برنامه روزانه مراقبت از پوست با محصولات طبیعی

برنامه روزانه مراقبت از پوست با محصولات طبیعی
زیبایی و سلامت پوست تاثیر زیادی در جذابیت شما دارد. اگر می‌خواهید پوستی سالم، جوان و زیبا داشته باشید باید به مراقبت از پوست خود اهمیت بدهید. یکسری نکات کلی برای مراقبت از پوست وجود دارد به طور مثال شما باید پوست تان را به صورت مرتب آبرسانی کنید و استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. علاوه بر این ها برای این که یک پوست فوق العاده داشته باشید، باید برنامه روزانه برای مراقبت از پوست تان داشته باشید. این مراقبت روزانه به این معنا است که شما هر روز باید با محصولات مناسب، صورتتان را بشویید و سپس آبرسانی کنید. مهم نیست پوسستان چرب هست یا خشک، رسیدگی و مراقبت از پوست صورت به طور روزانه امری واجب و حیاتی است.
گاهی اوقات برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی در ترکیبات سازنده خود مواد شیمیایی دارند که ممکن است به پوست شما آسیب برسانند. یکی از راه‌های مطمئن برای مراقبت از پوست شما این است که از پاک کننده‌ها، نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌های طبیعی استفاده کنید. (برنامه روتین شبانه مراقبت از پوست)
 
برای روتین روزانه و مراقبت از پوست این کارها باید به ترتیب انجام داده شوند :
 
  • پاک کردن آرایش با میسلار واتر یا روغن های پاک کننده
 
میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که آرایش صورت و همچنین چشم ها را پاک می کند و پوست را تمیز می کند.  می توانیم به جای میسلار واتر از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده کنیم(به جز پوست چرب)
 
  • شستن صورت
 
به جای ژل و فوم های شستشوی صورت از پن ها و صابون های گیاهی که بدون سولفات، پارابن، قلیا، رنگ، الکل یا هرگونه مواد شیمیایی هستند استفاده کنید، مانند صابون آرگان، صابون درخت چای، صابون زردآلو، صابون زیتون. بر اساس نوع پوست تان صابون مناسب را انتخاب کنید.
 
  •  استفاده از تونر
 
تونر برای تمیز کردن صورت، بعد از پاک کردن آرایش است. تونر باقی مانده آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند و ph پوست را تنظیم می کند. به جای تونر می توانید از گلاب استفاده کنید. بهتر است حتما گلاب اصل تهیه کنید. گلاب پوست را عمیقا آبرسانی می کند، منافذ پوست را کوچک می کند و حتی التهاب بعد از اصلاح را از بین می برد. البته اگر گلاب ناخالصی یا اسانس داشته باشد حتی می تواند پوست را تیره کند.
اگر پوستتان چرب است و جوش می زنید می توانید گلاب را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و اگر پوست تان خشک است با چند قطره روغن آرگان
 
  • استفاده از آبرسان و مرطوب کننده
 
بعد از شتسشوی صورت به علت این که چربی های سطح پوست از بین می روند استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب پوست تان ضروری است. به جای استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده گران قیمت و شیمیایی می توانید از ماسک های خانگی و طبیعی استفاده کنید. روغن نارگیل، ماسک عسل، ماسک آلوئه ورا، ماسک خیار و شیر و…
 
  • استفاده از سرم ضد چروک یا ضد جوش
 
اگر روی پوست تان جوش دارید به جای استفاده از سرم های ضد جوش می توانید روغن درخت چای را با گوش پاک کن روی جوش بزنید می بینید که طی چند روز جوش ها از بین می روند.
 

علاوه بر اینها روزانه مقدار زیادی آب بنوشید، در فضای خانه از دستگاه بخور استفاده کنید، با آب ولرم حمام کنید، میوه و سبزیجات تازه و امگا ۳ مصرف کنید.
برای رفع خشکی دست و پا روزانه چند بار دست ها و پاهایتان را با روغن زیتون ماساژ دهید.


اسکراب پوست با محصولات طبیعی
 
ساده ترین روش تهیه اسکراب با مواد طبیعی استفاده از شکر است. اسکراب شکر یک ماسک ایده‌آل برای لایه برداری از پوست و حذف سلول‌های مرده پوست است. برای تهیه اسکراب شکر تنها لازم است که مقداری شکر را در آب ریخته و آنها را در یک لیوان با هم مخلوط کنید. سپس این مایع را بر روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای انگشتان بر روی صورت خود ماساژ دهید. علاوه بر این شما می‌توانید شکر را با عسل، ماست و روغن نارگیل مخلوط کرده و استفاده کنید.


مرطوب کردن و تغذیه لب ها  با کره کاکائو یا روغن نارگیل

نرم کننده ها و بالم های شیمیایی لب، حاوی وازلین، روغن های معدنی و اکسی بنزون هستند که ضررهای زیادی برای سلامتی دارند. شما می توانید این مواد مضر را با مواد مغذی مثل کره شیا، کره کاکائو یا روغن نارگیل جایگزین نمایید. شما می توانید مقدار مساوی از این ترکیبات را با هم ترکیب کرده و بر روی لب های خود بمالید و یا از هر کدام از این مواد به تنهایی استفاده کنید.

 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام