بلوند و روشن کردن مو بدون دکلره در خانه

بلوند و روشن کردن مو بدون دکلره در خانه
بسیاری از خانمها دوست دارند که موهای روشن و بلوند داشته باشند و بلوند کردن موها مستلزم استفاده از دکلره هست تا رنگ اصلی موها رو به رنگ پایه مورد نظر برای رنگ مو روشن و بلوند برسونه. اما همونطور که میدونید دکلره کردن باعث ایجاد آسیب و صدمه جدی به موها میشه! به همین دلیل توصیه میشه که خیلی کم از دکلره برای روشن و بلوند کردن موها استفاده بشه.
سوالی که در این زمینه وجود داره این هست که پس با چه روشی میشه موها رو روشن و بلوند کرد تا آسیب کمتری به موها وارد بشه؟
 رنگ مو سه صفر (000) چیست؟
 
رنگ مو سه صفر نوعی رنگ مو هست که به شما این امکان رو میده تا بدون استفاده از دکلره موهاتون رو روشن تر کنید. این رنگ مو حاوی آمونیاک بسیار بیشتری نسبت به سایر رنگ موهاست. آمونیاک کمک میکنه تا پیگمنت های رنگ مو شکسته بشه و به تدریج رنگ موها رو روشن و روشن تر میکنه.  اگر رنگ مو سه صفر رو با دو واحد اکسیدان 40 درصد ترکیب کنید، میتونید خیلی راحت موهاتون رو بدون دکلره و در خانه روشن و بلوند کنید.
البته باید این موضوع رو هم بدونید که رنگ مو سه صفر، هیچوقت نمیتونه موها رو به اندازه دکلره سفید و بی رنگ کنه و اگر قصد دارید موهاتون رو کاملا بی رنگ و روشن کنید، این روش گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. همچنین از این رنگ مو حتما باید بر روی موهای طبیعی و بدون رنگ استفاده بشه و بعد از استفاده از رنگ مو روشن کننده، موها 3 تا 4 درجه روشن تر خواهند شد.
دکلره مو یک روش متداول برای روشن کردن موها و رسوندن رنگ مو به رنگ پایه هست اما رنگ مو سه صفر، موها رو فقط تا یک حد مشخص روشن میکنه و به هیچ وجه باعث سفید و بی رنگ شدن موها نمیشه. رنگ مو سه صفر برخلاف دکلره، باعث ایجاد حساسیت، سوختگی مو و ایجاد آسیب روی موها نمیشه و شما میتونید با خیال راحت از این رنگ مو برای روشن تر شدن موهاتون استفاده کنید.

 روش استفاده از رنگ مو سه صفر برای روشن و بلوند کردن موها در خانه

استفاده از رنگ مو 000 یک روش موثر و کاربردی برای روشن کردن موها هست و کمک میکنه تا موهای خیلی تیره به راحتی به رنگ قهوه ای روشن برسد. برای استفاده از رنگ مو روشن کننده باید به روش زیر عمل کنید:
 
  1. رنگ مو سه صفر و اکسیدان 40 درصد رو به نسبت 1 به 2 ( یعنی 1 واحد رنگ مو و 2 واحد اکسیدان) در کاسه مخصوص رنگ مو ترکیب کنید.
  2. دستکش بپوشید و پیشبند ببندید تا لباس هاتون رنگی نشه.
  3. موها رو به چهار بخش تقسیم کنید و سه بخش از مو رو با کلیپس روی سر ببنیدید و رنگ کردن و روشن کردن موها رو از قسمتی که بسته نشده شروع کنید.
  4. رنگ مو سه صفر یا روشن کننده رو با استفاده از قلمو رنگ مو به آرومی روی موها بکشید و سپس با استفاده از دست، رنگ مو رو خیلی خوب روی موها پخش کنید.
  5. بهتره این کار رو از پشت سر شروع کنید و به تدریج تمام قسمت های مو رو به رنگ مو روشن کننده آغشته نمایید.
  6. معمولا 45 تا 60 دقیقه زمان نیاز هست تا رنگ مو ها به تدریج روشن بشه. در این مدت زمان روی موها رو با یک کلاه پلاستیکی پوشش بدید. بهتره در فواصل زمانی مختلف رنگ مو ها رو چک کنید و اگر رنگ موها به درجه روشنی مورد انتظارتون رسیده بود، موها رو شست و شو بدید و اگر بعد از گذشت 1 ساعت هنوز به اندازه کافی روشن نشده بود، باز هم به آن زمان دهید تا روشن تر شود.
  7. وقتی رنگ موها به اندازه کافی روشن شده بود، موهاتون رو به روش معمول و با یک شامپو ضعیف شست و شو بدید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام