روش های موثر برای از بین بردن پلاک و جرم دندان

روش های موثر برای از بین بردن پلاک و جرم دندان
داشتن دندان های سفید و یکدست میتونه لبخند زیباتری رو برای شما به وجود بیاره اما متاسفانه چیزهای خیلی زیادی مثل سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد کافئین، مراقبت نامنظم از دندان ها و ... وجود داره که میتونه به دندون ها آسیب بزنه و باعث جمع شدن جرم و پلاک روی دندان ها بشه و این جرم ها میتونن خیلی راحت زیبایی و سلامت دندان ها رو تحت تاثیر قرار دهند.
اگر قصد دارید با استفاده از روش های طبیعی و خانگی جرم یا پلاک دندان رو از بین ببرید، با ما در این بخش همراه باشید و باروش های موثر برای از بین بردن جرم دندان آشنا شوید.
 
  • از بین بردن جرم دندان با جوش شیرین
 
از جوش شیرین میتونید به عنوان یک اسکراب طبیعی استفاده کنید و جرم و پلاک دندان ها رو از بین ببرید. برای استفاده از این روش باید یک قاشق جوش شیرین رو با یک قاشق نمک مخلوط کنید و بر روی مسواک خیس شده بریزید و دندون هاتون رو با این ترکیب مسواک بزنید. استفاده روزانه و منظم از این روش تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن پلاک و جرم دندانها خواهد داشت.
 
  • از بین بردن پلاک دندان با آلوئه ورا و گلیسیرین
  
ترکیبی از آلوئه ورا و گلیسیرین یک خمیردندان طبیعی و قدرتمند خواهد شد که تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن پلاک دندان یا جرم دندان دارد. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:
 
1 فنجان آب داغ
نصف فنجان جوش شیرین
1 قاشق ژل آلوئه ورا
4 قاشق گلیسیرین گیاهی
1 قاشق اسانس لیمو

 
تمام این مواد رو با هم ترکیب کنید تا حالت یکدست پیدا کنند و سپس با استفاده از مسواک و این ترکیب طبیعی، دندان هایتان را تمیز کنید. با استفاده  از این روش دندان هایی سفیدتر، شفاف تر و سالم تر خواهید داشت. البته باید استفاده از این روش رو به طور منظم تکرار کنید.
 
  • از بین بردن جرم دندان با سرکه
  
شاید این روش طعم خوبی نداشته باشه اما یک روش 100 درصد طبیعی هست و بدون اینکه آسیبی به دندان ها وارد کنه کمک میکنه تا جرم دندان ها از بین بره و دندان هایی تمیز و سالم داشته باشید. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:
 
2 قاشق سرکه
1 قاشق نمک
1 فنجان آب

 
تمام مواد رو با همدیگه ترکیب کنید و از آن برای شست و شوی دهان و دندان استفاده کنید. از این ترکیب چندین روز به طور مرتب استفاده کنید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید. 
 
  • ماسک ویتامین برای از بین بردن پلاک دندان ها
 
جویدن میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C یک راه حل طبیعی و ارزان برای از بین بردن جرم و پلاک دندان هاست. برای استفاده از این روش باید میوه هایی مثل پرتقال، توت فرنگی، گوجه فرنگی، سیب، هویج، کرفس و ... که بافت تقریبا سفت و محکمی دارند رو با دندان به خوبی بجویید و سپس اجازه بدید این میوه های خرد و له شده به مدت 5 دقیقه روی دندان ها بمانند و بعد با انگشت روی دندان ماساژ دهید و در آخر دهان و دندان ها رو شست و شو بدید.
این کار تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن باکتری های موجود در دهان داره و کمک میکنه تا نفس تازه تر و دهان خوشبو تری هم داشته باشید.
 
  • از بین بردن پلاک و جرم دندان با دانه های کنجد
 
استفاده از کنجد، یکی دیگر از راه حل های طبیعی و خانگی برای از بین بردن پلاک دندان هست. برای استفاده از این روش باید یک قاشق کنجد را در دهان خود بریزید، دانه های کنجد رو به خوبی بجوید و سپس با یک مسواک خشک، دانه های کنجد له شده رو بر روی دندان ها بکشید و با حالت مسواک زدن، دندان ها رو تمیز کنید. استفاده منظم از این روش هم تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن و حذف پلاک دندان خواهد داشت.


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام