چگونه آرایش صورت طبیعی داشته باشیم؟

چگونه آرایش صورت طبیعی داشته باشیم؟
شما قرار هست با آرایش کردن زیبایی اجزای مختلف صورت رو تعریف کنید و کمی رنگ و لعاب برای چهره خودتون ایجاد کنید! برای اینکه آرایشتون ظاهر طبیعی و ملایم داشته باشه و در عین حال کاملا بی عیب و نقص و جذاب دیده بشه باید به چند تا نکته و توصیه کاربردی در این زمینه توجه داشته باشید.
ما در این بخش  به چند تا نکته کاربردی برای داشتن آرایش طبیعی و نچرال اشاره کرده ایم که می تونید با استفاده از این نکات، آرایش صورت طبیعی و ملایم داشته باشید.

مراقبت خوب و کامل از پوست

قبل از هر اقدامی برای آرایش کردن صورت باید ابتدا از پوست صورت مراقبت کنید و با تمیز کردن و لایه برداری از پوست، ظاهر پوست رو شاداب و تازه کنید. بنابراین مهم ترین نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید تمیز و سالم نگه داشتن پوست هست.
شما باید حتما قبل از خواب آرایش صورت رو پاک کنید، از صابون های خشن و معطر برای شست و شوی پوست استفاده نکنید، مرتباّ با استفاده از اسکراب و لایه بردار ملایم، از پوست صورت لایه برداری کنید و با از بین بردن سلول های مرده از روی پوست و پاکسازی منافذ پوستی، از داشتن پوستی شاداب و جوان لذت ببرید.

آماده کردن پوست برای آرایش

نکته بعدی که به شما کمک میکنه تا آرایش طبیعی تر و زیباتری داشته باشید، آماده سازی پوست هست. مرطوب کردن پوست به طور مرتب باعث آبرسانی و حفظ رطوبت در پوست شده و کمک میکنه تا پوست همیشه برای آرایش آماده باشه. البته لازم هست قبل از شروع آرایش، حتما پوست رو با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب و بدون بو مرطوب کنید.

در استفاده از کانسیلر تردید نکنید!

یکی دیگه از نکات آرایشی برای داشتن یک آرایش ملایم و طبیعی این هست که حتما از کانسیلر و به مقدار کم استفاده کنید. شما میتونید خیلی سریع و راحت لکه ها و جای جوش رو با یک لایه نازک از کانسیلر پوشش بدید و پوستی صاف، یکدست و بدون لکه داشته باشید.

از کرم پودر با دقت استفاده کنید

برای اینکه آرایش پوست خیلی طبیعی به نظر برسه باید در انتخاب کرم پودر دقت کنید و کرم پودری رو انتخاب کنید که دقیقا با رنگ پوست شما تناسب داره. کرم پودر رو باید خیلی خوب روی پوست ترکیب کنید و مقداری از اون رو تا زیر خط فک نیز بزنید تا رنگ پوست در همه جای صورت یکدست و یکرنگ دیده بشه. مقداری مناسبی از کرم پودر بر روی پوست بزنید تا حالت کیکی و مصنوعی روی پوست ایجاد نکنه. به جای استفاده از کرم پودر میتونید از مرطوب کننده های رنگی و BB کرم هم استفاده کنید.

برای طبیعی تر شدن رنگ پوست، مقداری برنزر بزنید

یک لمس سبک از برنزر بر روی پوست میتونه جلوه طبیعی تر و زیباتری رو برای چهره و آرایش شما ایجاد کنه. برای اینکه پوستتون نمای طبیعی داشته باشه میتونید از مقداری برنزر به شکل "3" روی گونه ها و بر روی بینی بزنید. با این ترفند، پوست حالت آفتاب زده و طبیعی خواهد داشت.

استفاده از مقدار کمی رژگونه

رژگونه یکی از جایگزین های مناسب برای برنزر هست و میتونید مقداری از رژگونه با رنگ طبیعی رو بر روی سیب گونه بزنید  تا رنگ پوستتون بهتر و زیباتر دیده بشه. البته لازم هست که از رنگی طبیعی و به مقدار کم استفاده کنید تا حالت طبیعی برای پوست ایجاد بشه.

رنگ دادن به لب ها با برق لب و آب چغندر!

صاف و نچرال بودن رنگ لب ها دقیقا همان چیزی هست که یک آرایش طبیعی به اون نیاز داره. پس برای اینکه آرایشتون طبیعی تر باشه به هیچ عنوان نباید به سمت رژلب های قرمز و جسورانه و مات بروید و در عوض باید رژلبی با رنگ طبیعی و براق رو برای زیباتر دیده شدن لب ها انتخاب کنید.

اما اگر دوست دارید لب هاتون بدون رژلب هم رنگی طبیعی و زیبا داشته باشه بهتره از آب چغندر برای افزایش رنگ طبیعی لب ها استفاده کنید و بعد برق لب بزنید. با استفاده از این ترفند لب هاتون بدون رژلب، خوش رنگ و جذاب خواهد بود!

فر کردن مژه ها و استفاده از یک لایه ریمل

فر کردن مژه ها با استفاده از فر مژه و استفاده از یک لایه نازک ریمل بر روی مژه ها کمک میکنه تا هم چشم هاتون زیباتر دیده بشه و هم اینکه آرایش شما رو خیلی طبیعی تر نشان خواهد داد. 

استفاده از خط چشم ژلی

اگر تمایل دارید آرایش چشم بیشتری داشته باشید بهتره به جای مداد و خط چشم مایع به سراغ خط چشم ژلی با یک رنگ ملایم مثل قهوه ای یا زغالی بروید. خط چشم ژلی ظاهر و رنگ طبیعی تری نسبت به سایر خط چشم ها داره و جز انتخاب های خیلی خوب برای یک آرایش طبیعی و نچرال هست.

 مهم ترین نکته در آرایش طبیعی، ظرافت هست!

اگر تمایل دارید آرایشتون خیلی طبیعی دیده بشه باید کمترین مقدار از لوازم آرایشی رو استفاده کنید و به هیچ عنوان در آرایش کردن اجزای مختلف صورت زیاده روی نکنید. ظرافت زیادی در آرایش کردن داشته باشید و این نکته رو در نظر بگیرید که همیشه "کمتر، بهتر است".

 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام