4 صابون خانگی شگفت انگیز

4 صابون خانگی شگفت انگیز
ایده ساخت صابون در منزل  در نگاه اول ممکن است کمی عجیب باشد. صابون هایی که در بیرون وجود دارد گران قیمت نیستند و معمولا آسیبی به بدن وارد نمی کنند. پس چرا باید به خودمان زحمت بدهیم که صابون را در منزل و با وسایل موجود بسازیم؟ واقعیت این است که فرایند ساخت صابون اصلا دشوار نیست. البته مواردی نیز وجود دارد که باید قبل از تهیه صابون به آن ها توجه کنید. اگر تمامی این نکات ایمنی را رعایت کنید می توانید صابونی را در منزل تهیه کنید که طبیعی است و از همه مهمتر هنر دست خودتان است.
دستورهای مختلفی برای ساخت صابون وجود دارد. شما می توانید هر کدام از این ها را که خواستید امتحان کنید و در نهایت صابون مورد علاقه خود را بیابید. در ادامه 4 دستور ساده برای ساخت صابون را با هم مرور می کنیم.
  •  صابون روغن زیتون:
در سطح بنیادی، باید بدانید که هر صابونی از ترکیب سه ماده اصلی تشکیل می شود: روغن، قلیاب صابون پزی و چند نوع مایعات دیگر. روغن زیتون یکی از ساده ترین روغن هایی است که در دسترس بیشتر افراد قرار دارد.  برای ساخت یک صابون باید مراحل عمومی زیر را طی کنید:
ابتدا  روغن خود را بردارید و آن را تا 100 درجه فارنهایت گرم کنید. سپس در  حالیکه تجهیزات ایمنی را پوشیده اید، قلیاب صابون پزی و آب را با ریختن قلیاب روی آب ترکیب می کنید. نباید آب را روی قلیاب صابون پزی بریزید. سپس همه مواد را با هم ترکیب می کنید تا به یک ماده سفت دست یابید. در نهایت باید مواد موجود را در یک قالب بریزید و اجازه دهید داخل آن باقی بماند. صابونی که با روغن زیتون ساخته می شود با نام صابون کاستیا شناخته می شود. این نوع صابون معمولا بافت بسیار نرمی دارد. البته روش هایی برای سفت تر کردن آن وجود دارد.
 
1
  • صابون نعناع:
اگر فکر می کنید ساخت صابون در منزل دشوار یا خطرناک است روش هایی برای ساده تر کردن فرآیند آن وجود دارد. یک روش استفاده از یک پایه صابون  است. زمانی که پایه صابون را خریدید می توانید آن را ذوب کنید. سپس کمی روغن نعناع  به ان اضافه نمایید و خوب ترکیب کنید. شما می توانید در صورت نیاز از سایر مواد همچون لیمو استفاده کنید. صابون هایی که با روغن نعناع ساخته می شوند معمولا بوی بسیار خوبی دارند. این صابون برای بدن نیز عالی است زیرا مواد مغذی و ویتامین های زیادی دارد.
 
1
  • صابون جوی دوسر:
صابون ها عمدتا از روغن، مایعات و قلیاب صابون پزی تشکیل شده اند اما این ها تنها موادی نیستند که مورد استفاده قرار می گیرند. مواد جامد همچون گیاهان و گل ها را می توان به ترکیب صابون اضافه کرد تا بافت و بوی بسیار مطبوعی به آن بدهد. نعناع یک انتخاب خوب است. اما یکی از مواد جامد عالی برای ساخت صابون، جوی دو سر است. در حالیکه همه افراد مزایای مصرف جوی دوسر را به خوبی می دانند اما استفاده از آن در صابون ممکن است کمی عجیب باشد. جوی دو سر مزایای زیادی برای پوست دارد. استفاده از جوی دو سر در صابون باعث اضافه شدن یک ماده شیمیایی به نام ساپونین می شود که  قادر است صورت شما را از میکروب ها و سایر مواد پاکسازی کند.
 
1
  • صابون کدوتنبل:
یکی از بهترین قسمت های ساخت صابون این است که می توانید آن را بر اساس نیازهای خود سفارشی سازی کنید. اینکار می تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. مثلا افرادی که دارای پوست حساس هستند می توانند روغن بیشتر و قلیاب صابون پزی کمتری استفاده کنند. سفارشی سازی می تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود. صابون کدو تنبل یکی از صابون هایی است که در فصل پاییز بیشتر مفید خواهد بود. اگر می خواهید صابون کدو تنبل درست کنید تمامی مواد مورد نیاز را به همراه خمیر کدو تنبل ترکیب کنید.ترکیب وانیل و کدوتنبل عالی خواهد بود.
 
1

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام