۱۵ خاصیت ماسک شکلات برای صورت

۱۵ خاصیت  ماسک شکلات برای صورت
قبل از اینکه درباره خواص ماسک صورت شکلات برای پوست تان و نیز روش و طرز تهیه ماسک شکلات برای صورت صحبت کنیم لازم است بگوییم که شکلات، به عنوان محصول تصفیه شده‌ای از کاکائو، به شکلی بسیار گسترده‌ مورد علاقه‌ی آدم‌ها، به خصوص خانم‌ها، است.
طعم شیرین شکلات می‌تواند آرامش بخش باشد و روح انسان را جلا دهد. به همین خاطر، جای تعجب نیست بتوان شکلات را به آسانی در بسیاری از انواع محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها نظیر بیسکوییت‌، کیک، شیر شکلات داغ، بستنی، آب‌نبات، یا شکلات بار پیدا کرد. هم‌چنین، برخی‌ها شکلات را به عنوان نماد عشق می‌شناسند. وقتی مناسبت‌ها و جشن‌های خاص مربوط به عشق فرا می‌رسند، شکلات نیز در تمام جمع‌ها و مهمانی‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کند.
به علاوه، شکلات نه تنها مزه‌ی بسیار خوبی دارد، بلکه دارای خواصی برای پوست نیز هست؛ به خصوص وقتی به عنوان ماسک صورت به کار رود. از آن‌جا که بسیاری از کلینیک‌ها و متخصصان زیبایی از فواید ماسک شکلات برای زیبایی صورت سخن گفته‌اند، امروزه خواص ماسک صورت شکلات بیش از پیش شناخته شده‌اند.
بنابراین، از آن‌جا که امروزه استفاده از ماسک صورت شکلات به عنوان یکی از محبوب‌ترین کارهای مراقبت از زیبایی به شمار می‌رود و هم‌چنین، هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای نیز دارد. به علاوه، چه کسی است که شکلات را با تمام طعم و مزه‌ی عالی‌اش دوست نداشته باشد؟ وقتی از ماسک صورت شکلات استفاده کنید، احساس خواهید کرد مقدار بسیار زیادی شکلات آب شده، دهان‌تان را نیز پوشانده است. بنابراین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به خواص ماسک صورت شکلات برای زیبایی‌تان پی ببرید.

۱. حفظ شادابی و آب رسانی به پوست

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در شکلات برای آب رسانی و تغذیه‌ی پوست بسیار مفید هستند؛ به این ترتیب پوست می‌تواند به خوبی ترمیم شود و ظاهری شاداب و مرطوب داشته باشد. استفاده از ماسک صورت شکلاتی، بیش از همه، به افرادی توصیه می‌شود که دارای پوست صورت خشک و زبری هستند؛ زیرا شکلات دارای چنان اثر آب رسانی است که می‌تواند باعث مرطوب شدن بافت پوست شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه، ماهی یک الی دو بار، مرتبا، از ماسک صورت شکلاتی استفاده کنید.

۲. محافظت از پوست در برابر سموم

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شکلات، به خصوص شکلات تلخ، می‌توانند از پوست در برابر باکتری‌ها و سموم ناشی از کثیفی‌ها و آلاینده‌های محیطی محافظت کنند. طبق نتایج پژوهشی در بنیاد سلامت آمریکا، آنتی‌اکسیدان‌های اصلی موجود در شکلات تلخ، تا ۱۰۰ برابر بیش‌تر از ویتامین C و ۲۵ برابر بیش‌تر از ویتامین E برای محافظت از پوست صورت و بدن موثرتر هستند. اگر در محیط کثیف و آلوده زندگی یا کار می‌کنید، لازم است با مراجعه به اسپا (آب گرم) و استفاده از ماسک صورت شکلاتی از پوست صورت‌تان مراقبت کنید.

۳. تغذیه‌ی پوست

ماسک صورت شکلات کارکرد دیگری نیز دارد؛ تغذیه‌ی پوست صورت. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، شکلات دارای ترکیبات طبیعی نظیر ویتامین، مواد معدنی، و ویتامین‌های پیچیده‌ای است که می‌توانند باعث بهبود سلامت و شادابی پوست شوند. پوست صورت ممکن است دچار برخی وضعیت‌های ناسالم شود؛ از جمله خشکی، زبری، لک‌های سیاه و غیره. استفاده‌ی مرتب از ماسک صورت شکلاتی کمک‌تان می‌کند با چنین وضعیت‌هایی مقابله کنید.

۴. درخشان کردن پوست صورت

علاوه بر کاربردهای بالا، برای درخشان کردن طبیعی پوست صورت نیز می‌توان از ماسک صورت شکلاتی استفاده کرد. شکلات دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که به بازسازی سلول‌های پوست، و هم‌چنین به کاهش تولید رنگدانه‌‌هایی کمک می‌کنند که علت اصلی تیره‌تر شدن پوست صورت به شمار می‌روند. پیش از استفاده از ماسک صورت شکلاتی می‌توانید مقداری شیر خالص نیز به آن بیفزایید. با استفاده از این ماسک به زودی پوستی درخشان و شاداب خواهید داشت.

۵. مرطوب کردن پوست

خشکی پوست یکی از مشکلات وحشتناکی است که ممکن است برای پوست صورت نیز اتفاق بیفتد. اگر دچار خشکی پوست شده باشید، پژمرده و رنگ پریده، و به طور کلی نازیبا دیده خواهید شد. هم‌چنین خشکی پوست باعث خواهد شد صورت‌تان با سرعت بیش‌تری پیر شود. از این رو، به منظور آب رسانی به پوست لازم است از مرطوب کننده‌ی بسیار خوبی نظیر شکلات استفاده کنید. به راحتی می‌توانید ماسک شکلات را با شیر خالص ترکیب کنید و روی صورت‌تان بمالید. این کار را مرتبا هفته‌ای دو بار انجام دهید تا در زمانی کوتاه، تفاوت را مشاهده کنید.

۶. دارای اثر ضد پیری

آیا به خاطر چین و چروک‌ها و هم‌چنین خطوط روی صورت‌تان اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید؟‌ معمولا خطوط و چین و چروک صورت از جمله نشانه‌های اصلی پیری هستند که ناگزیر همه‌ی انسان‌ها به آن مبتلا خواهند شد. با وجود این، حداقل می‌توانید با استفاده‌ی روزانه و مرتب از ماسک صورت شکلاتی و بهره‌مندی از خواص مرطوب و تغذیه کنندگی آن، پوست‌ صورت‌تان را جوان‌تر و سفت‌تر نگه دارید. شکلات حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که اجازه نمی‌دهند رادیکال‌های آزاد موجود در هوا جذب پوست‌تان شوند و باعث پیری و افزایش چین و چروک‌های صورت شوند.

۷. کوچک کردن منافذ پوست

آیا پوست‌تان دارای منافذ بزرگی است؟ وقتی متوجه می‌شوید چنین منافذی باعث افزایش جذب آلودگی‌ها و باکتری‌ها و در نتیجه، افزایش احتمال عفونت می‌شوند، ناراحتی‌تان بیش‌تر می‌شود. ولی اکنون می‌توانید با استفاده‌ی مرتب از ماسک صورت شکلاتی به تدریج به این مشکل غلبه کنید. ماسک صورت شکلاتی به پوست‌ صورت‌تان کمک می‌کند منافذ خود را کوچک‌تر کند، و به این ترتیب، از ورود آلودگی و باکتری و ایجاد جوش‌های سر سیاه پیشگیری کند.

۸. سم زدایی از پوست

از دیگر خواص ماسک صورت شکلات سم‌زدایی از پوست است. اگر پوست‌تان به سرعت تحریک می‌شود و دچار حساسیت (آلرژی) هستید، به شدت توصیه می‌شود از ماسک صورت شکلاتی استفاده کنید، زیرا این ماسک ترکیبی از کافئین، آنتی‌اکسیدان، و ویتامین‌هایی است که سموم و باکتری‌ها را از پوست‌تان دفع می‌کنند. به سادگی می‌توانید شب‌ها قبل از خواب، ماسک صورت شکلاتی را به پوست‌تان بمالید و آن را با آب گرم بشویید تا به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید.

۹. درمان آکنه

آکنه شاید یکی از شایع‌ترین و معمول‌ترین مشکلات پوست باشد. بسیاری از آدم‌های مبتلا به آکنه به شدت سعی می‌کنند به هر نوع روشی متوسل شوند تا آکنه‌شان را درمان کنند.  متاسفانه، برخی از آن‌ها به درمان‌های اشتباه روی می‌آورند که باعث وخیم‌تر شدن آکنه‌شان می‌شوند. ماسک صورت شکلاتی با تحریک سلول‌های پوستی به دفع باکتری‌ها از پوست، در درمان آکنه به شما کمک خواهد کرد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط کافی است ماسک صورت شکلاتی را به پوست‌تان بمالید و آن را با آب گرم بشویید.

۱۰. نرم و لطیف کردن پوست

یکی دیگر از خواص ماسک صورت شکلات نرم و لطیف کردن پوست است. داشتن پوست زبر بسیار ناراحت کننده است؛ از این رو، استفاده از ماسک صورت شکلاتی به افرادی که دارای پوستی زبر هستند،‌ به شدت توصیه می‌شود. با این ماسک، وضعیت رنگدانه‌ها و متابولیسم (سوخت و ساز) درون پوست بهبود می‌یابند، ‌و به این ترتیب، پوست‌تان نرم و شاداب دیده می‌شود.

۱۱. محافظت از پوست در برابر نور فرابنفش

شکلات دارای ترکیب فلاونوئیدی است که برای پیشگیری از اثرات مضر اشعه‌های نور خورشید (UVA/UVB) بسیار مفید است. این اشعه‌ها دارای نور فرابنفش هستند که می‌تواند باعث بروز مشکلات پوست خطرناکی از جمله سرطان و عفونت شوند. شکلات با عصاره‌ای ضد التهابی، از پوست در برابر عفونت‌های ناشی از اشعه‌های نور خورشید محافظت می‌کند.

۱۲. از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست

استفاده از ماسک صورت شکلاتی برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوستی که باعث تجمع رنگدانه‌ها، و در نتیجه، تیرگی و رنگ پریدگی پوست می‌شوند، بسیار موثر است. برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست در تمام لحظات زندگی، لایه برداری از سلول‌های مرده‌ی پوست بسیار حائز اهمیت است. از این رو، دست‌کم هفته‌ای یک بار، لایه برداری پوست با کمک ماسک شکلات بسیار توصیه می‌شود.

۱۳. بازسازی و ترمیم پوست

شکلات حاوی پروتئینی است که وقتی روی پوست مالیده می‌شود، به آسانی جذب می‌شود و به بازسازی پوست کمک می‌کند. وجود سلول‌های آسیب دیده برای پوست سالم مضر هستند، زیرا باعث کاهش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) پوست می‌شوند،‌ و در نتیجه، پوست‌تان دیگر نمی‌تواند سالم و شاداب باشد. در این شرایط، برای داشتن پوستی سالم و عاری از هر گونه مشکل، لایه برداری از پوست با استفاده از ماسک صورت شکلاتی بسیار توصیه می‌شود.

۱۴. پیشگیری از بروز جوش‌های سر سیاه

وجود ماسک صورت شکلاتی برای افرادی که با جوش‌های سر سیاه مبارزه می‌کنند، خبر بسیار خوبی است. زیرا آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری در ترکیب شکلات وجود دارند که به تدریج می‌توانند جوش‌های سر سیاه را به خصوص در نواحی پیشانی، بینی، و چانه از بین ببرند.

۱۵. روشن شدن پوست

آخرین خاصیت فوق‌العاده‌ی ماسک صورت شکلاتی عبارت است از روشن کردن پوست. با استفاده از این ماسک، از میزان تجمع رنگدانه‌های پوست کاسته می‌شود. این ماسک، هم‌چنین، به افرادی که از مشکل خشکی و رنگ پریدگی پوست رنج می‌برند،‌ کمک می‌کند.

 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام