطح پوست برمی دارد
  • بدلیل وجود اسیدیته در سفت  و صاف شدن پوست نقش مهمی دارد.

ماسک پاپایا پوست صورت را تغذیه کرده ، زیبا و درخشان می کند . غنی از ویتامین های A، E، C   است و بدلیل خواص آنتی اکسیدانی آن ، پوست نرم و مرطوب شده ، آکنه، لک و تیرگی  از بین رفته و بتدریج  رنگ پوست روشن و شفاف میشود .
لازم به ذکر است محصولات ادونیس که دارای مواد آبرسانی پاپایاست جهت آبرسانی و سایر مشکلات پوستی شما گزینه بسیار  مناسبی است.

برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام