درمان چروک دور لب

درمان چروک دور لب
در این مطلب بطور اختصاصی درباره چروک اطراف لب که تاثیر زیادی در پیرتر به نظر رسیدن چهره دارد، صحبت می کنیم. در این مطلب میخوانیم چه عواملی باعث ایجاد چروک دور لب می شود و چگونه می توان چروکهای دور لب را بهبود داد.
خداحافظی با چروک دور لب
 
چروک پوست یکی از موارد اجتناب ناپذیری است که با افزایش سن شاهد آن خواهیم بود. اما خبر خوب این است که می توان با مراقبت صحیح از پوست آن را به تعویق انداخت . در این مطلب بطور اختصاصی درباره چروک اطراف لب که تاثیر زیادی در پیرتر به نظر رسیدن چهره دارد، صحبت میکنیم. در این مطلب میخوانیم چه عواملی باعث ایجاد چروک دور لب می شود و چگونه می توان چروکهای دور لب را بهبود داد.

چرا پوست دورلب چروک می شود؟

به دلیل انقباض عضله های دور لب، در طول زمان چروک هایی در این ناحیه ایجاد می شود. به تدریج با تکرار این انقباض ها، الیاف کلاژن و الاستین پوست از بین می رود واین چروک ها افزایش می یابد. چروک دورلب تاثیر زیادی در پیرتر به نظر رسیدن چهره دارد. از این رو خوب است عوامل ایجاد چروک اطراف لب را بشناسیم و از آنها پرهیز کنیم.

دلایل ایجاد چروک دور لب

مهمترین عامل ایجاد چروک لب، افزایش سن است. اما در زیر به عواملی اشاره میکنیم که این اتفاق را سرعت می بخشد:

1-    سیگار کشیدن

از عوامل تشدید کننده چروک های دور لب می توان به سیگار کشیدن اشاره کرد. به طوری که در افرادی که از سن پایین سیگار کشیدن را ‎آغاز می کنند ممکن است بر خلاف افراد غیر سیگاری چروک اطراف لب، حدوداً در ٢٠ سالگی نمایان شود. در سیگار کشیدن پوست لب مرتبا جمع می شود و این عادت در اثر تکرار زیاد، تبدیل به چروکهای عمیق می شود.
همچنین نیکوتین موجود در سیگار باعث نرسیدن خون یا کاهش خون رسانی به بافت های پوستی می شود و پیری زودرس پوست را ایجاد می کند. همچنین چند هزار ماده سمی موجود در سیگار، الیاف پوست را از بین می برد.

2-    شب روی شکم خوابیدن

چروک دور لب در افرادی که عادت دارند شبها ها به روی شکم بخوابند، بیشتر دیده می شود، چون به این ترتیب با فشار شبانه ای که روی پوست صورتشان، به خصوص پوست اطراف لب ها وارد می شود، چروک دور لب به وجود می آید.

3-    استفاده از موبرها 

استفاده از موبر  برای از بین بردن موهای پشت لب در دراز مدت باعث ظهور زودرس چروک در لب بالایی می شود. موبرهایی که باعث کشیدن پوست می شود، پوست را به مرور شل می کند و باعث ایجاد چروک در پوست دورلب می شود.

4-    عدم استفاده از ضدآفتاب

آفتاب مهمترین عامل پیری زودرس پوست، از جمله پوست اطراف لب است. حتی افرادی که ضدآفتاب هم میزنند، در پوست اطراف لب به دلیل نزدیکی با لب و پاک شدن سریع، محافظت خوبی در برابر آفتاب نخواهند داشت و باعث چروک زودرس پوست می شود. 

5-    عدم استفاده از مرطوب کننده و ضدچروک

آبرسانی به پوست یکی از مهمترین اقدامات جلوگیری از پیری اطراف لب است. بنابراین همیشه پوست صورت ازجمله پوست اطراف لب را رطوبت رسانی کنید.

 بهبود چروک های اطراف لب

1-    درمان به موقع: 

زمانی که هنوز چروک ها به شکل عمیق در نیامده است می توان درمان را آغاز کرد. در این هنگام چروک ها به درمان پاسخ خواهد داد. اولین گام این است که از مرطوب کننده ها و کرم های حاوی اسید میوه استفاده شود.
به این طریق می توان در مراحل اولیه از پیشرفت چروک ها جلوگیری کرد. 

2-    استفاده از ضدچروکهای مناسب

ضدچروکهای پوست و ویتامین های آنتی اکسیدان مانند ویتامین سی یکی از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از ایجاد چرروک دور لب است. همچنین چروکهای ایجاد شده را کم عمق می کند. ضدچروک مناسب خود را انتخاب کنید و در استفاده از ضدچروک، استمرار داشته باشید.

3-    درمانهای زیبایی کلینیکال (لیزر، بوتاکس و تزریق ژل)

همچنین لیزر یکی دیگر از روش های درمانی است. در این روش با تراشیدن پوست چروک شده و تحریک و ایجاد پوست جدید و تازه می توان از افزایش چروک ها جلوگیری کرد.از طرف دیگر چون این چروک ها عامل انقباض عضلانی است، پزشکان متخصص می توانند با تزریق بوتاکس در عضله های دور لب که کار بسیار حرفه ای است، قدرت انقباض این عضله ها را کاهش دهند و چروک ها را کم کنند.
درنهایت، به عنوان آخرین روش میتوان تزریق مواد پر کننده (ژل های اسید هیالورونیک یا چربی) را در بافت اطراف لب پیشنهاد کرد که برای کاهش و از بین بردن چروک ها بسیار موثر است.


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام