چگونه از موهای خشک مراقبت کنیم؟

چگونه از موهای خشک مراقبت کنیم؟
هنگامی که ساقه موها به اندازه کافی روغن های طبیعی مو رو حفظ نکنه، موها خشک، شکننده و دارای مو خوره خواهند شد! به طور کلی انواع مختلفی از مو وجود داره اما موهای خشک معمولا به دلیل استفاده از محصولات شیمیایی خشن، رژیم غذایی نامناسب و شست و شوی بیش از حد موها ایجاد میشه.
اگر به هر دلیلی موهاتون خشک شده و یا اینکه موهاتون به طور طبیعی حالت خشک و شکننده داره بهتون توصیه میکنیم از نکات مراقبت از مو خشک که در این قسمت به آن اشاره کرده ایم استفاده کنید تا موهایی سالم تر و زیباتر داشته باشید.

 روغن زیتون

یکی از محبوب ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن خشکی موها، استفاده از روغن زیتون هست. استفاده از روغن زیتون داغ شده میتونه باعث مرطوب شدن، تغذیه رسانی و درخشش موها بشه و خیلی راحت خشکی مو رو برطرف میکنه.
برای این منظور باید متناسب با اندازه و حجم موهاتون مقداری روغن زیتون رو گرم کنید و اجازه بدید کمی خنک بشه. تمام قسمتهای مو رو به این روغن آغشته کرده و موهاتون رو با یک کلاه پلاستیکی پوشش بدید. اجازه بدید روغن زیتون شب تا صبح روی موها بمونه و بعد موهاتون رو به روش معمولی شست و شو بدید. تکرار این روش هفته ای یک بار تاثیر خیلی خوبی در برطرف شدن خشکی موها خواهد داشت.

شستن موها

اگر عادت دارید که هر روز استحمام کنید بهتره به این موضوع دقت داشته باشید و هر روز موها رو با شامپو نشویید. شست و شوی بیش از حد موها با شامپو یکی از اصلی ترین دلایل خشک شدن موهاست. بهتره شست و شوی موها با شامپو رو یک یا دو روز در میان انجام بدید و در سایر مواقع فقط به موها نرم کننده بزنید و از این طریق شاهد بهبودی خشکی موهایتان شوید.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین و لسیتین است که باعث تقویت و ترمیم موهای خشک و آسیب دیده می شود. استفاده از ماسک تخم مرغ به عنوان یک درمان خانگی میتونه تاثیر خیلی خوبی در برطرف شدن خشکی موها داشته باشه. برای درست کردن این ماسک باید سفیده تخم مرغ رو خوب هم بزنید و با مقداری آب گرم روی موها بمالید. اجازه بدید این ماسک 10 دقیقه روی مو بمونه و بعد موهاتون رو شست و شو بدید. اگر موهاتون خیلی خشک هست میتونید از مقداری روغن نارگیل در این ماسک مو استفاده کنید.

 دلستر یا ماء الشعیر بدون الکل

ما الشعیر یکی دیگه از نرم کننده های خوب و عالی برای موهای خشک هست. برای استفاده از این روش باید ابتدا موهاتون رو به روش معمولی با شامپو شست و شو بدید و بعد مقداری دلستر بدون قند و الکل رو در بطری اسپری ریخته و روی موها اسپری کنید و اجازه بدید موها به طور طبیعی خشک بشه. پروتئین موجود در ماء الشعیر کمک میکنه تا درخشش طبیعی موها برگرده و موهایی نرم و سالم داشته باشید.

استفاده از شامپو مناسب
 
هنگامی که به خرید شامپو می روید حتما به نوع شامپو توجه کنید و شامپویی رو انتخاب کنید که مخصوص موهای خشک هست. شاید این مدل از شامپوها کمی گران تر باشند اما به شما کمک خواهند کرد تا مشکل خشکی موهایتان به تدریح برطرف بشه. پس حتما شامپوی مناسبی رو برای شست و شوی موهاتون انتخاب کنید و از این طریق از خشک شدن بیش از حد موهایتان جلوگیری کنید.

سس مایونز

 سس مایونز یکی دیگه از مواد در دسترسی هست که میتونید برای برطرف شدن خشکی موها استفاده کنید. سس مایونز دارای چربی و پروتئین خیلی زیادی هست و ماساژ دادن مقداری از این سس بر روی موها میتونه خیلی سریع و راحت موهاتون رو نرم، ابریشمی و براق کنه. 

غذاهای غنی از امگا 3

 شما میتونید با خوردن مواد غذایی هم موهاتون رو از داخل بدن تغذیه کنید و عامل خشکی موها رو از این طریق نیز از بین ببرید. استفاده از مواد غذایی غنی از امگا 3 مانند ماهی روغنی، آجیل ها و ... مقدار امگا 3 مورد نیاز در بدن رو افزایش  بدید و به راحتی خشکی موهاتون رو برطرف کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام