رژ لب های گیاهی ادونیس

رژ لب های گیاهی ادونیس
لوازم آرایشی در دنیا یکی از پرمصرف ترین اقلام مورد استفاده افراد است که همیشه اهمیت زیادی برای خانم‌ها دارد. اما نحوه خرید و استفاده از آن‌ها نیز مهم است. رژ لب یکی از لوازم آرایشی رایج دنیاست که تقریباً تمام خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند، اما مسئله‌ای که کمتر مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد، این است که چشم‌ها و لب‌ها مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای چهره هستند که بیشترین تولیدهای محصولات آرایشی هم مربوط به این دو ناحیه است… این یعنی زنگ خطر برای خانم‌هایی که بدون هیچ تحقیق و شناختی برای خرید محصولات آرایشی (مخصوصاً مربوط به چشم‌ها و لب‌ها) اقدام می‌کنند.
امروز مارو همراهی کنید کلی سوپرایز خوب براتون داریم…

رژ لب چیست ؟

رژلب  یا همان لیپ استیک که در گذشته به آن ماتیک می‌گفتند محصولی جامد و چرب بوده و دارای عطر و بوی تازه و مطمئن و لغزندگی مناسب است. این محصول، به دلیل دارا بودن مزیت پوشانندگی بالا در بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. همچنین مقام اول را به لحاظ دوام و پوشانندگی مخملی در میان تمامی محصولات آرایشی لب دارد .

تاریخچه رژ لب 

در گذشته، زنان مصری، رومی و سومری از موادی چون زعفران، موم عسل، حنا و لاجورد به‌عنوان رژ لب استفاده می‌کردند. بسیاری از مصریان از حنا برای رنگ دادن به دست و صورت و لب خود استفاده می‌کردند اما رژلب مورد علاقه کلئوپاترا بیشتر از پوست سوسک و پولک ماهی بوده، به این شکل که آن‌ها را خرد کرده و به‌صورت ماتیک بر روی لبان خود می‌زدند. در انگلستان هم ملکه الیزابت با استفاده از پودر سفید و رژلب (ماتیک) قرمز در مجامع حضور پیدا می‌کرد.
امروزه در کشورهای اسلامی مانند ایران و عربستان خرید لوازم آرایشی، خصوصاً خرید رژلب‌های براق و مات به اوج خود رسیده است .

آشنایی با انواع رژ لب

منظور از انواع رژ لب فقط تفاوت در رنگ آن‌ها نیست، رژلب‌های مختلفی در بازار وجود دارد که ازنظر جنس و بافت باهم تفاوت دارند و به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه خانم‌ها باید با انواع رژلب‌های جامد و مایع و ویژگی هر یک از آن‌ها آشنا باشند تا بتوانند بهترین رژ لب را برای موقعیت‌های مختلف انتخاب کنند.

چه رنگی برای چه پوستی 

برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به جنس و رنگ پوست خود توجه کنید . خانم‌هایی که پوست صورت نسبتاً تیره‌ای دارند، بهتر است از رژهای قرمز تیره، بنفش و گوجه‌ای براق استفاده کنند. رژهای قهوه‌ای روشن و آجری با سایه صورتی‌رنگ، برای خانم‌هایی مناسب‌تر هستند که رنگ پوستشان روشن‌تر است. اگر رنگ پوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی.

آیا میدانید رژلب از چه موادی ساخته می‌شود 

مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژلب به این شرح است :
  • موم
موم به دلیل حالت پذیری زیادی که دارد، به‌عنوان عنصری شکل‌دهنده در رژ لب ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبی از سه موم را می‌توان در رژ لب ها یافت: موم زنبورعسل  ، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگ‌های نخل برزیلی گرفته می‌شود و گران‌تر از بقیه موم‌ها است.
  • روغن
روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژ لب ها استفاده می‌شوند. همچنین کره کاکائو نیز از اجزای تشکیل دهنده رژها است.

موم و روغن از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده رژلب هستند و حدود ۶۰ درصد وزن آن را شامل می‌شوند.

معایب استفاده از رژ لب های شیمیایی 
 
  • تحقیقات نشان می دهد بلعیدن رژ لب های شیمیایی خطر ابتلا به سرطان های ریوی و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می دهد .
  • سرب یکی از مهمترین مواد مضر موجود در رژ لب های شیمیایی، عوارضی مانند ناباروری، کم‌خونی، عقب ماندگی ذهنی و سرطان را به همراه دارد .
  • در رژهای با فرمول شیمیایی اغلب از رنگدانه هایی مانند قطران زغال سنگ و رنگ های محلول در آب دریاچه ها استفاده می شود که بسیار سمی و سرطان‌زا هستند و این ترکیبات سمی در صورت بلع باعث تهوع، سردرد، تحریک پوست و ایجاد سرطان‌های پوستی می‌شوند .
  • ترکیبات شیمیایی خوشبو کننده این محصولات، اغلب منجر به التهاب، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها می شوند .
  • ترکیب فرم آلدهید حاضر در فرمولاسیون این نوع رژ لب ها باعث التهاب و تحریک پوستی و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی می‌شود.
  • پارابن ها و نگهدارنده های شیمیایی موجود در رژ لب های شیمیایی می‌توانند فعالیت‌های غددی را مختل کنند یعنی به عبارتی وضعیت هورمون‌ها را در بدن به هم بزنند .
  • متخصصان استفاده از این نوع رژ لب ها را در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول به هیچ عنوان توصیه نمی کنند. همچنین استفاده کودکان نیز از این نوع محصولات به دلیل عوارض جبران ناپذیر آن بر روی سلامتی، ممنوع اعلام شده است.

مزایای استفاده از رژ لب های طبیعی و سالم 

با رسیدن به این بخش از مقاله شاید از خودتان بپرسید چه رژلبی را سالم و طبیعی بدانیم…؟ 
ما با شماییم تا از مزایای این رژ با شما سخن بگوییم .
  • اجزاء تشکیل دهنده این رژها از مواد کاملا طبیعی و ایمن می باشند و هیچگونه مواد شیمیایی و مضری در ساخت این رژلب ها استفاده نمی شود .
  • در تولید این سری محصولات به هیچ عنوان از فلزات سنگین، پارابن ها و سولفات ها استفاده نمی شود.
  • در فرمولاسیون رژلب های تولید شده از رنگدانه های سالم و طبیعی و ترکیبات مغذی از جمله کره کاکائو، کره شیا و ویتامین E استفاده می شود که به تغذیه و جوان سازی پوست لب کمک شایانی می کنند .
  • به دلیل استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن‌های نارگیل، آووکادو، زیتون، جوجوبا و آرگان در رژلب های طبیعی، این دسته محصولات دارای خواص ضدالتهابی، آرام کننده پوست لب و ضدباکتریایی بوده و از ترک خوردگی و خشکی لب‌ها جلوگیری می‌کنند .
  • در فرمولاسیون رژهای طبیعی و سالم اغلب از عصاره های گیاهان دارویی مانند آلوئه ورا، بابونه و چای سبز استفاده می شود که هرکدام از این مواد خاصیت منحصربه فردی در سلامتی پوست لب دارند .
  • رنگ دانه‌های بکار رفته در رژ لب های طبیعی اغلب از منابع معدنی و گیاهی مانند ریشه، میوه، دانه و برگ گیاهان استخراج می شود .
  • به علت فرمولاسیون کاملا طبیعی و سالم این محصولات، استفاده از آنها در دوران بارداری و نیز در کودکان بی ضرر محسوب می شود .
اکنون‌که دانستید رژلب‌ها از چه موادی تشکیل می شوند، موقع انتخاب فرا می رسد… 
توصیه ما به شما انتخاب رژلبی است که تا حد امکان حاوی ترکیبات طبیعی بوده و مواد سمی در آن به کار نرفته باشد.
میخوام بهتون یه رژلب خوب و باکیفیت و البته ۱۰۰ درصد ارگانیک رو معرفی کنم تا با استفاده از اون خیال خودتونو راحت کنید و دیگه نگران سلامتی تون نباشید، چون این رژلب فاقد سرب و هرگونه ماده شیمیایی مضر بوده .

رژ لب های گیاهی ادونیس که از بهترین روغن های طبیعی ساخته شده است، سرشار از ویتامین E بوده و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند . این رژها با رنگ های شاد و دوس داشتنی منتظر زیباتر کردن چهره شما هستند .

متخصصان ادونیس فرآورده های تولیدی ارگانیک را در اختیار شما قرار داده تا از آنها بهره بگیرید. برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.

در صورتی که تمایل دارید با ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی دست ساز به صورت کامل آشنا شوید می توانید در دوره آموزشی موجود در آموزشگاه متین رویان  شرکت کنید.
 
برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام