خواص پوست موز برای صورت

خواص پوست موز برای صورت
پوست موز مانند خود میوه اش سرشار از خواص مختلف است. پوست موز دارای پتاسیم، منیزیم، ویتامین و مواد معدنی است. و خاصیت سم زدایی و ضدالتهابی دارد. پوست موز فواید و کاربرد های بسیاری دارد. از جمله : کمک برای سلامت مو و پوست ، کمک به اختلال خواب، کاهش افسردگی، براق کردن چرم، خارج کردن تراشه ی باریک و تیز از پوست، براق کردن نقره جات، کود تقویت کننده برای باغ، سفید کردن دندان، از بین بردن میخچه ، از بین بردن ترک پا، رفع زگیل و رفع سردرد بسیار مفید است.
  • سفیدی دندان با پوست موز
 
برای جلوگیری از پوسیدگی لثه و دندان و از بین بردن جرم های دندان از پوست موز استفاده کنید. پوست موز سرشار کلسیم است که مشکلات دهان و لثه را برطرف می کند، و به علت خاصیت اسیدی کوچکی که دارد دندان ها را سفید می کند. قسمت داخلی پوست موز را بر روی دندان ها بکشید و بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با یک مسواک خشک آن را به صورت دورانی به مدت دو دقیقه مسواک کنید و سپس بشورید. بهتر است این کار را تا دو هفته هر روز انجام دهید تا نتیجه مطلوب را کسب کنید.
 
  • کاهش و جلوگیری چین و چروک پوست با پوست موز
 
پوست موز عضلات پوست را محکم و سفت نگه می دارد به همین علت می تواند از چین و چروک جلوگیری کند. موجب نرم و لطیف شدن پوست می شود. سلول های مرده را از پوست شما برمی دارد و می تواند پوست را شفاف و روشن کند.
 
  • درمان جوش با پوست موز
 
می توان پوست موز را بر روی قسمت هایی که مستعد جوش هستند، گذاشت و به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ داد این کار به مرور زمان باعث می شود کمتر جوش بزنید.
 
  •  با پوست موز ضایعات پوستی را رفع کنید
 
پوست موز حاوی آنزیم هایی است که می تواند ضایعات پوستی را حل کند. قسمت داخلی و سفید پوست موز را بر روی ضایعه بگذارید و در تمام طول شب نگه دارید و تا مدتی که ضایعه از بین نرفته است این کار را تکرار کنید.
 
  • درمان خارش و خشکی پوست با پوست موز
 
پوست موز حاوی اسید های چرب و انتی اکسیدان های مانند لوتئین است که به آبرسانی پوست و جلوگیری از خشک شدن و خارش پوست کمک می کند. برای این کار پوست موز را از قسمت درونی روی  پوست قرار دهید و حتی می توان روغن زیتون هم اضافه کرد و روزی چند بار این اقدام را انجام داد. نیم ساعت پوست موز بر روی پوست نگه دارید و بعد با اب سرد بشورید.
 
  • پوست موز به درمان سوزش، آلرژی و کبودی کمک می کند.
 
برای کمک به این مشکلات فقط کافی ست پوست موز را بر روی پوست یک شب قرار دهید و بعد معجزه ی آن را ببینید.
 
  • کاهش لکه های پوست
 
وجود ویتامین های A, B, C, E در پوست موز برای رفع لکه های پوستی بسیار مفید است. همچنین به دلیل داشتن انتی اکسیدان لکه های سیاه را کاهش می دهد.
 
  • درمان پسوریازیس
 
پسوریازیس که بیماری پوستی است و با خشکی پوست و لکه های قرمز یا نقره ای خودش را نشان می دهد که اکثرا در آرنج و زانو شروع می شود و یا پوست سر که خیلی شایع است. پوست موز حتی می تواند به بیماری پسوریازیس کمک زیادی بکند. لایه ی داخلی پوست موز را بر روی قسمت خشکی ها و آسیب دیده قرار دهید و سپس مالش دهید این عمل را چند بار تکرار کنید.
 
  • کاهش دادن پف زیر چشم
 
پتاسیم داخل پوست موز می تواند به از بین رفتن سیاهی و پف درون چشم کمک کند. همچنین به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی به تازه کردن و رفع سیاهی و پف چشم کمک کند. فیبر داخل پوست موز را با یک قاشق جمع آوری کنید و بعد با دو قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و به زیر چشم خود بگذارید. یک ربع صبر کنید و سپس با آب سرد بشورید.


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام