آسان ترین روش دکلره کردن مو در خانه

آسان ترین روش دکلره کردن مو در خانه
رنگ و دکلره کردن مو برای اولین بار، کار بسیار آسان تری است، اما وقتی ریشه مو رشد می کند، دکلره کردن اون قسمت از مو، می تواند کمی سخت تر شود و احتیاج به داشتن مهارت و آموزش دارد. اگر زیاد موی خود را رنگ می کنید، بهتر است روش دکلره کردن ریشه مو را یاد بگیرید.
چه زمانی باید از بیلیچ کردن مو در حمام استفاده کرد؟
 
بیلیچ یا دکلره کردن مو در حمام، به یه تکنیک پربازده و کم دردسر تبدیل شده و غیر از سفید و دکلره کردن ریشه مو برای گذاشتن رنگ و یکدست کردن رنگ کل مو، موارد استفاده دیگه ای هم داره، از جمله:
  • پاک کردن رنگ دائمی از مو (در صورتی که رنگ موتونو دوست نداشته باشید، می تونید رنگ رو با روش دکلره حمام پاک کنید).
  • متعادل کردن رنگ مو (اگه رنگ موتون خیلی بولد و رنگدانه ای شده، با این روش می تونید اونو متعادل کنید).
  • روشن کردن رنگ مو 
 نکته:
روش دکلره حمام (bleach bath)، تاثیر خفیف تری روی روشن کردن مو داره اما در عوض، ریسک این روش هم بسیار کمتر از روش معمول دکلره کردن موست و آسیب کمتری به مو می زند و برای افرادی با موی نازک و آسیب دیده، بسیار بهتر است.

مواد مورد نیاز برای تکنیک دکلره حمام
پودر دکلره
اکسیدان
شامپو

روش آماده سازی

پودر دکلره (پودر دکلره سفید رنگ) و اکسیدان رو به نسبت 1:2 با هم میکس کنید. یعنی یک واحد پودر دکلره و 2 واحد اکسیدان. درجه قدرت اکسیدان را ضعیف ترین درجه انتخاب کنید. هرچه درجه یا درصد اکسیدان پایین تر باشد، ضعیف تر هست و برای این روش باید از اکسیدان 3% یا 0.5 استفاده کنید.
به این مخلوط، یک واحد هم شامپو اضافه کنید. برای اینکه مو نرم بشود، می توانید مقداری هم نرم کننده مو به آن اضافه کنید.
 نکته:
شامپو باعث ضعیف تر شدن تاثیر پودر دکلره می شود. اما شما می تونید بر اساس تجربه ای که به دست می آورید، مقدار این مواد را تغییر دهید.

 روش انجام تکنیک دکلره حمام
 
1. مرطوب کردن مو
دراین روش باید مو را با آب سرد خیس کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا در هوا خشک شود اما نمدار بماند یا اینکه با حوله مو را نیمه خشک کنید.
 2. دستکش پلاستیکی بپوشید
برای جلوگیری از آسیب پوست دستانتان حتما از دستکش پلاستیکی استفاده نمایید.
 3. مواد رو به مو بزنید.
مواد آماده شده را بر روی موی خود قرار دهید. یادتون باشد اگر می خواهید تمام موی خود را دکلره کنید، باید ابتدا از نوک مو سپس ساقه و در آخر هم ریشه مو را دکلره کنید چون ریشه مو بسیار سریع تر بیرنگ می شود.
 4. شستن مو
با یه کلاه پلاستیکی، مو رو بالای سر جمع کنید. مدت زمان تاثیر دکلره به درجه روشن شدن مو بستگی دارد و به همین منظور هر 5 دقیقه، مو رو چک کنید و اگه به اندازه مورد نظر رسیده بود، مو را بشورید اما نباید این مدت بیشتر از 30 تا 40 دقیقه طول بکشد.
 
نکته مهم:
قبل از دکلره، کمی از مواد را روی پوست دست خود تست کنید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید، اگر قرمزی یا خارش ایجاد شد، نمی توانید ازمواد دکلره استفاده کنید.

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام