11 فایده لیمو ترش برای پوست و مو

11 فایده لیمو ترش برای پوست و مو
طبع لیمو ترش سرد و خشک است. لیمو ترش غنی ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین E، فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، مس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و فسفر و پروتئین می باشد.
در ادامه مقاله با 11 فایده لیمو ترش برای پوست و مو آشنا خواهید شد :
 
  1. خواص لیمو ترش برای از بین بردن لک صورت
 
آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.
آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از ۳۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.
 
  1. خواص لیمو ترش برای درمان آکنه و جوش صورت
 
آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ دهید تا از بین برود.
 
  1. لیمو ترش برای چروک صورت
 
با افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند. شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
 
  1. لیمو ترش برای بوی بد بدن

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.
 
  1. لیمو ترش برای آفتاب سوختگی

    قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد. چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.
 
  1. لیمو برای درخشان شدن پوست صورت

اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.
 
  1. لیمو ترش برای رفع سیاهی زانو، آرنج و کشاله ران و زیر بغل

    لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید. آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.
 
  1. لیمو ترش برای شوره سر

شوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.
یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.
 
  1. لیمو ترش برای موی چرب
 
آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.
 
  1. خواص لیمو ترش برای رشد مو و ریزش مو
 
آب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد. مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.
 
  1. لیمو ترش رنگ مو را روشن می کند
 
اگر می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی رنگ موی خود را روشن کنید، آب لیمو ترش یک گزینه عالی است. آب لیمو ترش تازه را بر روی موی خود بمالید و برای یک ساعت در نور خورشید بنشینید این روش باعث می شود که موهایتان ۲-۳ درجه روشن تر شود.
   

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام