فواید شنیدنی ماسک پرتقال برای صورت

فواید شنیدنی ماسک پرتقال برای صورت
همه ماسک های میوه می توانند فواید بسیار مناسبی را برای پوست داشته باشند. باید با توجه به نوع پوست و تغییرات دلخواه از میوه مورد نظر به عنوان ماسک استفاده کنید. اما فواید جالب ماسک پرتقال باعث شده است که در این مطلب این ماسک مفید را به همه پیشنهاد دهیم تا از فواید جالب ماسک پرتقال بهره ببرید.
چرا ماسک پرتقال ؟

ماسک پرتقال نیز همانند دیگر ماسک‎های میوه‌ای دارای خواصی جالب و تاثیر گذار بر شادابی و جوانسازی پوست بوده و می تواند روند پیری پوست را به تعویق بیندازد. پرتقال به عنوان معروف‌ترین مرکبات در میان ماسک‌های زیبایی می‌تواند لطافت و درخشش را به پوست صورت بازگردانده و حس طراوت را در پوست به جریان بیندازد. پرتقال میوه ای است سرشار از کلسیم، اسید فولیک و ویتامین C که می تواند به عنوان یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها در بدن  عمل نماید. همچنین می تواند عوامل تخریب زای رادیکال های آزاد را خنثی نموده و روند پیری پوست را به تعویق بیندازد. ماسک پرتقال به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین C یکی از موثرترین عوامل کلاژن سازی در پوست بوده و بدین ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست را احیاء می نماید. از طرفی سیتریک اسید موجود در این میوه به عنوان یک ماده سفت کننده طبیعی عمل کرده و افتادگی پوست را از بین می برد. ماسک پرتقال یکی از بهترین ماسک ها در جهت رفع جوش و آکنه عمل کرده و سطح پوست را لطیف و صاف می گرداند. این ماسک زیبایی نیز همچون ماسک زیبایی خیار می تواند سطح پوست را به طور کامل تمیز و لایه برداری کرده، سموم و چربی های اضافی را برداشته و بدین ترتیب شفافیت و درخششی مثال زدنی در پوست صورت ایجاد نماید. از میوه پرتقال چه به صورت آبمیوه و چه به صورت پوره و یا حتی پوست آن می توان برای ساخت ماسک پرتقال استفاده نموده و به طور مرتب بر روی پوست به کار برد.

روش ساخت ماسک پرتقال
 
  • روش اول

بهترین روش برای ساخت ماسک پرتقال، تهیه پودر پوست پرتقال است که برای مدتی طولانی ماندگار بوده و می توانیم درون یک قوطی در بسته نگهداری نموده و در چندین نوبت از آن استفاده نمائیم. روش کار بسیار ساده و آسان است، در ابتدا باید پرتقال را پوست گرفته و پوست آن را به صورت خلال برش دهیم. سپس این برش ها را داخل یک سینی ریخته و با فاصله پخش نمائیم. 3 الی 4 روز به همین حال رها کرده تا خوب خشک شوند. سپس پوست پرتقال را آسیاب کرده و به صورت پودر در میاوریم. این پودر می تواند برای مدتی درون قوطی مانده و هر بار جهت ماسک پرتقال از آن استفاده نمائیم.
 
  • روش دوم

اگر هدف ما از ساخت ماسک پرتقال، رفع جوش های ریز و یا لکه های پوستی باشد بهترین روش، رنده کردن پوست پرتقال و مخلوط کردن آن با آب لیمو ترش تازه است. این مخلوط را به وسیله پنبه بر روی تمامی صورت مالیده و چند دقیقه ای مکث کنید. پس از خشک شدن می توانید یکبار دیگر این کار را انجام داده و دوباره مکث کنید. این ماساژ تا اندازه ای پوست را دچار سوزش می نماید اما نگران نباشید. شما می توانید این عمل را برای 4 الی 5 مرتبه تکرار نموده و در انتها با آب سرد شستشو دهید.

ماسک پرتقال برای درخشش پوست

گاهی اوقات برای درخشش پوست صورت لازم است که یک لایه برداری سطحی انجام دهید. بدین ترتیب سلول های مرده از سطح پوست جمع آوری شده و لطافت به پوست باز گردانده می شود. روش ساخت این نوع از ماسک پرتقال به این ترتیب است که یک چهارم لیوان آب پرتقال طبیعی را با اندکی آرد مخلوط کرده تا خمیری روان و یکدست به وجود بیاید. سپس این خمیر را به تمامی نواحی صورت (به غیر از دور چشم) مالیده و 15 دقیقه مکث نمائید. سپس با آب سرد شسته و در نهایت از پن شستشوی صورت استفاده نمائید. این ماسک به راحتی می تواند پوست شما را یک لایه برداری سطحی و عالی کرده و درخشش را به پوست خسته شما باز گرداند.

ماسک پرتقال برای رفع چین و چروک

چین و چروک های پوست در اثر افزایش سن و یا سبک غلط زندگی به وجود می آیند، جهت به تعویق انداختن این روند باید به طور مکرر از انواع ماسک زیبایی خانگی استفاده نمود. یکی از این ماسک ها، ماسک پرتقال برای سفت کردن پوست است که چروک ها را کمرنگ تر کرده و عضلات پوست صورت را محکم می نماید. آب پرتقال تازه را با آب لیموترش تازه مخلوط کرده و یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه نمائید. این مخلوط را هم بزنید تا صاف و یکدست شود سپس بر پوست صورت قرار داده و 20 دقیقه مکث نمائید. این نوع از ماسک پرتقال علاوه بر رفع چروک ها می تواند در از بین بردن جوش و آکنه موثر بوده و همچنین لکه ها و یا جوشگاه های بد منظره را از میان بردارد. بدین ترتیب شما داری یک پوست نرم، صاف و بدون لک خواهید شد.

ماسک ویتامینه پرتقال

قبل از ویتامینه بهتر است از یک ماسک لایه بردار استفاده نمائید. روش ساخت لایه بردار خانگی به این ترتیب است که کمی پودر جوانه گندم را با اندکی شیر مخلوط کرده و خمیری یکدست بسازید. سپس از این خمیر به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت استفاده نموده و سپس با آب سرد شستشو داده و به ملایمت خشک نمائید. حال زمان ویتامینه پوست رسیده که می توان به وسیله یک برش از پرتقال تازه به ماساژ پوست صورت پرداخت. 30 ثانیه با حرکات دورانی پرتقال را بر روی پوست حرکت داده و سپس مکث کنید تا خشک شود. دوباره این عمل را تکرار نموده و پس از 30 ثانیه مجدداً مکث نمائید. این عمل را چندین مرتبه تکرار نموده و در انتها با آب سرد شستشو دهید. جهت نتیجه بهتر باید از کرم زیبایی پوست استفاده نمائید.

ماسک پرتقال برای جوش های سرسیاه

به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی پرتقال در درمان جوش ،جوشهای سر سیاه بسیار موثر است. دو قاشق پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید بر روی صورت به مدت ۱۵ - ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را بشویید این نسخه را در روز دوبارتکرار کنید.

ماسک پرتقال برای رفع لک صورت

پوست پرتقال فقط برای از بین بردن جوش های سر سیاه نیست بلکه در از بین بردن لک و آکنه بسیارموثر است. دو قاشق پودر جو و یک قاشق ماست و یک قاشق پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و روی صورت ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید این نسخه را دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک پرتقال برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست

پودرپوست پرتقال نه تنها برای آکنه و جوش موثر است بلکه برای جلوگیری از clogged pores هم مفید است.۲ قاشق پودر پوست پرتقال - ۱ قاشق زردچوبه - ۱ قاشق عسل و ۱ قاشق پودر خمیر مایه مخلوط کنید تا خمیر سختی بدست بیاید. و این ماسک را برای دقایقی روی صورت بمالید و بعد آن را با آب سرد بشویید این روش بسیار موثر برای شستن گردوخاک و کثیفی های صورت است. 

ماسک پرتقال برای درمان چربی پوست

پوست پرتقال برای پوست های چرب بسیار مناسب است ۲ یا ۳ قاشق پودر پوست پرتقال و مقداری شیر و زردچوبه ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت ماسک کنید.کمک به پاک کنندگی پوست پوست: پرتقال پوست را عمیقا تمیز می کند و پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد. پودر پوست پرتقال و زردچوبه و گلاب را با هم ترکیب کنید و چند دقیقه روی صورت ماسک کنید و بعد آن را بشویید. این نسخه به تمیزی پوست و تغذیه پوست کمک میکند.

در صورتی که تمایل دارید با انواع کرم ها و ماسک های دست ساز به صورت کامل آشنا شوید می توانید در دوره آموزشی موجود در آموزشگاه متین رویان  شرکت کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام